Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Lehetséges hogy héliummal...

Lehetséges hogy héliummal feljussunk az űrbe?

Figyelt kérdés
Vagy valamilyen hasonló házzal. Mint egy léghajó. Majd miután elértünk egy bizonyos magasságot, utána átváltunk hajtóművekre.

2015. máj. 24. 01:39
 1/8 anonim ***** válasza:
0%
nem éri meg, különben így csinálnák
2015. máj. 24. 01:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Eddig kb. 50 km-es magasságba jutott el ballon, és csak pár-tíz kg tömeggel. Szóval a további emelkedéshez szükséges üzemanyagot valószínűleg nem tudná felvinni oda, vagy egy gigantikus méretű ballon kellene hozzá.


( [link] )

2015. máj. 24. 02:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 Silber ***** válasza:
78%
A héliummal történő emelés a felhajtóerő elvén működik. Ez azt jelenti, hogy csak azért tud felemelkedni a héliumos lufi, mert egy sűrűbb közeget szorít éppen ki. Az űrben nincs közeg, így nincs mit kiszorítani, tehát a felhajtóerő is megszűnik.
2015. máj. 24. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 EagleHUN ***** válasza:
100%
Ahogy előzőek is leírták. Héliumos/hidrogénes ballon/léghajó max 30-50km magasságig jut kis tömeggel. A maradék 100-150km leküzdéséhez szükséges üzemanyagot csak gigantikus méretű ballon tudná fölemelni olyan magasra. És bár így is sokkal kevesebb üzemanyag kellene, mivel a sűrű légköri ellenállást már nem kell így leküzdenie, a maradék is kivitelezhetetlen.
2015. máj. 24. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 EagleHUN ***** válasza:

Leírok neked 3 másik módszert ami viszont akár működhet is (Tudtommal a NASA utánaszámolt), vagy hasonlóak megépültek.


- Nagy teherbírású repülőgép viszi föl a hátán/hasán az ürhajót és rakétát. És nagy magasságból indítják (30-50km), szárnyakkal segítve a repülését. (Ugyanezek szárnyak segítségével száll is le.)

Ezt részben megvalósította egy amerikai magán űrprogram. Sikeres űrugrásokat hajtottak végre. De Sajnos nemrégiben leszállás közben súlyos halálos kimenetelű balesetet szenvedtek.

[link]

[link]

[link]

(Nem összekeverendőek a Space-X céggel!)


- A második módszer amit leírok:

Építenek egy nagyon hosszú (1-2-4-6km) csövet amibe szélességre is belefér egy nagy rakéta. A csövet lezárják mindkét végén, rajta kívül ballaszttartályok lebegtetik így úszik a tengeren. A megfelelő mélységű óceán/tenger elérésekor a csőnek azt a végét amiben a rakéta hajtóművei lefelé néznek elsüllyesztik a ballaszt tartályokkal. Így a rakéta az adott mélységbe kerül. A vizet alulról hirtelen ráeresztik, így a dugattyúhatás fölgyorsítja a rakétát. (Viszonylag szorosan illesztett a csőbe, vagy egy dugattyúlap van alatta.) A rakéta a cső elhagyásakor gyújt be. Ezzel a módszerrel elvileg az első fokozat is kiváltható!


- Harmadik módszer: Óriás parittya/trebuchet. Ezzel élő anyagot nem lehetne kilőni, csak utánpótlást. Az egyenlítő közelében egy nagyon magas hegyen a csúcstól közel a tövéig kanyont kell robbantani. (Gyakorlatilag kettévágni a hegyet. A trebuche karjának elfordulási pontját a szétvágás miatt kettőssé vált csúcson rögzítik.

A kar rövidebbik végén óriási súly van ami a kanyonban elfér. A hosszabbik végét drótkötelekkel akár egy napelemmel működő kicsiny villanymotor is le tudja húzni, amivel lényegében egy gravitációs ingát fölhúznak szép lassan. Amikor leért a hosszú kar és jó magasan van a súly, rögzítik a hosszú karhoz a Gömb alakú tartályban a rakományt. Kioldás után ez a gömb az űrig repül, forgását/pörgésének megállítását és pálya stabilitását fúvókák biztosítják. A gyorsulási erők miatt élőanyag (baktériumok kivételével) szállítására nem alkalmas. De vizet élelmet üzemanyagot rendkívül olcsón és nagy mennyiségben juttathat föld körüli pályára!


Itt tudtok elvileg kísérletezni ezzel:

[link]

De rengeteg másik Trebuchet emuláló program is van a neten. Sajnos olyat nem találtam ami kifejezetten erre a módszerre lenne kiélezve, és kezelné az óriási értékeket is.

2015. máj. 24. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat!
2015. máj. 24. 14:08
 7/8 Wadmalac ***** válasza:
100%

Erről a tengerbe dugott csőről még nem hallottam soha, de szerintem nagyon sok sebből vérzik a koncepció.

Ha csak a több km mélységben a csőre ható nyomást, illetve a több km hosszú csőre ható felhajtóerőt nézem, már közelítünk a lehetetlenhez. A másik a víznek a felszínhez közeledve lineárisan csökkenő felhajtóereje a rakétára, illetve az áramlási ellenállás, ami miatt szerintem a gyorsítóerő maximum pár száz méter alatt szánalmasan lecsökkenne.


A parittyás módszerrel szemben is vannak szilárdságtani ellenérzéseim.

Az elektromos hajtással több km-es sínen gyorsítás viszont nem szerepelt, pedig az esélyes alternatíva lenne.

2015. máj. 26. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 EagleHUN ***** válasza:
Ez az elektromos hajtású sínes gyorsítás is jó lehet. Tetszik.
2015. jún. 19. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!