A globális felmelegedés jó üzlet a klíma gyártó cégeknek?
#9
Én is amondó vagyok, hogy érdemben nem javít semmit a helyzeten az elektromos busz/autó/akármi.
Az emberiség az egyetlen dolgot, ami valóban javíthatna, nem hajlandó meglépni - azaz hogy radikálisan lejjebb adjon az életszinvonalából.
Helyette ilyen teljesen felesleges álmegoldásokkal próbálkozik.
Olyan ez, mint egy léket kapott aranyszállító hajó - a legénység próbálkozik, hogy ide meg oda pakolja a rakományt a fedélzeten, kidobálnak talán pár bútort is - de az aranyat az istenért se dobnák a tengerbe, pedig ha kidobnák, kiemelkedne 40 centit a hajó a vizből, a lék a vízszint fölé emelkedne, és talán eljutnának a legközelebbi szárazföldhöz, vagy nyernének időt, hogy a léket befoltozzák.
De neeem, az arany az kell, azt nem hagyják veszni.
Így végül ök maguk vesznek a tengerbe.
"Én is amondó vagyok, hogy érdemben nem javít semmit a helyzeten az elektromos busz/autó/akármi."
Lehetsz, csakhogy az emisszió-értékek ezt nem igazolják.
"hogy radikálisan lejjebb adjon az életszinvonalából."
Miközben a világ háromnegyede még el sem érte AZT az életszínvonalat?
Persze, hogy nem.
És nem azon múlik.
Pont nem annak a kábé negyednek a jobb életszínvonalán.
Hanem azon, hogy a most fejlődő háromnegyed iparban, emisszióban ott tart, mint az a negyed mondjuk 30-40 éve.
"Helyette ilyen teljesen felesleges álmegoldásokkal próbálkozik."
Semmiféle emisszió-csökkentés nem felesleges.
És nem álmegoldás, hanem az, mai ma megvalósítható.
Amit te életszívonal-csökkentésnek nevezel, az egy összefonódó globális ipar és gazdaság felrúgása. És az nem simán picurka életszínvonal-esést jelentene, hanem globális gazdasági válságokat, éhezéseket, kitörő éhség- és migrációs háborúkat.
Tudod, az mennyi emisszióval jár?
Marad a lassú, de azonnali katasztrófa nélkül járható út.
Persze lehet szlogenekkel, sztereotípiákkal dobálózni, mi lenne a megoldás, csak végig is kéne gondolni, hogy az HOGYAN oldható meg, hogy ne nagyobb bajt csináljon, mint hasznot.
"De neeem, az arany az kell, azt nem hagyják veszni."
És most gondolj bele, hogy látod ugyanezt, ha az az arany arra kell, hogy abból a következő generációknak mondjuk nem elsüllyedő hajókat lehessen gyártani.
Vagy arra, hogy a hajón dolgozó matrózok gyerekei, unokái ne haljanak éhen.
A hasonlatod ellentéte az aranytojás tojó tyúk felzabálása, ami pont az ellenkezője és hasonlóan nonszensz.
Na ezért nem érv egy ilyen hasonlat sem.
"Én is amondó vagyok, hogy érdemben nem javít semmit a helyzeten az elektromos busz/autó/akármi."
12
"Lehetsz, csakhogy az emisszió-értékek ezt nem igazolják."
Milyen emisszió értékek? Mihez képest, és hogyan számolták?
"Semmiféle emisszió-csökkentés nem felesleges.
És nem álmegoldás, hanem az, mai ma megvalósítható."
Megint csak kérdezem, honnan veszed, hogy történt bármiféle emisszió-csökkentés?
"Persze lehet szlogenekkel, sztereotípiákkal dobálózni, mi lenne a megoldás, csak végig is kéne gondolni, hogy az HOGYAN oldható meg, hogy ne nagyobb bajt csináljon, mint hasznot."
Álljunk már meg, én nem állítottam, hogy a fogyasztás radikális csökkentése megoldható. Épp ez a lényege annak, amit írtam, hogy NEM lehet ezt megoldani sehogy.
Lehet persze vernie a f-szát a sok önámítónak, hogy egy porszívót vezetget, és még az is lehet, hogy ha elegen zümmögnek porszívókkal az utakon, akkor mondjuk kevésbé lesz szmogos Budapest, és nagyon fognak neki örülni, hogy de jól megvédték a klímát.
Közben meg cserélgetik félévente a telefonjaikat egyre menőbbre(ami egyre több energiát/egyre nagyobb akkumulátorokat igényel).
