Ennek az eseménynek hogy tudnám meghatározni a
valószínűségét?
Figyelt kérdés
Van egy esemény, aminek a kezdeti valószínűsége 0,5 - 1 % körül van. Ennek az eseménynek a valószínűsége folyamatosan növekszik x-el, amíg be nem következik, majd utána újra visszaáll a kezdőértékre.
Úgy kéne növeli ezt a valószínűséget minden egyes eseménynél, hogy egy 150-200-as mintára átlag 4%-os valószínűséggel következzen be az esemény.
Fogalmam sincsen, hogy hogyan tudnám meghatározni x-et.
A valószínűséged tutira nem lineáris növekedésű lesz. Nekem ez is Gauss-görbe gyanús, de ez most csak tipp.
2019. febr. 12. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 A kérdező kommentje:
Az a baj, hogy nagyon nem értek a valószínűségszámításhoz, nagyon hasznos dolognak tartom, de sosem ment jól, szóval nem is igazán erőltettem.
2019. febr. 12. 08:20
3/11 Wadmalac válasza:
Napi szinten én sem használom, kopik. Most csak "érzésre" jeleztem a fentit.
De van itt sok jó matekos, tutira jönnek nemsokára.
2019. febr. 12. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
Már miért ne lehetne lineáris növekedésű? Nyilván van egy 0 és 99% közé eső d szám, amekkora növekménnyel pontosan kijön a 4%-os hosszútávú átlag. Excelbe behányva, 1%-os kezdőértékről indulva ez valahol a 0,2%-os növekmény környékén lesz. Analitikusan kiszámolni biztos nem kellemes, de szimulálással pillanatok alatt nagyon pontos eredményt lehet kapni.
2019. febr. 12. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 Wadmalac válasza:
"Már miért ne lehetne lineáris növekedésű?"
Lehet éppenséggel, attól függ, milyen jellegű variációról van szó.
Például ha egy lottóhúzásnál a megvásárolt szelvények darabszámát viszonyítod az esélyhez, az az.
Ha húzásonként egyetlen szelvénnyel indulsz, akkor nem csak hogy lineáris, de vízszintes, mert nem változik az esély.
De ez az ismétlődő eseménnyel növekvő esély valami nagyon más helyzet. Hirtelen példaötletem sincs.
2019. febr. 12. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 A kérdező kommentje:
Egy játékban bad luck protectionnek hívják. Valamekkora eséllyel kaphatsz rewardot, viszont ha éppen nem kaptál, akkor legközelebb már nagyobb eséllyel fogsz kapni. A fejlesztőknek próbálnék segíteni azzal, hogy valami konkrét ötletet adnék nekik a megvalósításra, de fogalmam sincsen, hogy mennyivel kéne növelni a valószínűségi változót.
2019. febr. 12. 11:27
7/11 anonim válasza:
Wadmalac, teljesen mindegy hogy eszedbe jut-e a való életből vett analógia, a kérdező egy x-et keres egy jól definiált problémára, ami 1%-os kezdeti valószínűség, és 200-as sorozathossz mellett x=0.00203 ± 0.000005. azaz kb 0.2%. Ezzel a növekménnyel ki fog jönni a 4%-os bekövetkezési arány: tízezer 200 hosszú sorozaton szimulált átlag d=0.00202-re 3.995%, d=0.00203-ra 4.0014%
2019. febr. 12. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 A kérdező kommentje:
Egy valamit kifelejtettem, ami fontos lehet, most jutott eszembe. A 4%-os átlag alatt azt értem, hogy egy 150-200-as mintára megközelítőleg 150*0,04 - 200*0,04-szer következik be az esemény. Ami 150-200-nál 6-8 és ebből jön a 4%.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!