Lehetséges lenne tengeri utak helyett, a vasúton az árufuvarozás?
A vasúti árufuvarozás nem igazán versenyképes a tengeri áruszállítással.
1. A vasúti pályát meg kell építeni, karban kell tartani. Tengeri szállításnál ilyen költségek nincsenek.
2. Egy modern konténerszállító hajóra 14-16000 konténer is rá fér. A leghosszabb vasúti konténerszállító szerelvény Kanadában üzemel. A szerelvény hossza 4200 méter, ami kevesebb mint 700 konténer. Európában kevés helyen férne el egy ekkora szerelvény.
Nem véletlenül használnak a mai napig hajókat: olcsó, nagy kapacitású. Kikötő meg van rengeteg helyen, úgyhogy le is tudják pakolni az árut. Nyilván a kikötőkből már szárazföldön történik a szállítás. Az pedig, hogy lassú nem igazán számít. Igazság szerint a hajók nem is mennek végsebességgel, mert így kevesebbet fogyasztanak. Nagyon ritka az, amikor számít egy áru eljutási sebessége. Ha azt mondod, három hét alatt Amszterdamba érkezik Szingapúrból, akkor az már megfelelő. Nincs igény gyorsabb sebességre.
Sőt újonnan már inkább megkerülik Afrikát a teherhajók, mert túl drága lenne átkelni a Szuezi-csatornán. Így meg olcsóbb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!