Az ENSZ vagy a Greenpeace miért nem inditott (indit)felvilágositó,tettekre ösztönző kampányokat a környezeti világkatasztrófa elkerülése ügyében?
8-as:
"A szegény országok nem is tudják a természetet tönkretenni, mert nincs iparuk, ami meg mégis van az is külföldi tulajdonú, tehát mégsem az ő tevékenységük az sem."
Aha. Egyszer nézz már meg egy bangladesi hajóbontó üzemet, egy bolíviai lítiumbányát, egy indiai vegyi üzemet vagy egy nigériai olajkutat. Egyik sincs külföldi tulajdonban, legfeljebb résztulajdonban. A szegény országok milliószor környezetszennyezőbbek, mint a fejlettek, pont azért, mert primitívek.
Vannak ilyenek is (is), de a többségét mégis a fejlett országok és multinacionális nagyvállalatok csinálják, hiába van némi példa egyebekre is. A többségét a fejlett országok számlájára lehet írni. Persze vannak az amazóniai bennszülöttek, akik a kis családi termőföldjükhöz égetnek pár évente egy kis részt, az négyzet km-re lényegében semmi. Másik. Európai országok már rég kivágták a saját erdőiket és ha ránagyítunk egy google map-on, láthatóan alig vannak erdők. Mindenhol szántóföld, vagy város, de most sajnáljuk, ha Brazília kitermeli a saját (saját!) erdőit fakitermelés és bevétel miatt. Sőt még meg is szóljuk, mintha a sajátunk lenne, pedig az övék, amibe Európának semmi beleszólása sincs. Ha erdőik vannak és nem olajuk, akkor ebből tudnak bevételt szerezni. A már elavult nem környezetbarát technológiát meg ki adja el nekik? Ugye?
Meg látunk egy ilyen képet, hogy: szemétfelhalmozódás Ukrajnában egy folyón, de ez jó ha tudjuk, hogy bár látványos kép, de legfeljebb párszor 10 méter. [link]
Vagy Egyiptom, tengerpart, és vajon kik dobják a vízbe, az is még kérdéses. [link]
De a lényeg nem az ilyenek. Ezek is számítanak, de nem ez a többségi mennyisége. És nézzünk meg két képet egymás után...
Szemétégetés Gambiában:
Los Angeles totál szmogban:
Vajon a szegény országokban az üdítős flakonokat a szegények veszik és dobják el?
Nem a néhány szemétkupacot kellene mutogatni a képeken, hanem arról írni, hogy a fejlett országok a saját szemetüket exportálják a szegény országokba.
cikk: "Ázsia lett a fejlett világ szemétlerakója"
"Európát ellepték a hulladékhegyek, miután már nem tolhat át minden ganét Kínába"
Érdekes térkép - honnan szállítják Kínába a fejlett országok szemetét:
Az ócska régi számítástechnikai dolgokat is beutaztatják a szegény országokba, olyan papírokkal, hogy "használt számítógép és televízió". Valójában számítástechnikai szemét.
........
képek: [link]
Vagy térkép az e-hulladék útjáról a világban:
(ha valakinek segít - destiantion = érkezési hely, célállomás - ez a kék pötty)
Szóval honnan nova utaztatják az e-hulladékot?
És ugye volt szó a szegény országok elavult technológiájáról. Oké. Akkor nézzük meg a világ CO2 kibocsájtását is térképen:
- "Az egy főre eső CO₂ -kibocsátás (termelésalapú), 2017"
képek, források
...
Ha már bangladesi hajóbontók. Ha annyira jó az elhasznált hajók acél hulladéka, akkor miért viszik például Bangladesbe? Mert drága szétszedni és ahol nincs munka, azokat be lehet csapni vele, és letudva a hulladék. Ne a bangladesiek saját hobbija a hajóbontás. Hm? Pár idézet...
"ZÖLD KÖNYV
a hajóbontás gyakorlatának javításáról"
A gyakorlatban a bázeli egyezmény szerinti értesítési kötelezettséget – amely valamennyi félre nézve kötelező erejű – a kiszolgált hajók esetében ritkán tartják be. Az EK hulladékszállítási rendeletében előírt kiviteli tilalom nehezen alkalmazható, ha egy adott hajó
elhagyta az európai vizeket, és tulajdonosa közben úgy dönt, hogy azt a világ más részeibe küldi bontásra.
- A 2 000 tonna bruttó hordképességet (dwt) meghaladó tengerjáró hajók kategóriájában évente 200–600 hajó kerül bontásra világszerte. Ez a szám várhatóan 2010-ben éri el a csúcsértéket, amikor 800 egyhéjazatú tartályhajót kell majd kivonni a forgalomból.
- Napjainkban e hajók kétharmadát vagy annál is többet az indiai szubkontinens tenger vagy folyópartjain bontják szét; e téren Banglades piacrészesedése a legnagyobb.
- 2001 és 2003 között a leselejtezett hajók 14%-a az EU tagállamok, 18%-a pedig az EU-hoz 2004-ben csatlakozott államok lobogója alatt hajózott. 2006-ban a világ hajófuvarozási kapacitásának legalább 36%-a az EU-ban székhellyel rendelkező vállalatok birtokában volt.
- A 2006 és 2015 között leselejtezendő hajókból a becslések szerint 5,5 millió tonna, a környezetre potenciális veszélyt jelentő anyag (különösen olajiszap, olajok, festékek, PVC és azbeszt) fog a hajóbontókba kerülni.
- Az indiai szubkontinensen lévő hajóbontó telepek egyike sem rendelkezik a talaj- és a vízszennyeződést megakadályozó szigeteléssel, kevés telephelyen található a hulladékok befogadására alkalmas létesítmény, és a hulladékok kezelése még a legalapvetőbb
környezetvédelmi előírásoknak is ritkán felel meg.
...............
forrás:
eur-lex.europa.eu /
ZÖLD KÖNYV a hajóbontás gyakorlatának javításáról
6-os
Egy komoly évekig tartó propaganda kampány a hátha az emberek viselkedésén,gondolkodásán változtatott volna.A kormányok népszerűségük megtartása miatt az emberek, a választóik követeléseit figyelembe vették volna. A kormány a profitéhes,rablógazdálkodást folytató cégek,vezetők korlátozására kényszerülne.
Hogy ilyen ENSZ,meg emberek,meg kormányok csak a mesében vannak? Hát igen az emberek nem tudnak túllépni a saját árnyékukon,úgy hogy ne reménykedjünk már le is húztuk magunkat a retyón.
Az őslények ész nélkül 100 millió évekig fenntartották magukat,az ember(a gondolkodó ember)néhány ezer év és szevasz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!