A globális felmelegedés jó üzlet a klíma gyártó cégeknek?
És ez elég baj. A lakásból kiszívott hőhöz a kültéri hozzáteszi a saját elektromos teljesítményét is hő formájában.
De próbáld csak meg betiltani a magánszemélyek klímahasználatát, rád gyújtják a Parlamentet, bármelyik országban.
Oké, lehet, hogy Finnországban nem. :D
"az elektromos autókat, és hasonló fölöslegesen "zöld" cuccokat gyártóknak is"
Fölösleges?
elnézést, de te hol élsz?
Mindenesetre a kérdésfeltevés nem jogos vádként hangzik.
Ha meleg van, akkor a klíma megoldja, ez a dolga.
Ez volt feltalálásakor is, elterjedésekor is, amikor még kutya nem beszélt globális felmelegedésről.
Ennyi erővel lehetne csúnyán nézni mindenkire, aki a forróságot enyhítő dolgokat árul.
Fagyi, ventilátor, hideg sör, strand...
A klímaváltozást nem a légkondi-gyártók produkálják profitnövelés céllal.
Ha melegebb van, valószínűleg több klímaberendezést adnak el, mint amikor hideg van.
Evvan.
A klímaváltozásban kollektív bűnösként nincsenek benne jobban, mint a komplett mai civilizációk együtt.
Nincs mit haragudni rájuk, csak mert nem tönkremennek a klímaváltozástól, hanem esetleg kicsit jobban megélnek.
Tök logikus, hogy igen.
Ha melegebb van, több/erősebb klíma kell, nem egy Nobel-díjat érő összefüggés.
#7:
Az ilyen források idióták. Az elektromos autózást nem lehet "túltolni", az egy szükségszerűség, társadalmi evolúció. Ha meg már itt tartunk, akkor nem inkább a fosszilis üzemanyag van túltolva?
Egy civilizáció fejlődésében el kell jönnie annak a pontnak, amikor 100%-ban megújuló energiát használ.
#8: de, túl lehet. Én nem tudom, mert nyilván nem számoltam ki, de néhány forrás szerint ( nem csak komolytalan oldalak szerint ) már nem emlékszem pontosan hány évre vetítve ( 10 év vagy teljes élettartam? meg nem keresem xD ) összességében a gyártással együtt nem jelent kisebb CO2 kibocsátást, ha a villamosenergiamix nem 100%-ban atomenergián vagy megújulókon alapul. Ha jól tudom ezt a szintet még sehol nem érték el.
Máshol azt is számolgatták már, hogy az autókat nem dobálnák ki fiatalon ( mint pl Nyugat-Európában), hanem kifuttatnák őket legalább 20 éves korukig akkor a gyártási oldalon szintn csökkenne a CO2 kibocsátás és kevesebb hulladékot is termelnénk - az autóipar meg bedőlne xD
A tömegközlekedésben sok helyen olyan akkus buszokkal kísérleteznek ( asszem a BYD buszai is ilyenek, amiket otthon gyártanak ) amik egyelőre még nem cserélhető akkusak a töltés meg vagy 8 óra. Svájcban az ABB féle "áramszedős" megállói gyorstöltő rendszerrel próbálkoznak néhány éve, azzal nem esik ki az elektromos busz a műszak közepén 8 órára, ugyanakkora utasigény kiszolgálásához kevesebb járműre van szükség, ami szintén kisebb kibocsátással jár a gyártói oldalon.
A németek kísérleteznek a felsővezetékes,áramszedős kamionokkal az autópályán. Ha ez valami csoda miatt be is jönne, akkor a 13000km autópálya bedrótozásához rettenetesen sok réz kell, a járművekbe épített extra motorokhoz szintén.
Az egyes esetek kibocsátási mérlege egyáltalán nem negatív az új megoldásokkal, cserébe mindegyik drága.
Az elektromos hálózatok és energiatermelók sincsenek felkészülve egy e-jármű boomra,nyár közepén a magyar termelői oldal sem tudott mit kezdeni az energiaigénnyel,tettem fel a gyakorira képet, amikor a teljes rendszerterhelés valami 40%-át importból fedezték, mert nagyon keveset tudunk termelni, a saját jelenlegi fogyasztásunk sem tudjuk megoldani.
Ha ebben a sémában kicseréljük az összes belső égésű motorral hajtott autót tisztán elektromosra akkor esténként a világítás helyett autókat töltünk majd :D
Nyilván ez Magyarországon utópia, nálunk a személyautók átlagéletkora 14 év feletti így nálunk még legalább 20-25 év amire eléri ezek aránya a 30-40%-ot.
Az nem vitás, hogy előbb-utóbb el kell érnünk azt az állapotot ahogy a szükséges energiát 99%ban karbonsemleges forrásból állítjuk elő, de az elektromos közlekedés egyelőre pont abban az átmeneti szakaszban van amikor még nem feltétlen jobb, de legalább drágább. A fejlődés megállíthatatlan és talán az az előnye annak hogy csórók vagyunk, hogy a kezdeti kísérleti megoldások felárát nem mi fizetjük ki és mire a hálózatunk készen áll erre akkor már csak jó megoldásokat fog kínálni a piac.
"néhány forrás szerint ( nem csak komolytalan oldalak szerint ) már nem emlékszem pontosan hány évre vetítve ( 10 év vagy teljes élettartam? meg nem keresem xD ) összességében a gyártással együtt nem jelent kisebb CO2 kibocsátást, ha a villamosenergiamix nem 100%-ban atomenergián vagy megújulókon alapul."
