Miért nincs közvetlen járat az USA-ba?
Legutoljára Atlantába volt járat.
De az is megszűnt.
Nincs ra igeny. Akkor lenne megvalosithato ha pl sok jarat erkezne a kornyekbeli orszagokbol Budapestre, hogy onnan kozvetlen jarattal menjenek Amerikaba. De a Budapesti repuloter nagyon kicsi, nem tud nagy utasforgalmat lebonyolitani.
En mindig ugy repulok hogy Budapestrol Munchenbe es onnan Amerikaba. Tobb varosba is undul gep Munchenbol. Nekem kb 2 orat kell varnom az en gepemre, szoval ez pont eleg meg akkor is ha esetleg kesne a gep pl hetvegen vagy rossz ido eseten.
1 atszallas szerintem nem veszes. Ha lenne pl Newyorkba gep Budapestrol, akkor is sok utasnak at kellene szallni mert nem mindenki pont Newyorkba megy. Nekem aztan mindegy hogy Europaban szallok at vagy Amerikaban, igyis ugyis atkell szallnom egyszer. Talan jobb is atszallni Europaban mert USAban a hatarnal nagy a sor, a borondot kulon fel kell venni, majd leadni megint a kovetkezo jaratra. Europaban viszont nagyon gyorsan halad a sor, foleg ha EU-s allampolgar az ember :)
Az USA-ban olyan sok reptéri desztináció van, hogy ilyen kevés embernek ilyen sok potenicális érkezési helyre, akik Butapestről repülnek usákiába lehetetlen megfelelnie a légitársaságoknak. Fele-harmada töltöttséggel repülni igen drága mulatság nekik.
Az utazók többsége nem New Yorkba, vagy L.A.-be akar menni, azoknak úgyis át kell szállni legalább egyszer.
Voltak időközönként közvetlen járatok, ahogy írod, de ezekből tanultak. A Malévnak anno inkább presztizst jelentett, semmint gazdaságos üzemeltetést.
Most rendesen meglepődtem. Nem is a kérdésen, hanem hogy ennyi válasz van, és egyik sem az, hogy "mert van".
Volt már ugyanez a kérdés, és nyilván az volt a válasz, hogy "de, van", hiszen volt. "Legutóbb" Atlantába, az mikor? Meg hogy pár éve volt? Most voltunk nyár végén, Budapestről közvetlenül New YORK, JFK. Még télen is voltak közvetlen járatok, és nem tudtam, hogy megszüntették. A járvány előtt is volt, aztán a járvány alatt nem, ahogy máshová sem, de tavaly február körül újraindult. Mi még akkor foglaltuk le a jegyet, így nagyon jó áron mentünk.
Ezért is baromság, hogy a budapesti nagyon pici reptér, nem tud ekkora utasforgalmat lebonyolítani. Már hogy a viharba ne tudna, mikor éveken keresztül működött? Még azt sem mondanám, hogy nincs rá igény, mert egy gramm szabad hely nem volt a gépen, és tuti, hogy igény az van rá. Főleg hogy nem csak magyarok mennek, ha közvetlen járat van, hanem a szomszédos országokból is átjönnek. Valaki írta, hogy inkább átszáll Münchenben. Hát ízlések és pofonok, én pl. Romániából, Szlovákiából, Ausztriából inkább eljönnék Pestig 1-2-3 óra alatt kocsival vagy vonattal, és utaznék közvetlenül New Yorkba, mint hogy reptéren kelljen csomagokkal várnom fél napot. De nem vagyunk egyformák, ki hogy szereti. Amúgy a közvetlen járat a JFK-re kb 8,5 óra volt.
Azt nem értem, hogy aki nem ült ilyen gépen, és fogalma sincs, az miért okoskodik, hogy fele töltöttséggel megy a gép, meg hogy nem NY-ba megy a legtöbb ember. De, basszus, ebből a régióból az emberek nagyobbik része turista, nem dolgozni megy. Nyilván van olyan is, de nem az a döntő többség. Aki meg turista, és eljut Amerikába, nagy eséllyel meg akarja nézni a várost. Meg visszautalni a Malévra, ezer évvel zelőttre, mutatja, mennyire nincs képben, mert a járvány előtti, és a tavalyi közvetlen járatok LOT járatok voltak. Ha ez kimaradt, akkor meg nem kell félrevezetni a kérdezőt. Persze tisztában vagyok vele, hogy emiatt a válaszadó le fog pontozni, de együtt tudok élni vele.
Közben rákerestem.
A MALÉV járat 2012-ben szűnt meg. A LOT közvetlen járatára pedig még idénre is lehetett foglalni, DE! novemberben törölték, módosították a menetrendet, és akinek már volt 2023-as foglalása, annak felajánlottak egy varsói átszállási lehetőséget.
"A Budapest és New York közötti járat megszüntetését azzal indokolták, hogy az így felszabadult kapacitással biztosítható a Varsó és New York közötti napi két járat a 2023-as nyári menetrendben."
Azért ez komoly, napi 2 járat Varsóból... sajnálom, hogy innen megszűnt. De ha 2 hónappal korábban írod ki a kérdést, akkor még nem ezzel találkozol.
J, visszatérve arra, hogy nincs rá igény, ezért szüntették meg: határozottan nem. Igény volt rá, de ezek szerint Varsóból még nagyobb az igény, illetve megnövelték a Szöulba menő gépek gyakoriságát, átcsoportosították a gépeket.
Ha nem jön a Covid, akkor valószínűleg nem húzódik vissza a LOT Varsóba. A Malév megszűnte után a lengyelek nagyon szerették volna az űrt bizonyos részben betölteni, de közbejött a pandémia és egyelőre nem biztosak benne, hogy mind a varsói, mind a Budepestről induló járatokat meg tudják tölteni. Ha hosszabb távon tart az utasszám növekedése, lesz esély, hogy visszahozzák a Pestről induló járataikat is.
Van egy másik dolog, Bécs. Nagyon sok jó árú közvetlen járat megy Schwechátról és rengeteg magyarnak nem okoz gondot mert még közelebb is van nekik Bécs, mint átautózni a városon, vagy kerülni a Nulláson, tehát ez is leszívja az itteni forgalom egy részét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!