Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Mi lesz a taxisofőrökkel...

Mi lesz a taxisofőrökkel mivel az önvezető autók már itt vannak?

Figyelt kérdés

A Tesla legújabb önvezető szoftvere már lakott területen is kitűnő.

Erről egy videó: [link]


(Tudjuk, hogy level 5 teljesen önvezető taxik egy sor amerikai városban pl: San Franciscoban Los Angelesben) már a 2010-es évek közepe óta működnek a Waymo cég jóvoltából.



In fall 2015, Google provided "the world's first fully driverless ride on public roads".[9] In December 2016, the project was renamed Waymo and spun out of Google as part of Alphabet.[10] In October 2020, Waymo became the first company to offer service to the public without safety drivers in the vehicle.[11][12][13][14] Waymo currently operates commercial robotaxi services in Phoenix, Arizona, Los Angeles, and San Francisco,[15] with new services planned in Austin, Texas.[16]



aug. 25. 19:25
1 2 3 4 5 6
 31/55 anonim válasza:
80%
A gépjárművezetéses foglalkozások 95 %-ban megfognak szünni. Legalább is, a jelenlegi ismeretek alapján, ez tünik teljesen reálisnak.
szept. 8. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/55 anonim ***** válasza:
100%
#31 Ja, úgy 30-40 év múlva. Nagyon sok kérdés és probléma van még az önvezető kocsikkal kapcsolatban. Mire oda kerül a dolog, hogy jogilag is le lesz szabályozva és technikailag is stabilan működik, az nem holnap lesz.
szept. 9. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/55 EagleHUN ***** válasza:
#31 + #32 -nél a pont kérdező.
szept. 9. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/55 EagleHUN ***** válasza:

#29"Ja és a WAYMO ... se kormánykereket. (Nincs kormány az utastérben)"

#30 " [link]

És belinkelsz egy videót amiben beülnek egy kormánykerekes járműbe.

Hát ecsém...ki is hazudozik itt?

szept. 9. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/55 anonim ***** válasza:
100%

Egy barátom ilyen rendszereket tervez, kérdeztem, ő azt mondta, hogy ezeket a fejlesztéseket most visszavette minden gyártó, mert egyelőre megoldhatatlan problémákba ütköztek, pl. hogy a kamerán látható, útba eső betontömböt hogy különbözteti meg a gép az arra szálló nejlondarabtól.

De amúgy igen, sok innováció kivált embereket és ez sok szempontból problémagenerálás, a tőkekoncentrációt viszont kiválóan szolgálja, tehát valszeg ezt az irányt fogjuk tartani...

szept. 9. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/55 A kérdező kommentje:

"Ja, úgy 30-40 év múlva. Nagyon sok kérdés és probléma van még az önvezető kocsikkal kapcsolatban. "


Valami fontos dolgot elfelejtesz!!


Még több probléma van a taxisofőrökkel, mivel a Waymo jobb baleseti statisztikákkal vezet mint a taxisok.


[link]


Waymo’s data was derived from crashes reported under NHTSA’s Standing General Order (SGO), over 7.14 million fully autonomous miles driven 24/7 through the end of October 2023 across Phoenix, San Francisco, and Los Angeles. That data was then compared to relevant human crash rates resulting in police reports, injuries, and/or property damage.


When considering all locations together, compared to the human benchmarks, the Waymo Driver demonstrated:


An 85% reduction or 6.8 times lower crash rate involving any injury, from minor to severe and fatal cases (0.41 incidence per million miles for the Waymo Driver vs 2.78 for the human benchmark)


A 57% reduction or 2.3 times lower police-reported crash rate (2.1 incidence per million miles for the Waymo Driver vs. 4.85 for the human benchmark)


This means that over the 7.1 million miles Waymo drove, there were an estimated 17 fewer injuries and 20 fewer police-reported crashes compared to if human drivers with the benchmark crash rate would have driven the same distance in the areas we operate.

szept. 9. 22:11
 37/55 A kérdező kommentje:

"pl. hogy a kamerán látható, útba eső betontömböt hogy különbözteti meg a gép az arra szálló nejlondarabtól."


A barátod szintén tudatlan, hiszen csak a Tesla támaszkodik kizárólag kamerákra. Az önvezető autók többségében un. LIDAR-t használnak. Gondolom azt sem tudod mi az, de véleményed van.

szept. 9. 22:13
 38/55 anonim válasza:
36%

35: Elöször is, egy nejlozacskot is kilehet kerülni biztos ami biztos alapon, mert még egy ember sem tudhatja, hogy nincs-e a zacskoban, egy kő. De ultrahanggal vagy a csomagszkenerekben, talajradarokban használt tera herces hullámokkal gond nélkül különbséget lehet tenni a tárgyak sürüsége között.

Van még mit megoldani, de műszakiértelemben maximum 10 éven belül elkészül a teljesértékü önvezetőrendszer. Legfeljebb az elterjedés sebesége lesz kérdéses anyagi és jogi szempontból.

szept. 10. 05:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/55 A kérdező kommentje:

38-as, nem tudom te hol élsz.


"maximum 10 éven belül elkészül"


Jelenleg jobban vezet egy Wamyo robottaxi nagyvárosokban mint egy taxisofőr, ami azt jelenti, hogy adott utas-kilométeren kevesebb balesetet vagy kárt okoz mint egy humán taxivezető. Ezt felfogtad?

szept. 10. 06:29
 40/55 anonim válasza:
A meglévő önvezetök elég jók de azért még bőven lenne mit megoldani. Kb szerintem olyan 95 %-osak, és a maradék 5 % megoldásához kell még 5-10 év. Történt egy baleset ahol egy önvezető jármű alá zuhant egy gyalogos akit a zebrán ütöttek el. Az önvezető jármű ezt képtelen volt felfogni, mert ilyen érzékelője, programjs természetesen nincs, hogy alatta fekszik egy ember. És simán lehajtott rólla további sérüléseket okozva az embernek. Vagy amikor egy polóra festett stop táblával, sebeségkorlátozó táblával meglehet szivatni a járműveket. Szóval ha most hirtelen legyártanánk 20 millió önvezetöt és szétszornánk a világban, biztos hogy több tíz vagy száz olyan hibát produkálnának, amit le kell kezelni. Még akkor is ha statisztikailag már most is jobban vezetnek, mert a leggyakoribb, emberi hülyeségből következő baleseteket (ittasvezetés, gyorshajtás, elalvás, mobilozás) biztosan nem fogják elkövetni.
szept. 11. 05:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!