Igen, valóban van ilyen kimutatás.
Csak nem igaz.
Egyrészt, mert 10 évvel ezelőtti adatokkal számol, másrészt mert szándékosan nem vesz figyelembe kismillió részletet, amiben pont a lényeg rejlik.
A valóság az, hogy körülbelül akkor jönne ki egálra a szennyezés, az emisszió, ha az elektromos autók TISZTÁN FOSSZILIS ÁRAMMAL járnának.
Mert a hatásfok miatti negyed akkora energiaigényük már pont kevés lenne a különbözet lefedésére.
"Máshol azt is számolgatták már, hogy az autókat nem dobálnák ki fiatalon ( mint pl Nyugat-Európában), hanem kifuttatnák őket legalább 20 éves korukig akkor a gyártási oldalon szintn csökkenne a CO2 kibocsátás és kevesebb hulladékot is termelnénk - az autóipar meg bedőlne xD"
Az a helyzet, hogy az autók nagyját most sem dobláják ki fiatalon, hanem költöznek át használtan más országokba.
Az igaz, hogy az elektromos autók műszaki elhasználódása sokkal kisebb lesz, mint a fosszilis alapúaké.
De mivel a kasztnirohadást nem nagyon érdekli, milyen hajtás van odabent és ebben az irányban nem sok fejlődést látni, a várható végélettartamok a mai, kb. 10-15 éves szinten lesznek, csak jóval kevesebb köztes szervizköltséggel.
Az biztos, hogy az autószerelés, javítás iparága esni fog.
A legfejlettebb területeken a lecserélési idők nem sokkal fognak nyúlni, mert mindig lesz újabb, modernebb, jobb hatótávú, hosszabb akkuéletű, kisebb fogyasztású új elektromos autó, amit meg fognak venni.
Főleg, ahogy a tömeggyártás révén az árak esni fognak.
"Az egyes esetek kibocsátási mérlege egyáltalán nem negatív az új megoldásokkal, cserébe mindegyik drága."
Éppen azért, mert még új és nem tömegtermelés, illetve a friss fejlesztések még nem fizetődtek ki.
Ez is laposodni fog, ahogy minden új terméknél.
"Az elektromos hálózatok és energiatermelók sincsenek felkészülve egy e-jármű boomra"
Nem is kell, hiszen a változás elektromos rendszeren is érezhető része évtizedekre nyúlik ki, simán lekövethető lesz.
Éppen nem rég néztem egy kalkulációt, miszerint a globális összes áramtermelés-szükségletet talán ha 10%-kal emelné az, ha minden személyautó elektromosra lenne cserélve, egyik napról a másikra.
"Ha ebben a sémában kicseréljük az összes belső égésű motorral hajtott autót tisztán elektromosra akkor esténként a világítás helyett autókat töltünk majd :D"
Mint írtam is, a teljes autópark lecserélődése minimum 20-30 év, úgyhogy kár a MAI termeléssel számolni.
"Nyilván ez Magyarországon utópia, nálunk a személyautók átlagéletkora 14 év feletti így nálunk még legalább 20-25 év amire eléri ezek aránya a 30-40%-ot."
Szerintem még hosszabb.
Tőlünk nyugatra sem mindenkinek fenékig tejfel az élet, ott is minimum 20 év, mire az autópark minimum fele elektromos lesz, az is csak főleg azért, mert állítólag évtizeden belül nem akarnak többé fosszilis új személyautót gyártani. Persze ennek a megvalósulása is kérdéses.
"az elektromos közlekedés egyelőre pont abban az átmeneti szakaszban van amikor még nem feltétlen jobb, de legalább drágább."
Hát, ma már ez sem igaz. Az új elektromos autók vételára drasztikusan magasabb, de a fenntartásuk már ma olcsóbb, beleértve a közlekedési fogyasztásuk költségét is.
És az, hogy a tulajdonosnak rosszabb, mint fosszilis autóval, sem igaz már.
Kismillió elektromos autós van már, aki igazolja, hogy ugyan más módon kell terveznie a közlekedést, töltést, mint fosszilis kocsival, de összességében semmivel nem jár több vesződséggel, mint más autóval, a gazdaságosság meg már abszolút tény.
Sokan mondják, hogy elektromos autóval nem lehet hosszabb távra tervezni.
Nos, éppen most hétvégén voltam egy balatoni kempingben, ahol különösebb keresgélés nélkül 5 elektromos, holland rendszámú autóba futottam bele, Tesla, Kia, Hyundai, Ford vegyesen.
Szóval minimum 1000 km-re ők marhára nem érzeték rossznak az elektromosat.
Lakókocsit vontatva sem.
Ideje sztereotípiáktól mentesen, más szemmel nézni az elektromos közlekedésre.
Lassan tényleg nem marad más megalapozott érv az elektromos személyautók ellen, mint a szép motorhang élvezetének hiánya.
Ami valakinek fáj, valakinek nem.
"A fejlődés megállíthatatlan és talán az az előnye annak hogy csórók vagyunk, hogy a kezdeti kísérleti megoldások felárát nem mi fizetjük ki és mire a hálózatunk készen áll erre akkor már csak jó megoldásokat fog kínálni a piac."
Ez abszolút megállja a helyét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!