Hogy is van ez?

Figyelt kérdés
Még a 60-as =0-es években az asztronauták/űrhajósok lehettek szemüvegesek,és nemis kellett úgymond teljesen tökéletesnek lenni. Mostmeg mindenki azt állítja hogy már az is probléma ha van egy tömött fogad,és szemüveges vagy..nemértem.Most mi változott azóta hogy így beszigorítanak?Így csak kevesebb űrhajós lesz,akik meg szívesen résztvennének átlagosnál veszélyesebb expedíciókban azért nemtehetik mert alapból fel sem veszik őket kiképzésre csak mert szemüveges vagy pl volt egy műtétje??! Hol itt a logika? Én tisztában vagyok velehogy az űrben teljesen más a légkör dehát akkoris..Nemigazán fogom fel..

#világ #űrhajó #világűr #asztronauta - űrhajós
2014. jún. 16. 00:32
 1/6 A kérdező kommentje:
60-as , 70-es *
2014. jún. 16. 00:34
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Én úgy tudom, hogy akkoriban, sőt manapság is aktív vadászpilótákból csinálnak asztronautát. Gagarin, Armstrong meg a többi mind vadászpilóták voltak korábban. Vadászpilóta pedig szemüveges emberből nem lehet, elég nyilvánvaló okokból. És azért képeznek vadászpilótákból űrhajósokat, mert azok hozzá vannak szoktatva és ki is vannak képezve azoknak az erőhatásoknak az elviselésére és kezelésére, ami ezzel jár. Ahhoz hogy űrhajós legyen valaki 10/10 esetben vadászpilótának kell lennie minimum.

A tömött fog meg azért probléma, mert egy nagy G terhelésű manőver során a tömés nemes egyszerűséggel kirobban a fogadból. Most komolyan azt várod, hogy rossz fogsorral rendelkező rosszul látó emberek legyenek űrhajósok?

2014. jún. 16. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

és az hogy van hogy a NASA 3 év múlva tervezi az első űr utaztatást átlag emberek számára?

ott nem nézik azt hogy milyen az egészségi állapotod csak az hogy van e pénzed..nemértem a logikát

2014. jún. 16. 01:14
 4/6 anonim ***** válasza:

Az űrutazással járó terhelés valójában nem akkora nagy. Egy tanulmány szerint a földi lakosság kb 85%-a gond nélkül kibírja azt, hogy orbitális pályára állítsák egy rakéta segítségével. Mivel az űrutazás nem épp a legolcsóbb mulatság, ezért a küldetések teljesítésére olyan embereket jelentkezését várják, akik a "megszokott" utazási forgatókönyvtől eltérő helyzetben sem esnek kétségbe és mondjuk egy beragadt fúvóka okozta forgás erejétől nem veszítik el eszméletüket, így minimalizálni tudják a sikertelen küldetés esélyét.


A vadászpilótákat azért részesítik előnyben, mert van fogalmuk a rájuk ható erők nagyságáról és tudják, hogyan tarthatják magukat hosszan tartó, nagy erőhatások közepedte is öntudatuknál, na és persze bírják is ezt.

A másik oka, hogy mikor embert kezdtek kilőni az űrbe, akkor úgy gondolták (jogosan), hogy a vadászpilóták de főképp a tapasztalt berepülőpilóták állnak ezen tevékenység elvégzéséhez a legközelebb.


Érdekesség:

Az orosz űrprogram pilótái elkezdtek gyakorlatozni arra, hogy az űrbe jussanak. A felkért pilóták közül Gagarin visszautasította a felkérését mondván, hogy ő nem egy kutya. Ugyanis az első embert ugyanúgy juttatták az űrbe, mint a kutyákat, hogy a földről irányították a járművet. Gagarin nem találta méltónak magához a feladatot, ezért nélküle indult a felkészülés, majd kb egy év után csatlakozott a programhoz.


Szóval az első utazásnál semmilyen repülési tapasztalat nem kellett, ugyanis az utas nem irányíthatta a gépet, azt a földről irányították, mégis a világ egyik legtapasztaltabb berepülőpilótája ült a kabinban.


Az már más kérdés, hogy Iljusin valóban megelőzte-e 2 nappal, bár egyre több erre utaló bizonyíték kerül elő, ahogy járnak le a dokumentum titkosítási idők.

2014. jún. 16. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A vadászpilótákkal való kapcsolatot már leírták.

Kicsit általánosabban. Amikor egy eszközt ki kell próbálni, vagy működtetni, nyilván a legtapasztaltabb embereket kérjük fel erre, hiszen a legapróbb hiba is végzetes lehet. Különösen, ha nem is tudjuk pontosan, miféle hibák lehetnek. Ezért rendkívüli fontosságú a tapasztalat. Azt nem lehet pár hónap alatt elsajátítani, egy vadászpilóta mögött már óriási tudás, gyakorlás, tapasztalás áll. Azt már nem kell elsajátítani, csak a többletet.

Ahogy viszont egyre több tapasztalatra teszünk szert, egyre tökéletesítjük a berendezést. Ma már lehet az űrhajózáshoz közvetlenül nem értő, csak olyan körülmények között is kutatni képes embert is felvinni, mert a technika képes helyettesíteni egy csomó feladatból az embert. Sőt, ma már kellő összegért, minimális felkészítéssel, lehet szórakozásból is menni.

Lesz olyan pillanat, amikor egy űrhajó úgy működik, mint egy repülőgép. Egy minimális, szakértő személyzet ellát egy nagyobb létszámú hozzá nem értőt, akik fizetik a költségeket, hogy A pontról B pontba jussanak, vagy egy kört tegyenek. Ez azért még odébb van.

2014. jún. 16. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező,

egészen más, hogy utas leszel, vagy te vezeted a járművet.

Gondolom te sem örülnél, ha a távolsági buszod vezetője epilepsziás, és négy infarktuson átesett cukorbeteg és pánikrohamokkal küzdő mókus lenne, mert amúgy hobbija a bazi nagy járművek, de jogsija sincs.


Nézd, aki ezeket a millió dolláros járműveket vezeti (amiket az adófizetők pénzéből építenek), az makk egészséges, és pszichikailag is tökéletes mókus legyen, és ne a fogtömésének a zizegésével, meg a csipa törölgetésével legyen elfoglalva, hanem a járművet vezesse. És ne tojja össze magát 10 g-nél!

2014. jún. 17. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!