Szerintetek mi lesz ha elfogy az olaj?
Hasonló félelmek voltak h az egyre több lovaskocsi miatt elönti Londont a lócitrom, meg h nem lesz elég verem a jégtömböknek, csak aztán feltalálták a hűtőszekrényt.
Elektromos autóból nincs sok, meg régebben az elektromos autó projektet is elkaszálták az Usában az autógyártók, de már egyre újabb projektek vannak, pl az origón is most van egy cikk a zöld rendszámú autókról, tehát már a nagyobb cégek se akarják annyira fenntartani a benzinüzemű kocsik monopóliumát.
Már most is van technika, hogy algákkal gyártatják a szénhidrogéneket.
Csak most drága, mert az olaj olcsó.
Ha fogyni fog az olaj, többen ráállnak az ilyen technikák kutatására, tehát olcsóbb lesz.
Az elektromos autók legnagyobb baja jelenleg az, hogy nincs jó akkumulátor. Mind drága, dögnehéz, cserébe nagyon lassú feltölteni, és kicsi a kapacitása. Ötven liter benzin elfér egy kvázi kicsi tankban, és 10x akkora a hatótávja, mint egy tonnás akkumulátornak.
De ezt a területet is kutatják - ahogy nő rá az igény, úgy fogják egyre többen, és úgy lesz rá egyre több és több pénz.
Sőt, akár indukciós kocsikat is el lehet képzelni, hogy az aszfalt fölött haladva kapják az energiát. Drága meg minden, de 300 éve nagyon hangosan kacagtak volna, ha azt mondod, hogy egyszer ennyi betonozott út lesz a világon...
"Sőt, akár indukciós kocsikat is el lehet képzelni, hogy az aszfalt fölött haladva kapják az energiát. Drága meg minden, de 300 éve nagyon hangosan kacagtak volna, ha azt mondod, hogy egyszer ennyi betonozott út lesz a világon..."
300 éve még nem ismerték a mai modern betonút (aszfaltút) fogalmát. Macskaköves meg bazaltból rakott utak voltak mindenfelé. Meg persze földút.
A probléma az, hogy amíg a régi autóknak, lovasszekereknek elég volt a földút is, addig az indukciós autónak 0-ról felépített és kiépített úthálózatra van szüksége a működéshez. Ergo nemhogy teljesen új utakat kell építeni, hanem ez azzal jár, hogy a régi utakat is fel kell teljesen szedni az alapokig. Vagy minden út mellé egy másikat építeni, amely már eleve indukciós alapokkal van szerelve. Mindkettő baromi nagy beruházás, ha egy mai átlagos fejlett országnak a teljes úthálózatát 0-ról újra kéne építenie, abba közel belerokkanna a gazdasága, akkora összegeket emésztene fel. Főleg ha még az indukciós hálózatot is beleszámoljuk.
De mindenképpen az ilyen utak lesznek a jövő zenéi, meg mindenféle szenzorokkal ellátott utak, hogy a vezető nélküli autók is megbízhatóan tudjanak furikázni az utakon bármerre.
Kezdjük a legegyszerűbbel, az elektromos autóval. Azért van belőle kevés, mert az olajlobbi már jó ideje akadályozza (egy ideig meg is gátolta) a fejlesztését. Rossz üzlet az olajnak. Márpedig ezek rendkívül pénzéhesek.
Arra, hogy mi történik egy nem lehetséges esetben, könnyű válaszolni. Bármi. Minthogy nem lehetséges, így semmiféle szabály nem is érvényes, önkényesen bárki (majdnem) bármit mondhat, úgy sem cáfolható, legfeljebb vég nélkül lehet diskurálni értelmetlen dolgokról.
Az olaj viszont elfogy egyszer. ennek egy rendkívül egyszerű oka van. Gyorsabban fogy, mint keletkezik. ÉS soha nem fogják mind elfogyasztani, mert ha elég kevés lesz, akkor elég drága lesz a kitermelése. És van az a drágaság, amikor az emberek elkezdenek intenzíven gondolkodni alternatívákon. Már a csökönyösebbje is. És mivel az emberiség nem hülye (bár elég sokan elég nagy mértékben), továbbá mert élni akar, még továbbá mert a természettörvények szerint nem az olaj a legjobb eszköz energiatermelésre, ezért mindenképpen ki fognak találni más módszereket, szinte biztos, hogy megújulót (tehát, ami gyorsabban keletkezik, mint fogy).
https://www.youtube.com/watch?v=3z8kAg_g6LU
(Az előadó agrármérnök, egyetemi docens, régóta kutatja a fenntarthatósági kérdéseket)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!