A NASA-nál már a tisztán elektromos transzkontinentális repülőgépek akkumulátorait tervezik. Ez mekkora előrelépés?
Nem tudom, a transzkontinentálist honnan vetted, én a cikkben nem találtam rá utalást. Az a baj, hogy ha már beépíthető is lenne, ez a teljesítménysűrűség még mindig használhatatlan közepes méretű gépeknél is, hosszú távra meg főleg.
Egy gyors számolás:
Egy 777-es kb 350t, ebből 150t tüzelőanyag. Ha ezt kicseréled 500Wh/kg energiasűrűségű akkumulátorra, akkor van a gépen 75 MWh energiád. Ha 20-as siklószámmal számolunk, akkor kb 175 kN tolóerő szükséges utazó üzemmódban. 250 m/s sebességgel ez 44 MW vontatási teljesítmény. 100% hatásfokkal ez 100 perc repülésre elég, ami kb 1500 km. Az óceán harmadáig nem jutsz el vele még úgy sem, hogy sem az emelkedés energiaigényével, sem semmilyen veszteséggel nem számoltam, a valóságban a helyzet sokkal rosszabb. Sajnos egy nagyságrendet kellene ugrani energiasűrűségben.
Semekkora.
1939-ben már tervezték az atomreaktort, 1941-ben építették az első kísérleti atomreaktort, 1956-ban üzembe helyezték az első kommerciális atomreaktort, most 2022 van, azaz 83 év telt el a tervezési fázis óta, és az elektromos energia termelésnek még mindig csak a ~10%-át adják az atomerőművek.
Csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy akkoriban, a 40-es években mindenki valamiféle világmegváltó szupercsodaként hirdette az atomenergiát is, ami végtelen mennyiségben nagyon olcsón lesz majd előállítható, és mindenféle energiaproblémát megold.
Épp ugyanúgy hirdetik most világmegváltóként a fúziós erőművet, meg az ilyen csiribiri elemes autókat meg repülőket is.
De ha az atomenergia példájából indulunk ki, akkor 2100-ra még mindig ott fogunk csak tartani, hogy a fúziós erőművek kb. az igények 10%-át tudják kiszolgálni, és a repülők 10%-a lesz akksival szerelt, a maradék meg a jó öreg kerozinnal fog repkedni és sz-rrászennyezni a légkört.
Ja, nem, nem fognak kerozinnal már repkedni - addigra nem lesz kerozin.
A legoptimistább becslések szerint is ráadásul a mostani EROEI-t projektálva és a mostani fogyasztást, ~50 évnyi olajtartaléka van még a bolygónak.
Realistán nézve viszont az EROEI nagyon durván csökken, a 1900-ban még 100:1 volt, a 70es években már csak ~35:1 volt, manapság 10:1 körül van, a felhasználás meg nő.
Szóval 10, legfeljebb 15 évig tudunk még úgy olajat kitermelni, hogy ne kerüljön többe a leves, mint a hús, azaz ne dráguljon meg eladhatatlan szintre, és omoljon össze a globális gazdasági rendszerünk és az ipari civilizációnk.
Ennyi idő alatt kéne megváltani a világot.
2-es, butaságokat beszélsz. 500 W/kg az csak az elméletileg legjobb LI-ion aksira vonatkozik.
A Solid state battery-nek ennek 5X-e is lehet az energiasűrűsége.
#6
Egyáltalán nem csak politikai akarat kérdése.
De ha így is lenne, ahogy mondod, a politikai akaratot úgysem tudod befolyásolni, szóval nem vagyunk előrébb.
Nem baj ha nem tudod mi az a csőhajtás (azaz jet hajtás) annak a lényege hogy a propellerek egy csőben forognak. Jet hajtásnak nevezik a jet-ski csónakok hajtóművét is.
Olvass:
Sok hajót és állatot is jet hajtás hajt.
Lehet egy javaslatom? Ne használj olyan szavakat, amelyeknek a jelentését nem ismered.
A jet hajtáshoz ugyanis NEM KELLmég éghető anyag sem, hajók is használják víz alatt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!