Az Ember Tragédiájában hogy kerül oda a Falanszterbe Michelangelo és más régen élt emberek? Valami fejlett tudományos módszerrel feltámasztották őket a falanszteriek? És ha igen akkor miért?
Szerintem jelkép mint a múlt színeiben a történelmi alakok.
Luther, Cassius, Platón és Michelangelo elnyomottként élnek.
Azt jelképezi, hogy a folyamatos küzdés tézisek és antitéziseknek, a folyamatos csalódásoknak mi lesz va jövőbeli következménye.
Nem becsülik már a művészetet.
Michelangelo-nak egész életén át ugyanolyan székeket kell gyártania, bár kreativitásából többre tellne.
Bár megvalósul a testvériség és az egyenlőség, a falanszter mégis üres, boldogtalan világ: a pusztulásától rettegő társadalom tagjai pusztán félelmükkel véget vetettek az emberiség földi létének, legalábbis olyan embertelen világot hoztak létre, amelyben az ember maga már nem is létezhet.
Különben Madách idejénen tényleg volt egy olyan teória, hogy hamarosan kihűl a Nap. Ennél a színnél csak a végső üresség lesz a kiteljesedés, az eszkimó-világ (már kihűlt a Nap)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!