Miért hagyták, hogy a természettudományos oktatás bajba kerüljön?
Nem "hagyták" - hanem tettek róla.
Tudod: jó fogyasztó, jó szavazó.
Amúgy ez politikai kérdés.
Egyetértek az előttem szólókkal: ezt nem "hagyták", hanem így akarták. A közoktatásban a természettudományos alapok oktatásának alapvetően két célja van: elsődlegesen az, hogy az emberek tanuljanak meg racionálisan gondolkodni (az érzelmi alapú állásfoglalást váltsa fel a tények elfogulatlan elemzése, értelmezése, és ennek alapján alakítsák ki a véleményüket), másodsorban pedig az, hogy ne nyírják ki magukat a mindennapokban (pl. ne öntsenek a hypohoz sósavat).
Na most előbbi egyáltalán nem érdeke a politikának, mert csak a rövid távú hatalommegtartás és rablás a cél. Mire ezek az emberek felnőnek, és kitermelik a következő gondolkodni képtelen generációt, ők már Mallorcán fognak fetrengeni. A második pontot pedig megoldja, ha olvasni megtanítják a népet, és írnak egy retardáltaknak való használati utasítást.
Nagyon nagy kár, mert a magyarokban sokkal, sokkal több potenciál lenne. Pl. egyedülálló hagyományai vannak/voltak a matematikai tehetséggondozásnak, ezt továbbvinni, fejleszteni, és más területekre is kiterjeszteni kellene, nem összebarmolni az egészet.
A demokratikus, 4-éves ciklusokban működő váltógazdaság egyik nagy rendszerhibája az, hogy nem igazán tud a 4 éves ciklusnál hosszabb, azon túlnyúló projekteket megvalósítani. Még rendes helyeken is az van, hogy a hosszú projektekbe inkább nem vágnak bele a ciklus végén, nehogy aztán a másik párt adja majd át azt a bizonyos hidat 5 év múlva, vagy nehogy elkaszálják a projektet (ld. Nemzeti Színház a Deák téren).
Ez alól egy kivétel van, ha valamilyen téma körül teljes politikai konszenzus van.
Az oktatás sajnos tipikusan olyan dolog, hogy bármilyen reform minimum 4-5, de inkább 10-15 év múlva fog csak meglátszani. Egyszerűen azért, mert a mostani gimi elsős 4 év múlva végez, esetleg még 5 év egyetem, aztán kezd dolgozni. Akkor kezd el meglátszódni, hogy pl a reformok hatására keresettebbek lettek-e a magyar mérnökök külföldön.
Ez normális helyeken is ugyanígy van, igazából az a ritka, ha valahol végre tudnak hajtani egy oktatási reformot, mert megvan hozzá a nemzeti egység és politikai akarat. Nálunk ezt súlyosbítja az, hogy egy dilettáns, csak a párthűség alapján szerevezett vezetése van az országnak, akik ha akarnának se tudnának működő oktatást létrehozni.
Én a maga részéről kétlem, hogy bármiféle stratégia lenne az oktatás lezüllesztésére. Egyszerűen csak egy olyan hatalom esetén, ahol - a hozzáértés helyett - az előrejutás egyetlen mércéje az, hogy ki milyen mélyen nyal, szükségszerűen egy halom dilettáns fog hatalomra kerülni. Palkovics, Kásler, Müller Cecilia - nézd meg, hogy ki mindenki jutott vezető pozícióba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!