Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Tényleg a robbanómotor csak...

Tényleg a robbanómotor csak egyszerűbb szerkezete és olcsósága miatt terjedt el az autózásban a 20.században, mivel a gőzgép komplikáltabb és jóval drágább volt?

Figyelt kérdés

A gőzkocsik az 1890-es évektől kerozinnal üzemeltek. Gyorsabbak voltak, csendesek voltak, nagyobb nyomatékkal és gyorsulással rendelkeztek benzines társaiknál, önindító sem kellett hozzájuk, és meg tudtak tenni 1000km-t is egyetlen feltöltéssel.


Példa videó:1925 Doble E-20 Steam Car - Jay Leno's Garage


Azt autó kipróbálása a technikai részletek után a 19. perctől kezdődik:

[link]



#sebesség #nyomaték #autózás #gőzkocsik előnyei #olcsó benzinmotorok #primitív benzinmotor
2022. júl. 1. 17:26
1 2
 11/18 A kérdező kommentje:
Ráadásul olyan hangtalanul suhan mint egy elektromos autó
2022. júl. 2. 13:18
 12/18 anonim ***** válasza:
100%
Mert az "összhatásfok" alacsonyabb. Üzemanyagot elégetni, abból gőzt kell fejleszteni->gőz hajtja a motort, rosszabb lesz az összahtásfok. Nagyobb a felesleges súly amit cipelni kell.
2022. júl. 2. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 A kérdező kommentje:

Tudtad, hogy a ME-264 America bombert a németek gőzgépes verzióban is tervezték, mert magasabb volt a hatásfoka mint a robbanómotoroknak, így gyorsabban és nagyobb hatótávval tudott volna repülni?

Idejük már nem jutott rá, így a rendelkezésre álló létező benzinmotorokkal próbálták ki.

2022. júl. 2. 13:51
 14/18 A kérdező kommentje:
That smashes the previous official record of 204 km/hr (127 mph) set in 1906 by Fred Marriott of the US in a modified version of the then-popular steam car known as the Stanley Steamer. Officials from motor sport’s governing body, the Fédération Internationale de l’Automobile (FIA), are expected to ratify the new record shortly.
2022. júl. 2. 13:55
 15/18 A kérdező kommentje:
A gőzkocsik a sebességükkel hívták fel magukra a figyelmet.
2022. júl. 2. 13:56
 16/18 anonim ***** válasza:
100%

Kedves Kérdező, direkt nem akarod megérteni, hogy mi a probléma? Az autó eleje tele van egy rendkívül bonyolult (és drága) gőzfejlesztővel, ami még így sem tudja azt a rugalmasságot biztosítani, mint a belsőégésű motorok.

Egy belsőégésű motorban az üzemanyagban tárolt energia feszabadítása ott és akkor következik be, amikor arra az adott pillanatban szükség van. Itt viszont elégeted az üzemanyagot amivel gőzt fejlesztesz, azt tárolod, majd bevezeted a motorba. Nehezen szabályozható az egész folyamat, tele hibalehetőségekkel.

És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy mi történne, ha egy ilyen autót kint hagynál az utcán a -10 °C téli éjszakában...

2022. júl. 2. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 A kérdező kommentje:
Akkor miért a gőzkocsik voltak a rekorderek a 30-as évekig? MEgtett út hossza egy feltöltéssel (akár 1000km) vagy sebességben 206 km/h már 1906-ban.
2022. júl. 2. 14:02
 18/18 Gugu Gabor ***** válasza:
100%
Nem tudom hogy lehetne máshogy leírni azt hogy a gőzgépek kiforrot stb technologia volt a 20 as évekre a benzin motorok pedig ép csak felfutóban voltak. Nem azért nem fejlődött tovább a gőz technológia mert nem akarták tovább fejleszteni hanem azért mert nem tudták. Pld remek hogy valakinek volt olyan ötlete 1905 ban hogy víz helyett valami olyan anyag kéne ami sokkal alacsonyabb fokon forr és könnyebben hül vissza kondenzállódik ép csak még senki sem találta fel a freont hogy ezt a gyakorlatbn is kipróbálják. Kb 20 évvel később ugyan feltalálták de tudtommal irtó drága volt.
2022. júl. 2. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!