Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Valaki aki IGAZÁN ért a...

Nagylzs kérdése:

Valaki aki IGAZÁN ért a matekhoz, el tudná magyarázni a "nyílt halmaz" definícióját?

Figyelt kérdés

A problémám az itt leírt definícióval van:


[link]


Konkrétan:


"u belső pontja H-nak, ha van olyan (gömbi) környezete u-nak, mely teljes egészében H-beli. H nyílt halmaz, ha minden pontja belső pont. "


Itt felhoz egy példát, hogy a [0,1) intervallum az se nem nyílt se nem zárt intervallum. De én ezt nem tudom fölfogni! Le tudnám írni a problémámat hogy mit nem értek benne, de nagyon körülményes. Szóval ha valaki úgy el tudná mondani hogy elsőre biztosan megértsem, akkor talán nem kellene végigolvasni a nyilvánvalóan hibás elképzelésemet a dologról.



2012. szept. 27. 22:08
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:
A legnagyobb elem kérdéséhez alapvetően nem metrika, hanem rendezés, legalábbis részben rendezés szükséges. És részbenrendezett halmazoknál a maximális elem keresésénél sokszor bizony teljesen haszontalan - nem úgy értem, hogy felesleges bonyolítás, hanem eleve nem célravezető - akármilyen metrika bevezetése. De reméljük, majd letisztul.
2012. szept. 29. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 anonim ***** válasza:

Amúgy, kedves kérdező, melegen ajánlom figyelmedbe Boltyanszkij és Jefremovics Szemléletes topológiáját.

Ez a könyv sokmindent leír a folytonosság, nyíltság-zártság fogalmainak motivációjáról, valóban szemléletes. Igen jó bevezető. Ha könyvtárban - én egy hazai gyűjteményben olvastam -, antikváriumban magyarul nem is találod, angolul is elérhető, akár a weben is:

V.G. Boltyanskiĭ, V.A. Efremovich: Intuitive Combinatorial Topology.

2012. szept. 29. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 A kérdező kommentje:
Köszönöm a hozzászólásokat
2012. szept. 29. 16:32
 24/25 A kérdező kommentje:

> OFF: Az egyetemi oktatás katasztrófájához. Ha valaki tanulni akarja a matematikát, annak az az egy módja, hogy műveli.


Ez már régen volt, nekem dolgoznom is kell. Nincs rá annyi időm mint amennyit szeretnék.


> Az egyetem egy olyan közeg, ahol szerencsés esetben erre sok alkalma nyílik a matematikusnövendékeknek.


A katasztrófát személyesen tapasztaltam. Nem egy olyan tantárgyam volt, ahol egyrészt nem nyílt lehetőségem beszélni az előadóval a tisztázatlan kérdésekről, másrészt nem volt elérhető jegyzet/könyv. És nem csak a matekos tárgyakat értem ide. Konkrétan programozóként volt olyan tárgyunk amiből nem volt elérhető irodalom még könyvtárban sem.


> De szerencsés esetben alkalmazott matematikus és programozó matematikus nem állít olyat, hogy matematikus diplomája van.


Igen, a programozó matematikus az nem matematikus. :-) Nem is tartom magamat jónak matekból. A matematikust arra a magyarázatra írtam válaszul, hogy "fogod a ceruzát és böködsz", ezzel egyértelművé téve hogy az ilyen magyarázatot nem tudom elfogadni. (Persze tudom ez már utólagos magyarázkodás...)

2012. szept. 29. 16:39
 25/25 anonim ***** válasza:

Nem szeretnék új fejezetet nyitni az egyetem katasztrófájáról, de két apróságot megemlítek.

Jobb egyetemeken arra kényszerülnek, hogy a teljes középiskolai anyagot újra leadják, aki egy előzetes zárthelyit nem tud megírni adott szinten, nem vizsgázhat egyes matematikai tárgyakból, míg ezt az ismétlő előadást végig nem hallgatta.

Még II. vagy III. évben is gyakori, hogy parciális integrálásoknál törteket így adnak össze: a/b + c/d = (a+c)/(b+d).


No komment.

2012. szept. 29. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!