Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Mekkora gyorsulása lehet egy...

Mekkora gyorsulása lehet egy hengerfejnek?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Olyan kérdésem lenne hogy a hengerbe mennyi üzemanyag juthat szíváskor? Ez gyulladáskor mekkora gyorsulással hat a hengerfejre? Mekkora erőt tud kifejteni ezáltal a főtengely?


Tudom nem elég pontosak a kérdések csak nagyjából ha letudnátok írni hogy mire kéne még figyelni vagy mit kéne számításba vennem azt nagyon megköszönném!


Előre is köszönöm a válaszokat!



2017. szept. 8. 19:30
1 2
 11/13 Walter_Dornberger ***** válasza:
vizsgáztam belőle.
2017. szept. 9. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Elhiszem, de gyanítom, hogy a gyakorira irkálók túlnyomó többsége nem :)
2017. szept. 9. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 Wadmalac ***** válasza:

Amint írták is, a dugattyúra ható gyorsulásokhoz nem kell más, csupán a fordulatszám és a forgattyústengelyen a hajtókar csapágy forgáspont rádiusza (persze a hajtókar hossza valamennyit befolyásol, de körülbelüli számításhoz ez is jó).

A dugattyú (és csapágyak) legnagyobb terheléséhez amúgy nem ez fog kelleni, hanem a (hengerfejre is ható) csúcsnyomás-érték a hengertérben. Ennek ereje a hajtónyomaték, ez megy végig az egész hajtásrendszeren, a dugattyún és hajtókaron (bár ott már erőháromszögekkel jelentkezik) még a felületre jutó erőként, a forgattyústengelytől kezdve pedig forgatónyomatékként.


Kedves kérdező, itt egy aranyos olvasmány, ami legalább a belsőégésű motorok működésének megértéséhez jó alap, motor méretezéshez viszont természetesen kevés.

[link]


Végül is ha szilárdságtani alapokkal már rendelkezel, akkor óvatos kalkulálgatáshoz ez is elég lehet.

De van egy nagyon lényeges pont, ahol egy statikus szerkezet szilárdságtani méretezésétől nagyon eltér ez a téma. Az, hogy a belsőégésű motor részei periodikus mozgást végeznek, méghozzá nagyon gyorsan és magas hőmérsékleten.

Az itt szükséges számításokhoz egyes dinamikai összetevőkhöz nem árt már a lengéstan tantárgy mély ismerete, illetve szilárdság terén a kifáradásos jelenségek, valamint a melegszilárdságok figyelembe vétele.


Ez tényleg túl szétágazó terület egy ilyen kérdésben való megválaszolásra.

Nem véletlenül külön szakág a közlekedésmérnökségen belül is.

2017. szept. 11. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!