Igaza van a Volkswagennek abban, hogy a robbanómotoros autók az elmaradott harmadik világ járművei lesznek, mert a civilizált világ elektromosra vált?
Nincs. Most lehet villogni, hogy nekem már elektromos van. Lehet loholni, egy új anyagi cél felé. Semmi nem változik, csak a szennyezés helye. A légkör szempontjából ez mindegy. A lecserélés sok szemetet generál.
Másik területről egy példa: évtizedekig semmi gond nem volt a réz szemüvegkeretekkel, mígnem a kínaiak is elkezdtek már elég jó kereteket gyártani. Akkor hirtelen kiderült, hogy csak a titán a jó erre a célra. Ennek pusztán a piaci előny fenntartása volt a célja.
A kocsikkal nem csak a meghajtás a gond, hanem a tárolásuk, helyfoglalásuk. Meg az is, hogy az utak felszabdalják a tájat és elszigetelik egymástól az élőhelyeket.
De még ez is mind lényegtelen ahhoz képest, hogy minderre (is) azért van szükség, mert egy elavult gazdasági paradigmát (végtelen növekedés; a gazdaság nem a természet alrendszere) hajszolunk, ezért kell annyira sietni, hogy ennyit mobilizáljunk.
"Semmi nem változik, csak a szennyezés helye."
Ennyire butus vagy? Nem tudod hogy ez az adott ország villamosenergia mixétől függ? Van olyan ország ahol nincsenek hőerőművek amik szennyezzenek.
Egy korszerű földgáz erőművel hajtott elektromos autó hatásfoka még mindig sokkal jobb, mint egy belső égésű motoré.
Elég sokan és sokszor levezették már, hogy miért kisebb az elektromos autó károsanyag kibocsátása még akkor is, ha a gyártás során felmerülő többlet szennyezést is figyelembe vesszük. Közben egyre több a megújuló energiaforrás.
Tudtommal egyelőre a gyártók között sincs egyértelmű konszenzus arról, hogy mi a jövő. Szerintem ez erősen múlik azon is, hogy akkumulátoripar hogyan fejlődik.
A többivel amúgy nagyjából egyetértek az első hozzászólóval. Ez még édes kevés ahhoz, hogy megmentsük magunkat. Nem a Földet, mert az meglesz emberek nélkül is.
Ha robban a motor, az már rég rossz, annak tényleg annyi akkor. A belsőégésű motorral hajtott járművek már más kérdés. Egyenlőre még mindenki tapogatózik az autógyártók közül, hogy mi lenne a legtöbb profitot termelő megoldás számukra az alternatív hajtások közül.
Még ne írjuk le a belsőégésű motorokat. Attól még, hogy az únió saját magát sz0patja az nem jelenti azt, hogy rövid időn belül el is tűnnek minden gyártó kínálatából.
"És mi a helyzet Norvégokkal Hollandokkal? Ott nincsen szénerőmű se más szennyező."
Nagyon egyszerű, amit nem tudnak előállítani, azt megveszik másoktól (pl: Németország), ahol viszont bőven mennek a hőerőművek. De azért azt tisztázzuk, hogy Európa messze az egyik "legzöldebb" a kontinensek közül károsanyag kibocsátás szempontjából.
Nyilván így kiragadva egy mondatot a szövegkörnyezetből, lehet rajta agonizálni.
A trend viszont egyértelmű, a fosszilis energiáról szépen válik le a fejlett világ. Minden tekintetben, nem csak a személyautógyártásban. Ettől függetlenül nem fog eltűnni mostanában, de az tény, hogy az alternatívák egyre nagyobb teret fognak kapni, így értelemszerűen a fejletlen világban nőni fog az arány.
Akinek még napeleme sincs otthon az mit vár az élettől?
Hogy majd a fityisz leakciózza neki az orosz gázt meg üzemanyagot?
Szép álom volt...
Jaj, hogy te vagy a fingós idióta megint?
Törölhető a kérdés, csak provokatív trollkodás az egész
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!