Mi lesz a taxisofőrökkel mivel az önvezető autók már itt vannak?
A Tesla legújabb önvezető szoftvere már lakott területen is kitűnő.
Erről egy videó: [link]
(Tudjuk, hogy level 5 teljesen önvezető taxik egy sor amerikai városban pl: San Franciscoban Los Angelesben) már a 2010-es évek közepe óta működnek a Waymo cég jóvoltából.
In fall 2015, Google provided "the world's first fully driverless ride on public roads".[9] In December 2016, the project was renamed Waymo and spun out of Google as part of Alphabet.[10] In October 2020, Waymo became the first company to offer service to the public without safety drivers in the vehicle.[11][12][13][14] Waymo currently operates commercial robotaxi services in Phoenix, Arizona, Los Angeles, and San Francisco,[15] with new services planned in Austin, Texas.[16]
(ittasvezetés, gyorshajtás, elalvás, mobilozás)
Nem ezért jobbak a Waymo robottaxik mint a profi taxisofőrök, hanem nehéz időben vészhelyzet esetén időben nyomják meg a féket, és jobban kezelik a kormánykereket mint a sofőrök. Ennyi.
Igen, gyorsabb a reakcióidő, sok helyzetben jobb az önvezető. De mindig akadnak olyan helyzetek, amiben az ember a jobb pusztán az absztrakciós képesség miatt. A gép csak egy programot követ, ami abban nincs benne, azzal nem tud mit kezdeni.
Pl. szabályosan halad az úton, szemből jön egy előző kocsi. Az emberi sofőr inkább jobbra rántja a kormányt, mert még mindig jobb az árokban kikötni, mint egy frontális ütközés. Az önvezető meg megáll és jön a csatt.
"Pl. szabályosan halad az úton, szemből jön egy előző kocsi. Az emberi sofőr inkább jobbra rántja a kormányt, mert még mindig jobb az árokban kikötni, mint egy frontális ütközés. Az önvezető meg megáll és jön a csatt."
Most arra szeretnél kilukadni, hogy egy szabálytalanul előző emberi sofőr esetén az önvezető a hibás, mert nem vezeti az árokba az autót?
Nem az önvezető a hibás, de hasonló szituációk mindig adódhatnak és megfelelő választ kell adnia az önvezető kocsinak erre.
Vagy vehetjük a klasszikus problémát is, hogy mit tegyen az önvezető kocsi, ha semmiképp nem tud elkerülni egy ütközést, akkor egy fiatal gyalogost üssön el vagy egy öreget?
"Nem az önvezető a hibás, de hasonló szituációk mindig adódhatnak és megfelelő választ kell adnia az önvezető kocsinak erre."
Az, hogy biztonságos mértékben a lehető leggyorsabban nullára lassít, az szerintem egy teljesen elfogadható válasz ilyen esetben egy önvezető autótól.
"Vagy vehetjük a klasszikus problémát is, hogy mit tegyen az önvezető kocsi, ha semmiképp nem tud elkerülni egy ütközést, akkor egy fiatal gyalogost üssön el vagy egy öreget?"
Mivel az önvezető autónak teljesen mindegy, hogy melyiket üti el, hiszen nem moralizál ilyen kérdéseken, ezért azt fogja tenni, amit az ember beleprogramozott, hogy mit tegyen ilyenkor. Továbbra is megfelelőnek érzem azt a megoldást, hogy a körülményekhez képest a lehető leggyorsabban és biztonságosabban nullára csökkentse a sebességét, ezzel lehetőséget teremtsen arra, hogy ne halálos gázolás történjen, és minimalizálja a baleset utáni esetleges további sérüléseket. Továbbá azonnal értesítheti a legközelebbi mentőszolgálatot is, akár a baleset során készített felvételek csatolásával együtt. Ember okozta balesetek során sok-sok perc telhet el, mire ez megtörténik (pánik), és a hívás során is percek telhetnek el, mire a pánikba esett sofőrtől megtudtják a részleteket (mi történt, hol történt, stb.). Ezeket másodpercekre lehet redukálni egy önvezető autó esetében, mivel az sosem esik pánikba.
Mesélj valami hasznosat még az önvezető csodáról:
pl. amikor jók az útviszonyok, csak egy híd felüljáron van váratlan páralecsapódás, és megcsúszik az autó egy jégfolton.
Vagy amikor sokszáz méteren tökéletesen tiszta az úttest, nem várható semmiféle forgalom, aztán a semmiből egyszer csak benéz a szélvédőn egy 200kilós szarvasbika.
És még mennyi ilyen példa lehet..........
Keres rá a szavakra a lexikonban: radar és Lidar. A semmiből nem kerülhet elő váratlanul a szarvasbika egy radar vagy lidar számára. Viszont egy sofőrnek, aki csak a látására hagyatkozhat, annak kellemetlen lehet egy ilyen szarvasbika.
"és megcsúszik az autó egy jégfolton." Azt is jobban kezelik.
Kedves elkeseredett sofőr! Értem én hogy félted a munkádat , és a jövődet, de azért hazudoznod még nem kellene. Egyszerűen biztonságosabbak a robottaxik már most mint az emberi sofőrök.
Tanulj, képezd magad, és akkor lehet más munkád is a jövőben.
Magyaroszágon ez a veszély nem most fog fenyegetni minket . Illetve , ha itt bejönnek ezek akkor is első körben Pesten és utánna jó pár év mire vidéken is lesz belőlük .
Plusz ha lesz az sem izgat mivel az autó az enyém ergo a pénz is az enyém lesz amit fizet az utas nyilván ebből adót meg mindent ki kell fizetni így is úgy is .
Bizonyára az a végső cél, hogy megszűnjön a sofőr munkakör, sőt, hagyományos vezetésű autókat sem fognak gyártani.
Vagyis lesz a földön pár százmillió munkanélküli.
.........mindig voltak álmodozók. 😁
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!