Az ablak, és a gép fala nem egyforma. A rögzítéskor gyengül a fal, ezért kisebb.
Illetve zavaró is lenne a hatalmas ablak, ha magasan száll a gép.
Ezek csak tippek. Elmondtam neked, mert segíteni akarok.
Az ablak súlyt ad a repülőgéphez. A repülőgépek törzse könnyű és erős anyagokból áll és az ablakok nehezebbek, mint a törzs anyaga. A sok ablakon összeadódik a súlytöbblet, ami mérhető és pénzügyileg is számolható a repülési távolságban, üzemanyag hatékonyságban és másokban is.
Az ablakcsökkenti a törzs szilárdságát. A repülőgép törzsének van egy szerkezeti váza ami kevésbé stabil, ha lyukakat vágnak bele ablakokkal. Mint egy ház falán is az ablakok valójában gyengítik a falakat. Minél nagyobbak az ablakok annál gyengébb lesz a törzs és erősebbre kell tervezni. Az erősebbre tervezett törzs drágább repülőgépet eredményez.
Az ablakok beletervezésével a törzset is erősebbre kell tervezni és az megint plusz súlyt ad a repülőgéphez. Tehát az ablakok kétszer is növelik a repülőgép súlyát. Egyszer mivel az ablakok nehezebbek a törzsnél, másszor mivel a törzset erősíteni kell az ablakokkal. Ezek nagyban növelik a repülőgép árát és a jó utazási paramétereit pedig csökkentik.
Legjobb, ha meg is nézed ahogy az ablakok valóban gyengítik a törsz alapszerkezetét. Itt egy kép amin látszik a törzs sűrű váza és az ablakoknál annak hiányai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!