Csak az nem jut eszébe az ilyen ostobáknak, hogy a világ segglyukaiban lévő bányákban elpöfögtetnek jó sok ezer liter dízelt a bányagépek, mire kibányásszák azokat a fémeket, amiből a fancy kis porszívó-autókájuk akkumulátorai készülnek.
Meg a szupermenő telefonjaik akkumulátorai.
Meg a többi sok felesleges elektronikai szirsz-rjuk.
Meg az sem jut eszükbe, hogy az elektromos áram nagy részét még mindig gáz és és széntüzelésű erőművekben gyártják.
Lehet szépen nézegetni.
35 év alatt:
- a nukleáris energia aránya 20%-ról 10%-ra csökkent.
- a szén aránya 37%-ról mindössze 33%-ra csökkent le.
- a gáz 14%-ról 24%-ra nőtt.
- a vízerőművek által előállított energia aránya 20ról 16%-ra csökkent.
Jelenleg a megújuló forrásból származó áramtermelés még a 10%-ot sem éri el.
Szóval ismét csak megkérdezem, miféle emissziócsökkentés?
Rohadt messze vagyunk mindenféle emissziócsökkentésről.
És tekintve, hogy egy atomerőmű felépítése ~10 éves project, zümmöghetsz te meg mindenki más is az elektromos porszívóautókkal, az emissziót jó sokáig ez még nem fogja csökkenteni.
Minden egyéb elektronikai eszköz áramfogyasztásáról nem is beszélve - évente ~ 2.1%-al növekszik a civilizáció energiafogyasztása évente jelenleg, de nyilván ez is gyorsuló növekedés.
Még ezt a növekményt is képtelenség fedezni co2 kibocsátás-mentes forrásokból(nem mintha amúgy létezne ilyen).
Szóval nem hogy csökkenés, még csak stagnálás sem lesz a következő nagyon sok évben.
Nem tudom, mire akarsz kilyukadni az egyértelmű villanyautó-gyűlöleteddel.
Felhozol kismillió MÁS dolgot, ami emisszió-kibocsátó és EZT akarod érvnek használni a villanyautó ellen?
Vedd már észre, milyen irreális a gondolkodásod.
Itt egy új eszköz, ami a fosszilis közlekedés emisszióját tudja jórészt kiütni és te azt mondod, xar, mert nem üti ki a tök más dolgok emisszióját is?
Miről beszélsz, ember?
Józsikám, égesd csak nyugodtan az avart az udvarban, sőt mindenki égesse, égjen a tarló is, mert kismillió erdőtűz csinálja ugyanezt a világon.
#15
Hát én tényleg nem értem, hogy mit értetlenkedsz.
Te tényleg csak addig vagy képes végiggondolni a dolgot, hogy nem ég el a benzin az autó motorjában -> csökken az emisszió? :D
Leírom akkor mégegyszer: azon ritkaföldfémek bányászata során, amik elengedhetetlenek az akkumulátorok gyártáshoz, óriási mennyiségű meddő anyagot kell megmozgatni és feldolgozni nagyon kis mennyiségű hasznos anyag kinyeréséhez.
Ez az arány pláne nagyon rossz egy-egy új bánya nyitásakor - amire nyilván szükség van folyamatosan, hiszen az igény folyamatosan nő, azt valahogyan ki kell elégíteni.
És hát képzeld el, azok a gigantikus homlokrakodók, billencsek, exkavátorok, kotrók nem széles gábor energiacellájával működnek ám, nem a levegőből veszik ki az energiát.
Hanem jellemzően dízelolajjal. Ami károsanyag kibocsátás szempontjából nem kicsit rosszabb, mint a benzin.
És ebből óriási mennyiséget elpöfögnek. A nagyméretű homlokrakodók pl. 80-100 liternyit óránként(!!) lazán elfüstölnek, a billencsek még többet.
Vagy mondjuk a kotrógépek, amik ugyan jobbára elektromos árammal mennek, de óriási a fogyasztásuk.
A kitermelhető anyag mennyisége a világon nyilvánvalóan véges, és minél többet bányásznak ki, annál rosszabb hatásfokú lesz a kitermelés.
Tehát annál drágábbak lesznek ezek a fémek.
A kismillió MÁS dolognak meg ott van köze ehhez, hogy a kismillió más elektronikus szirsz-r legyártásában is pont ugyanezek az anyagok a kulcsfontosságúak, ami még tovább növeli a keresletet, még további kitermelést ösztönözve, és még magasabbra srófolva az árakat.
Ezért nyilván rohadt drágák az elektromos autók - és még jóval drágábbak is lesznek.
