Albert Einstein hogy tudta a képleteket, ha rossz tanuló volt?
Mindig elmondják róla, hogy rossz tanuló volt, talán még bukott is, meg a hivatalnoki munkát is alig kapta meg.
Aztán meg lazán kivágta a nehéz fizikai képleteket. Na, de ezeket honnan tudta, ha a suliban nem tanulta meg?
Az átlagnál értelmesebb gyerekek gyakran nem jó tanulók, a magam esetét mondanám el.
Nekem többnyire elég volt az a hét, amikor megkaptam a könyveket, először bekötöttem őket, aztán mindet kiolvastam, többször nem vettem őket a kezembe, csak hurcoltam őket a táskámban, ez volt általánosban. A feleleteim ettől függetlenül elég jók voltak, mert ez a tananyag még nem túl részletes, többnyire én ettől sokkal többet tudtam, más forrásokból, mert nagyon szerettem olvasni. Az órákon gyakran nem figyeltem, untam a tanár primitív szövegét, ritkaság volt, hogy tudtam, hol tartanak. A házi feladataimat sem gyakran csináltam meg, egy csajt ültettek mellém, mert elrontottam a fiúkat, mindig hülyéskedtünk és ez a lány körmölte le nekem egy időben a leckéket az óra előtt a szünetben a füzetembe. Ha valamire rákattantam, akkor abban nagy voltam, például a rendszerezés a biológiában az megtetszett, nosza egyből szereztem könyveket és megesett, hogy egy osztálytársammal lógtunk a suliból és felmentünk a budai hegyekbe. Voltak különféle növényhatározóim, azt hiszem a Jávorka - Csapody Erdő mező virágai volt nálam és annyi gizgazt összeszedtünk, hogy több papundekli tablóra fért csak rá, amelyek méteresek voltak és elég magas fokon kentem vágtam a rendszerezést egy idő múlva.
Nem voltam ezért rossz tanuló, négyes átlag ezzel így simán kijött, néha kicsit több, máskor kevesebb. Nagy ritkán előfordult, hogy elmaradtam az anyaggal, de aztán könnyedén bepótoltam. Ha tanulni kezdtem, akkor gimis könyveket, vagy más, a témáról írt speciális könyveket használtam, mert az iskolai tananyag unalmas volt és elnagyolt. Nemigen tudott lekötni, így például magamtól elkezdtem latint tanulni, meg csillagászatot és ha nagyon érdekelt valami, akkor előfordult, hogy azt sem tudtam, hogy a suliban éppen hol tartanak, mit tanulnak, ilyenkor persze beesett egy-két rossz jegy, egyes is, vagy a lecke hiánya miatt és ezek a malőrök levitték az osztályzataimat.
Nem állítom azt, hogy Einstein is ilyen volt, vagy hogy én felérnék az ő kategóriájába, mert nyilván nem, de az bizonyos, hogy vannak átlagon felüli képességű gyerekek, akik az átlaghoz mért oktatási rendszerben nem a legjobban teljesítenek az enyémhez hasonló okok miatt, de ez nem jelenti azt, hogy ne tudhassanak többet, mint a társaik, vagy ne pótolhassák be gyorsan azt a részt, amit elmulasztottak, esetleg nem is iskolai könyvekből, hanem egészen más, esetenként sokkal komolyabb, részletesebb forrásból. Az iskolában viszont pont azt kérik számon, amit ott tanítanak és ha valaki azt éppen nem tanulja, akkor kaphat rossz jegyet, attól függetlenül, hogy éppen pont abból a tantárgyból egyébként sokkal magasabb ismeretei vannak.
te akkor átlagnál értelmesebb gyerek vagy?
Épp az a lényeg, hogy Einstein iskolai előmenetele is jó volt. Ami érdekelte azzal foglalkozott pluszban, de tudta, amit tudnia kellett.
Te meg lógtál a suliból meg kritizáltad a rendszert. Lehet, hogy értelmes vagy, de nem vagy Einstein. :)
Igen, azt hiszem, az átlagnál értelmesebb vagyok, azt nem tudom mennyire, még sosem mértem IQ-t, mert nem érdekel.
Mondom, négyes körüliek voltak az osztályzataim, attól függetlenül, hogy alig tanultam valamit a tankönyvekből, valószínűleg elég volt a tanár magyarázata, mert ha valami új volt, akkor azért figyeltem, de szerintem más forrásból én már tudtam az iskolai anyag nagy részét.
Talán nem voltam ösztönözve, hogy valami versenynek tekintsem az iskolát, otthon sem nem büntettek, sem nem jutalmaztak semmiért, nem volt fontos a szémomra az osztályzat.
Az iskolai tanuláshoz egy nagy segg kell. Semmi több.
Amit Einstein csinált ahhoz logika kell.
A kettő nem feltétlen ugyan az.
Nem, dehogy, már régen volt, amikor iskolába jártam, nyugdíjas vagyok már.
a gimi alatt a sportolás vitte el az energiáimat, kicsit úsztam az MTK-ban, aztán pólóztam az OSC-ben az ifiben, de végül a BEAC-ban eveztem, nyolcasban. Heti öt kemény edzés volt, így a középiskolában sem voltam kifejezetten jó tanuló.
Történész szerettem volna lenni, de apámnak volt egy kis gépműhelye, kisiparos volt diplomás ember létére és annyit jártam be hozzá, hogy végül átmentem műszaki főiskolára, bár azért két szakmát is letetetett velem, esztergályos és maróst, szeretek is gépműhelyben lenni, azóta is. Tanítottam egyébként a BME Gépgyártástech. tanszéken egy ideig, de nem vagyok jó pedagógus, hja, a megszerzett tudást sem könnyű átadni, mindig többre törekedtem, mint amit kellett volna tanítanom, gyakran eltértem az előírttól és a végén CNC technológiát kellett oktatnom, akkor arra még nem volt tananyag, így teljes szabadságom volt, rám bízták, mit tanítsak, de pár év után meguntam a sok ötödéves pimaszkodását, aztán ott hagytam, az utolsó tíz évemet Németország gyáraiban töltöttem, hol esztergályos, vagy marós állásban, vagy az Audi programozójaként, vagy kis családi vállalkozásnál dolgoztam mindenféle gépen, szóval ami éppen adódott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!