Bicikli működésére van már magyarázat?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#10 ott valami más ok is lehetett mert a bmx -nek kicsi a kereke és a kicsi átmérő is csökkenti a giroszkóp hatást, meg a kerekek kicsi tömege is. (Minél nagyobb átmérőjű egy kerék minél nagyobb tömegű és minél gyorsabban forog annál jelentősebb a giroszkóp hatás.)
Ott lehet az játszott be hogy a bmx -nél az egész jármű súlypontja is lentebb van.
Sőt ezzel a súlypont dologgal is lehetne játszani, mert ha könnyen megoldható lenne hogy a két kerék tengelyénél akárcsak egy kicsit lejjebb kerülne a jármű (saját ember nélküli) súlypontja akkor azzal is el lehetne érni hogy jó messze guruljon ha meglökjük. Ha közel volt ehhez a ponthoz mint a bmx -nél már az is sokat segít a dolgon.
Magas kerékpárnál aminek a súlypontja is jóval magasabban van mint a két kerék tengelyt összekötő képzeletbeli vonal már egész más a helyzet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
a kerékpár nem a két tengelyen tamaszkodik, hanem ott, ahol a kerekek érintkeznek a földdel, a "föld alá" kéne a tőkesüly, mint a cirkuszi kötelbringán.
A BMX-nél valószínűleg az volt a plusz, hogy a kormánya elég nehéz, és előre áll. Ha dől a bicaj, az is segít az ellenkormányzásban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!