Milyen könyvet ajánlotok, amiből jól megtanulhatnám a római történelmet?
Sziasztok!
Elsőéves joghallgató vagyok, és UV-znom kell római jogból..egyéb iránt nagyon tetszik, de vannak hiányosságaim római történelemből, és most nyáron gyorsan szeretném ezt bepótolni. A római jogi tankönyvben a történeti rész elég kevés, de ahhoz, hogy jól értsem az anyagot szükség lenne alapos történelem tudásra. Annak idején amit középiskolában tanultunk, az elég sovány volt. Milyen könyvet ajánlanátok ehhez?
Szia!
A legrészletesebb a Havas-Hegyi-Szabó: Római történelem c. egyetemi tankönyv, de jó a korábbi tankönyv is a Ferenczy-Maróti-Hahn: Az ókori Róma története, csak mivel az átkosban írták elavult egy része, például patríciusok és plebeiusok osztályharca (sic!), rabszolgafelkelések jelentőségének túlértékelése stb...
Ajánlom még Alföldy: Római társadalomtörténetét is.
Különben nem igazán értem minek ismerni a Római jog alapvizsga abszolválásához a római történelmet?!
Csak az államszervezetre, közigazgatásra vonatkozó részek kellhetnek (megjegyzem azok se olyan fontosak), nincs szükség semmiféle eseménytörténetre. Kit érdekel hogyan zajlottak a pun háborúk vagy mit csináltak a Gracchusok?Vagy minek ismerni a római vallást? Római jogi vizsgán az sem baj, ha nem tudod ki volt Jupiter.
Szerintem tanuld nyáron is a lényeget, a MAGÁNJOGOT és ne foglalkozz a római történelemmel.
Ha meg tényleg ezzel akarod rabolni az idődet és totálhülye vagy, de annyira hülye, hogy megnézted a Gladiátort és nem jöttél rá, hogy Rómába játszódik, akkor olvasd el a Gaál-Kákosy...: Ős- és ókortörténet c. könyv utolsó fejezetét, az kb- 50-70 oldal, annyi köztörténetből bőven elég.
Én azt javaslom neked, hogy a közjogi/államszervezeti tételekkel egy-két napnál többet nem érdemes foglalkozni. Esetleg elolvashatod Zlinszkytől a Ius Publicumot, de minek?
Lehet, hogy a tárgy címe Római jog, de az magyarul annyit jelent, hogy Római MAGÁNjog!