Mi lesz a taxisofőrökkel mivel az önvezető autók már itt vannak?
A Tesla legújabb önvezető szoftvere már lakott területen is kitűnő.
Erről egy videó: [link]
(Tudjuk, hogy level 5 teljesen önvezető taxik egy sor amerikai városban pl: San Franciscoban Los Angelesben) már a 2010-es évek közepe óta működnek a Waymo cég jóvoltából.
In fall 2015, Google provided "the world's first fully driverless ride on public roads".[9] In December 2016, the project was renamed Waymo and spun out of Google as part of Alphabet.[10] In October 2020, Waymo became the first company to offer service to the public without safety drivers in the vehicle.[11][12][13][14] Waymo currently operates commercial robotaxi services in Phoenix, Arizona, Los Angeles, and San Francisco,[15] with new services planned in Austin, Texas.[16]
Én olyasmire számítok, mint a liftkezelőknél volt.
A lift technika fejlődött. A liftkezelők már csak igazából a gombot nyomták meg, hogy melyik emeletre kell menni.
Sztrájkoltak béremelésért, az emberek rájöttek, hogy a saját ujjukkal is meg tudják nyomni a gombot. (Ezzel együtt nemrégiben találkoztam olyan lifttel, ahol munkaidőben volt kezelő)
Szerintem az önvezetés fejlődni fog. Eleinte nagyon drága, megbízhatatlan lesz. Most még néhány demó/teszt projekten kívül az önvezetés csak emberi felügyelettel mehet. Ez később várhatóan enyhülni fog. Első időben szerintem az autópályákon lehet elengedni a felügyeletet. Később a városokban is.
Hogy ez mennyi idő nem tudom, de például a Waymo rendszer is úgy működik, hogy a városnak azokat a részeit, ahol a taxik mennek, nagyon alaposan feltérképezték, a kocsikat távfelügyelettel látják el.
amíg nem lesz annyira önvezető hogy neked mint utasnak/sofőrnek semmi felelőséged nem lesz adig nem oszt nem szoroz
kétlem hogy a kocsmábol haza tud vinni az őnvezető autó
Az amerikai nagyvárosokban közlekedő Wayoo robottaxikban nincs kormány se pilóta. Csak utasok lehetnek benne.
An 85% reduction or 6.8 times lower crash rate involving any injury, from minor to severe and fatal cases (0.41 incidence per million miles for the Waymo Driver vs 2.78 for the human benchmark)
Jobban vezet mint az emberi sofőrök:
A 57% reduction or 2.3 times lower police-reported crash rate (2.1 incidence per million miles for the Waymo Driver vs. 4.85 for the human benchmark)
Ok. Az igazság az, hogy a háttérhatalom titkolja, de a Duna vize igazából vörös a sok taxis végétől, akik felvágták az ereket.
Jól válaszoltam?
Ismered a Youtube.com nevü weboldalt "nagyműveltségű" barátom?
"kétlem hogy a kocsmábol haza tud vinni az őnvezető autó"
Ezen mondatod után kicsit úgy érzem, mint mikor Széchenyi beszélgetett a hajókról egy paraszttal.
Ja hasonló Mikor Széchenyi IStván a paraszttal beszélt a kerekes vasból készült hajókról. Hiba mondta a gróf a parasztnak, hogy vasból készült hajókat nyugaton saját szemével látta, sőt utazott is már olyanon, a paraszt nem hitte el neki, mivel a paraszt szerint ez lehetetlen hiszen a vas nehezebb a víznél....
"Jól válaszoltam?"
Nem , mert jövőidőt kellett volna Budapesttel kapcsolatban használnod erre az eseményre.
Tehát már sokkal de sokkal biztonságosabban és jobban vezet a Waymo robottaxi mint a humán taxisofőrök. Ennyit a gyerekcipőről. Ha ez neked gyerekcipő, akkor a taxisofőrök ezek szerint még az embrionális szinten rekedtek meg.
A 57% reduction or 2.3 times lower police-reported crash rate (2.1 incidence per million miles for the Waymo Driver vs. 4.85 for the human benchmark)
"Ha ez neked gyerekcipő"
Nem csak nekem, eh még eléggé az. Rakj be egyet pl Budapest belvárosába a legnagyobb útfelújítások alatt, vagy a kátyús, lekopott felfestésektől hemzsegő, eldugott vidéki utakra, aztán mérd az eredményt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!