Tényleg a robbanómotor csak egyszerűbb szerkezete és olcsósága miatt terjedt el az autózásban a 20.században, mivel a gőzgép komplikáltabb és jóval drágább volt?
A gőzkocsik az 1890-es évektől kerozinnal üzemeltek. Gyorsabbak voltak, csendesek voltak, nagyobb nyomatékkal és gyorsulással rendelkeztek benzines társaiknál, önindító sem kellett hozzájuk, és meg tudtak tenni 1000km-t is egyetlen feltöltéssel.
Példa videó:1925 Doble E-20 Steam Car - Jay Leno's Garage
Azt autó kipróbálása a technikai részletek után a 19. perctől kezdődik:
Tudtad, hogy a ME-264 America bombert a németek gőzgépes verzióban is tervezték, mert magasabb volt a hatásfoka mint a robbanómotoroknak, így gyorsabban és nagyobb hatótávval tudott volna repülni?
Idejük már nem jutott rá, így a rendelkezésre álló létező benzinmotorokkal próbálták ki.
Kedves Kérdező, direkt nem akarod megérteni, hogy mi a probléma? Az autó eleje tele van egy rendkívül bonyolult (és drága) gőzfejlesztővel, ami még így sem tudja azt a rugalmasságot biztosítani, mint a belsőégésű motorok.
Egy belsőégésű motorban az üzemanyagban tárolt energia feszabadítása ott és akkor következik be, amikor arra az adott pillanatban szükség van. Itt viszont elégeted az üzemanyagot amivel gőzt fejlesztesz, azt tárolod, majd bevezeted a motorba. Nehezen szabályozható az egész folyamat, tele hibalehetőségekkel.
És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy mi történne, ha egy ilyen autót kint hagynál az utcán a -10 °C téli éjszakában...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!