És akkor elérkeztünk ahhoz a ponthoz, hogy mondjuk Hippi Henrik és felesége, Hippi Henrikné, a nagyon zöld és környezettudatos házaspárocska megveszi az elektromos autóját, sőt, rögtön kettőt, mert hát úgyis környezetbarát.
Gondolom nyilvánvaló, hogy az a qrvasok pénz, amit erre elköltenek, szolgáltatások és áruk előállítása folyamán keletkezett valahol a világban.
Ezek során nyersanyagot használtak, alakítottak át, közben mind-mind energiát fogyasztottak. Azt az energiát elő kellett állítani, azt nyersanyagot ki kellett termelni, fel kellett dolgozni.
És akkor feltehetjük a kérdést, hogy ez vajon mind zöldenergiából, károsanyag kibocsátás nélkül lett megvalósítva?
Hát nyilvánvalóan nem.
A zöldhulladékról megint csak annyi, hogy tedd fel a kérdést: mi juttat több káros anyagot a levegőbe?
- Ha én elégetem a kertben
- Vagy ha eljön érte egy teherautó, elviszi egy komposztáló terepre, ott további gépek hónapokon át rakodják, forgatják, szitálják, stbstb? És itt gondold végig mindazt a lehetséges járulékos kibocsátást, ami ezzel jár(a teherautót, a rakodót, a szitát mind le kell gyártani, eszik a benzint, az áramot, karban kell őket tartani, stbstb)
Még mindig biztos vagy benne, hogy csökken a károsanyag kibocsátás?
Na szóval ennyit ezekről a parasztvakításokról - tovább is kéne látni az orrnál, nem csak addig, hogy "höö, de jó, nem füstöl az autó, most akkor biztos csökkent az emisszió".
Sokszor, sokan megmondták már, hogy az egyetlen környezetbarát energia az, amit fel sem használunk, ezért meg sem kell termelni.
Persze könnyebb áltatnia magát az emberiségnek az elektromos autókkal, mint tudomásul venni ezt a kellemetlen igazságot, és esetleg gyalog járni például, ahova meg gyalog nem tudsz eljutni, oda nem mész, oszt jónapot, hacsak nem életbevágó.
"Leírom akkor mégegyszer: azon ritkaföldfémek bányászata során, amik elengedhetetlenek az akkumulátorok gyártáshoz, óriási mennyiségű meddő anyagot kell megmozgatni és feldolgozni nagyon kis mennyiségű hasznos anyag kinyeréséhez.
Ez az arány pláne nagyon rossz egy-egy új bánya nyitásakor - amire nyilván szükség van folyamatosan, hiszen az igény folyamatosan nő, azt valahogyan ki kell elégíteni."
Oké. Nézz utána a mai autóipar a motorokban stb. mennyi hasonlóan ritka és drága, hasonlóan kitermelt ötvözőt használ.
Nézz utána a belsőégésű motorgyártás minden pontjára az emissziónak.
A bányától a beszerelésig.
A kismillió külön gyártói szállítási láncoknak.
Az elektromos autó tized- vagy huszadannyi fajta alkatrészt használ, pont ennyivel kevesebb nyersanyag- és gyártási lépéssel, szállítási lánccal.
"Ezért nyilván rohadt drágák az elektromos autók - és még jóval drágábbak is lesznek."
Fenét. Azért mert rohadt keveset gyártanak és mindenhol még nyomják bele a fejlesztési, sortelepítési stb. költségeket az eladási árakba.
Igen, az akku egy jelentős költségtétel.
De leírtam, hogy az akkuk gyártási költsége nem emelkedik, hanem CSÖKKEN.
Ez tény.
Összességében az elektromos autók vételára folyamatosan tendál az azonos képességű, felszereltségű fosszilis autók ára felé és évtizeden belül egálban lesz.
Szóval miről beszélsz már megint?
"Gondolom nyilvánvaló, hogy az a qrvasok pénz, amit erre elköltenek, szolgáltatások és áruk előállítása folyamán keletkezett valahol a világban."
Isten bizony azt akarod érvként felhozni, hogy az elektromos autók megvásárlására szánt pénz előállása emisszióval jár?
Könyörgöm, mivel jár kevesebb emisszióval, ha MÁSRA költik?
"A zöldhulladékról megint csak annyi, hogy tedd fel a kérdést: mi juttat több káros anyagot a levegőbe?"
Most mi a fenét akarsz ezzel cáfolni? Arra hoztam hasonlatot, hogy nem érv az emissziócsökkentés BÁRMILYEN részlépése ellen, hogy önmnagában kevés. Ezt hol cáfoltad ezzel?
