Lehetséges egy globális vasúthálózat kialakítása Amerikát kivéve?
Nos, bár a kutakodásom nem adott választ a konkrét kérdésedre, itt van egy hasonló dolog: Lehetséges-e mindenhova utat kiépíteni? Lényegében ugyanaz.
hejj ember... Iszol te rendesen?
még Európán belül sincs mindenhol híd vagy alagút ahol még lenne is értelme...
megépült a Csalagút és még így is kompjáratok ezrei közlekednek - nem csak Calaisból... ha lenne 4-5 alagút a szigetre még az sem lenne elég.
meg Szicilia, meg Írország, Istambul, Horvát-Olasz, Szicila-Tunázia, Gibraltár...stb...stb....
Valszeg nem veri telibe az Ausztrál gazdaságot ha a pápuák nem hídon kapják az árut :D
Japánt és Ausztráliát összekötő hidat nehezen tudok elképzelni.
Lehet, hogy csak az én képzelőerőm a hibás?
Technikailag sem igen lehetseges, gazdasagossagi szempontbol viszont egyenesen ertelmetlen. Az sem tiszta hogy Amerikat miert zartad ki, hiszen a te logikaddal a Bering-szorosnal is lehetne hidat epiteni.
Mondjuk az egesz ott bukik meg, hogy nincs egyseges nyomtav, a vilag sinparjainak kb. 60%-a un. normal nyomtavu (1435mm), de a maradek 40% az bizony ezerfele.
3-as nézz rá a térképre. Ki beszélt itt Japán és Ausztrália összekötéséről?
Pápua Új Guinea és Ausztrália összekötéséről beszéltem.
4-es, globális vasúthálózaton egységes nyomtáv lenne. Nyilván ezt a hálózatot a nulláról kéne kiépíteni, tehát nem a jelenlegi vonalakat használná.
Amerikát azért zártam ki mert a Bering szoros időjárása nem teszi lehetővé az építést vagy max 3 hónapra egy évben. Valószínű a közlekedés is lehetetlen lenne az év nagy részében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!