Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » A NASA-nál már a tisztán...

A NASA-nál már a tisztán elektromos transzkontinentális repülőgépek akkumulátorait tervezik. Ez mekkora előrelépés?

Figyelt kérdés
[link]

2022. okt. 31. 12:15
1 2 3
 21/27 A kérdező kommentje:
Egy csőben axiális kompresszort forgató nagysebességű elektromotor hatásfoka jobb lehet mint egy sugárhajtóműé.
2022. nov. 1. 10:49
 22/27 anonim ***** válasza:

A lapátvégi leválás is probléma, de a tömegáram és a nyomás változása közben még van három jellegzetes leválási típus, amit a cső nem kezel (mély leválás, teljes lapáthossz leválás és részlapáthossz leválás).

Akárhogyan is erőlködsz, a légcsavar nem képes olyan sebességre, mint amit a sugárhajtómű biztosítani tud a transzkontinentális járatokhoz.

Sokkal jobb lett volna a kérdés kiírásából elhagyni a transzkontinentális lódítást...

2022. nov. 1. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
#21 Még egyszer leírom, bár látom ezt sem érted, nem a hatásfokról, hanem az elérhető sebességről vitázunk.
2022. nov. 1. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 A kérdező kommentje:

Egy jól megtervezett villanymotor akár 104 000 rpm-en pörög, ami meghaladja a sugárhajtóművek fordulatszámát.


[link]

2022. nov. 1. 11:31
 25/27 A kérdező kommentje:
Tehát a sebessége jobb, és a tömege is kisebb lenne mint egy sugárhajtóművé.
2022. nov. 1. 11:33
 26/27 anonim ***** válasza:

Látom, hogy nincs műszaki képzettséged, nem kell többször bebizonyítanod. A kétáramú turbinás hajtóműveknél a légcsavarok fordulatszámát egy hajtómű általában még le is csökkenti, tehát nem a fordulatszámmal van a probléma, mint látod.

Ahhoz, hogy érdemi vitát folytassunk, némi fogalmad kellene legyen a hatásfokokról (termikus, propulziós, teljes), a gázdinamikáról (főleg a kiáramlási sebesség, a tömegáram és még vagy tucatnyi "apróság" kapcsán). Szóval a részemről itt én be is fejeztem.

2022. nov. 1. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 A kérdező kommentje:

Ezeket a fogalmakat ismerem én is. Azonban te amatőr vagy, Magyarországon egyetlen mérnök sincs kiképezve egy sugárhajtómű megtervezésére, egy olyanéra sem ami egy patkányt felemelne.


Gondolom még azt sem tudod mi az a "ducted fan". Annak segítségével a hangsebesség sokszorosával pöröghet akár nagy hatásfokon a kompresszor lapát vége, ami egy szabadban forgó propeller esetében elképzelhetetlen lenne. Így az elektromotor is tökéletes megoldás.

2022. nov. 1. 13:06
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!