:D
"Sokszor, sokan megmondták már, hogy az egyetlen környezetbarát energia az, amit fel sem használunk, ezért meg sem kell termelni."
Így van. Hát, akkor rajta, vissza a barlangba, szakócát pattintani.
Nincs emissziómentes civilizáció. Valószínűleg nem is lesz.
amit tenni tudunk, az az, hogy ahol lehet, csökkentjük.
Például az elektromos közlekedéssel.
"Persze könnyebb áltatnia magát az emberiségnek az elektromos autókkal"
Ha valaki itt áltatja magát, az te vagy, azzal, hogy az elektromos autóra úgy nézel, ahogy utoljára kb. 20 éve volt talán jogos, haszontalan, drága, alkalmatlan "porszívóként".
ideje lenne kicsit körülnézned.
Nem. Az elektromos személyi közlekedés nem fogja megmenteni a világot.
Ha minden személyautó lecserélődik a világon elektromosra, az kb. esetleg 5-8%-kal fogja csökkenteni a globális emissziót.
Ami összességében nem sok.
De nem nulla.
És az egész megoldható emisszió-csökkentés pont ilyen százalékokból áll össze.
Sok 5-8%-ból.
Az együtt már sokat számít.
"Persze könnyebb áltatnia magát az emberiségnek az elektromos autókkal, mint tudomásul venni ezt a kellemetlen igazságot, és esetleg gyalog járni"
Tényleg nem fog gyalog járni.
És akkor nem jobb kisebb emissziós elektromos közlekedéssel, mint hagyni mindent úgy, ahogy van?
Isten bizony nem látom át a logikádat.
Ne tegyünk meg valamit az emissziócsökkentés érdekében, csak mert önmagában nem váltja meg a világot, inkább hagyjunk mindent változatlanul?
"Oké. Nézz utána a mai autóipar a motorokban stb. mennyi hasonlóan ritka és drága, hasonlóan kitermelt ötvözőt használ."
Csak nem mindegy a mennyiség - és az a tény, hogy belső égésű motorokkal hajtott járműveket lehet gyártani ezek nélkül is. Elektromos autókat nem.
"Összességében az elektromos autók vételára folyamatosan tendál az azonos képességű, felszereltségű fosszilis autók ára felé és évtizeden belül egálban lesz."
Ilyen jóslatokba még a legnagyobb pénzügyi-gazdasági guruk sem mernének bocsátkozni.. :D
Elég hozzá Kínában egy központi rendelet az export korlátozására/befagyasztására, és hirtelen sokszorosára emelkedhet az ára az alapanyagoknak.
Évtizedes távlatban ilyesmiket NEM lehet megjósolni.
"Isten bizony azt akarod érvként felhozni, hogy az elektromos autók megvásárlására szánt pénz előállása emisszióval jár?
Könyörgöm, mivel jár kevesebb emisszióval, ha MÁSRA költik?"
Nem én bizonygatom, hogy kevesebb emisszióval jár.
Neked a rögeszméd az, hogy bármiféle emissziócsökkentéssel jár az elektromos autózás.
Ez a rögeszméd a következő sorokban is feltűnik:
"Ha minden személyautó lecserélődik a világon elektromosra, az kb. esetleg 5-8%-kal fogja csökkenteni a globális emissziót."
Először is, honnan veszed ezt az 5-8%ot?
Másodsorban, lehet, hogy ennyi ritkaföldfém nincs is az egész bolygón.
De majd nyilván a Marsról fogjuk hozni, ugye? :D Imádom ezt a hurráoptimizmust :D
"Ne tegyünk meg valamit az emissziócsökkentés érdekében, csak mert önmagában nem váltja meg a világot, inkább hagyjunk mindent változatlanul?"
Én még mindig nem látom, hogy honnan veszed, hogy emissziócsökkentéssel járna, ha átállnánk elektromos autózásra.
Már fentebb is írtam, neked csak szimplán van egy ilyen rögeszméd, de alátámasztani nem tudod semmivel.
"Először is, honnan veszed ezt az 5-8%ot?"
Ezer forrás elérhető, hiteles forrás, nem fogom neked keresgélni, mert magad is megtalálod.
"Én még mindig nem látom, hogy honnan veszed, hogy emissziócsökkentéssel járna, ha átállnánk elektromos autózásra."
Őszintén, nem érdekel, hogy te nem látod, a komplett világ látja, csak teszerinted átverés.
file:///C:/Users/SZERSZ~1/AppData/Local/Temp/sustainability-12-09390-v3.pdf
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!