Mi a véleményetek az új magyar korszakalkotó találmányról?
https://www.youtube.com/watch?v=EXhiqxmr9SY
szerintem sem korszakalkotó nyugi :)
ha van türelmetek nézzetek bele a videóba. szerintem szórakoztató!
Zseniális ötlet, kár hogy a feltaláló "csak" műszaki zseni, de pocsék menedzser. Miután a licenszet nem adja el, csak a gyártási jogot, senki nem fogja gyártani. Még talicskával kéne beletolni a pénzt, mire ez egy használható típus lesz - ha lesz egyáltalán. Ugye a Wankel-motor is létezik, de nem vált be.
Meg a másik baja a feltalálónak, hogy ilyen örökmozgós futóbolondokkal mutatkozik egy képernyőn, az komolytalanná teszi a termékét.
Láttam ennek a csodamotornak az írásos, támogatót toborzó leírását is.
Na abban akkora blődlik vannak, (ha reklám céllal túloz hazugságig, az hülyénél működhet, de műszaki emberek előtt csak hiteltelenít), hogy aki foglalkozott már belsőégésű motorokkal illetve legalább középiskolás szinten kémiával, fizikával, az hátast dob.
1. azt állítja, hogy üzemeltethető benzinnel, alkohollal, földgázzal és CSAK VIZET PUFOG KI.
Na kérem, ha hidrogénüzemet írna, még fel sem kapnám a vizet, mert azzal még egy IFA is csak vizet pufogna ki.
De kérdem én, hová lesz a szénhidrogének szene? Nitrogénoxidok az égéshő miatt?
2. valami iszonyat 80-90%-os hatásfokot ír. Úgy, hogy a motornak valóban kevés az alternáló eleme, lengő terhe, szinte csak forgó elemeket használ, de mechanikus áttételei vannak dögivel, plusz kompresszor is!
Főleg ilyen kis méreteknél ESÉLYTELEN az ilyen hatásfok, mert a térfogathoz, tömeghez képesti felület nagy, a hőveszteség (és nem a veszteséghő a kipuffban, hanem a gáztágulási munkát adó hő vesztesége) nagyon nagy. Nem véletlen, hogy a nagy mozdony- és hajómotorok a legjobb hatásfokú belsőégésű motorok.
3. valami hatalmas fordulatszám- és nyomatékrugalmasságot reklámoz, ami erősen kétséges a kicsi kompresszió miatti tutira lassú lángfrontos égés miatt. Plusz ugyebár a fordulatszám-rugalmasság alapfeltétele a kicsi forgó tömeg, az pedig hazavágja a motor járásának egyenletességét (lendkerék!). Tehát egy belsőégésű motor (koncepciótól függetlenül) akkor lehet jó hatásfokú, ha stabil munkaponti fordulatszámon, állandó terhelésen fut.
A rugalmasság és a jó hatásfok alapból ütik egymást.
Szóval, én nem állítom, hogy nem működik, azt sem, hogy nem forradalmi, de hogy nem ANNYIRA iszonyat jó, mint amit állítanak róla, arra mérget vennék.
Amit hajlandó vagyok elhinni:
1. kis károsanyag kibocsátás, alacsony CO, CH és NO emisszió.
2. kis fajlagos fogyasztás
3. állandó munkaponti terhelésen és fordulatszámon 40-60% hatásfok.
Ami ennél többet állít, szerintem kamu.
"Ugye a Wankel-motor is létezik, de nem vált be."
Hát azért a "nem vált be" szerintem erős.
Az, hogy jelenleg csupán az RX8 kapható ilyen motorral az autók közt, az nem jelenti azt, hogy xar, csak kialakultak azok a területek, ahol jó, máshol nem terjedt el, plusz igencsak űrtechnikás anyagokat és gyártási precizitást kíván a gyártása, hogy élettartama több legyen, mint egy békebeli trabi-motornak.
Ja meg xar a NO emissziója.
Mindegy, a lényeg, hogy a wankelt ne írjuk még le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!