Mekkora gyorsulása lehet egy hengerfejnek?
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hogy a hengerbe mennyi üzemanyag juthat szíváskor? Ez gyulladáskor mekkora gyorsulással hat a hengerfejre? Mekkora erőt tud kifejteni ezáltal a főtengely?
Tudom nem elég pontosak a kérdések csak nagyjából ha letudnátok írni hogy mire kéne még figyelni vagy mit kéne számításba vennem azt nagyon megköszönném!
Előre is köszönöm a válaszokat!
" a hengerbe mennyi üzemanyag juthat szíváskor?"
Vegyünk egy négyhengeres benzinmotort.
Alapjáraton (800 rpm) mondjuk fogyasszon 1 litert óránként.
1 óra alatt 60*800 = 48000-szer fordul át a motor. Minden fordulatra két szívásütem esik, tehát az egy óra alatt 96000 szívásütem történik. 1l / 96000 = 10,4 ul Tehát alapjáraton egy szíváskor 10,4 mikroliter benzin jut a hengerbe.
"Ez gyulladáskor mekkora gyorsulással hat a hengerfejre?"
Ez a kérdés több sebből vérzik. Valószínűleg kevered a dugattyút a hengerfejjel vagy nem tudom.
Gyorsulással meg nem tud hatni semmi, csak erővel, esetleg nyomással.
Köszönöm a választ!
Igen az erőre gondoltam csak rosszul fogalmaztam.
Mi az a szám vagyis miért pont 11 amivel elosztottad a 96 ezret?
Sok szamárságot írtak az előzők, muszáj szólnom.
Adott, állandó fordulatszámon (ideérve a változó terhelés esetét is) a dugattyú pillanatnyi gyorsulása csak a főtengely szögsebességtől és a kényszerek méretétől függ, köze nincs a benzin mennyiségéhez!
nem a benzin okozza a dugattyú gyorsulását hanem a körmozgásból a kényszerek (főtengely forgyattyú kar, és hajtókar hossza) miatt pontosan meghatározható függvény szerint gyorsul-lassul.
Ez a tény az egyik oka a hatásfok romlásának a Carnot hatásfokhoz képest.
itt magyarul is láthatod a levezetést, a dugattyú elmozdulás - idő, út idő, és gyorsulás - idő függvényére:
Az erők kérdése bonyolultabb, erre nem tudok egyszerűen válaszolni.
#6: És elmondanád, hogy a leírtaknak melyik része volt szamárság?
Az üzemanyag mennyiségét a kérdező kérdezte, én erre válaszoltam, valamint felhívtam a figyelmét, hogy a kérdés többi része értelmetlen.
Igazából te írsz szamárságot vagy inkább offolsz, mert a kérdező a hengerfej gyorsulását kérdezte, nem a dugattyúét.
7-es, ez igaz, de a hengerfej gyorsulása értelmezhetetlen, vagy legalábbis biztosan nem arra volt kíváncsi a kérdező. Az ugyanis rögzítve van a blokkhoz, az meg az autóhoz, tehát a hengerfej pont annyit gyorsul, mint maga az autó. Ennyi erővel bármely más, a karosszériához rögzített elemet is kérdezhette volna, mondjuk az antennát vagy a hátsó indexbúrát is. Ebből következtethetően a dugattyúra volt kíváncsi a kérdező, nem a hengerfejre, csak összekeverte a kettőt.
Az első válasza sem életszerű. Mutass nekem egy olyan mai autót, amelyik 5000/perc fordulatszám mellett 6 litert fogyaszt 100 km-en. Nem fogsz ilyet találni. Egy mai autó legmagasabb fokozatban (5. vagy 6. többnyire) 5000-es fordulatszámot már csak nehezen tudja elérni, akkora lesz a légellenállása, mert már legalább 160-180 km/h sebességgel repeszt, szóval a fogyasztás a megjelölt duplája inkább. Alacsonyabb fokozatban meg arányosan nő a fogyasztás is, kettesben pl. már eszik vagy 25 litert, és tökmindegy milyen fordulatszám mellett.
A kettes válasza teljesen jó, a kérdező egyik alkérdésére adott kifejtettebb választ.
Tehát valóban volt szamárság is a válaszok között, meg jó válasz is, de ugyanúgy a kérdező kérdése is hibás volt, mindenképpen. Tehát véleményem az, hogy koncentráljunk a kérdésre, úgy, ahogyan azt a kérdező _fel akarta tenni_, tehát próbáljunk meg arra válaszolni, amire a kérdező valójában kíváncsi.
A hengerfej - dugattyú problémán nyilvánvaló elírás miatt átléptem.
A szamárság leginkább a szemérmes hallgatásban érhető tetten, mert egy forgattyús hajtóműben a fordulatszám-idő függvény ismeretében pontosan megadható a gyorsulás-idő függvény.
Ha a kérdező a gyorsulást kérdezte akkor (elvégezve az értelmezési problémát, nyilvánvalóan szerintem a dugattyú gyorsulására gondolt) arra kell válaszolni, nem saccolni, ködösíteni vagy mellébeszélni.
Mivel létezik egzakt válasz a kérdésre, a hallgatás a tudás hiányát jelzi, ami egyenlő a szamársággal. (az egyetemen amikor halgatással feleltem a kérdésre, én is megkaptam a magam egyesét :) )
nem akartam a kérdést szétszedni, a fogyasztás számítás első körben még jó is, a hiányzó információt akartam megadni mellébeszélés helyett.
"Mivel létezik egzakt válasz a kérdésre, a hallgatás a tudás hiányát jelzi, ami egyenlő a szamársággal. (az egyetemen amikor halgatással feleltem a kérdésre, én is megkaptam a magam egyesét :) ) "
Azért ne hasonlíts egy kötelező (vizsga) jellegű dolgot egy opcionális (itteni kérdésre válaszolás) jellegű dologhoz, az megint csak szamárság :)
Én nem tudom kiszámolni a dugattyúra ható erőket, így annak gyorsulását sem a hengerben. Legfeljebb annyit tudok megállapítani, hogy fordulatszámfüggő a dolog, de ennyiben ki is merült a tudományom. De ettől még nem érzem magam szamárnak :) Legfeljebb megint belebotlottam egy dologba, amire nem tudok választ adni.
Ha ez egy vizsgakérdés lenne egyetemen, ahová járok, és nem tudnék válaszolni, akkor bizony jogos lenne a megállapításod, és valóban szamárnak érezném magam. Hiszen tudnom kéne, ezért mentem be vizsgára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!