Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Ha aerodinamikailag a repülőgé...

Ha aerodinamikailag a repülőgépek szárnya felett kell gyorsabban áramolni a levegőnek, akkor a hajtóművet mért rakják a szárny alá?

Figyelt kérdés
A felhajtóerőhöz a szárny felett kell gyorsabban áramolnia a levegőnek, hogy alatta nagyobb legyen a nyomás. Mágis a hajtóművet is a szárny alá helyezik. Ha mondjuk a hajtóműveket a törzsre a szárny fölé helyznék, mint ahogy például az IL-62-esnél van, az nem jelentene nagyobb hatékonyságot? Vagy a hajtómű nem hat ki a levegő sebességére?
jún. 13. 13:47
 1/9 anonim ***** válasza:
79%
Van olyan típus, amin felül van.
jún. 13. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
80%
Szerintem a hajtómű környékén, annyira zavart a légáramlat, hogy nem számít hogy alulra vagy felűlre teszik.
jún. 13. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
85%
A hajtómű gázsugara nem érintheti a szárnyat számottevően, ezért más szempontok érvényesülnek a hajtómű elhelyezésekor.
jún. 13. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
43%

Kiegészítés:

A gyorsan áramló hajtósugár is emelőhatást kelthet a szárny alatt áthaladva, ha a szárny érintése közben eltérül lefelé, és ezáltal függőleges erőimpulzust közül a szárnyfelülettel.

jún. 13. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
43%
*közöl a szárnyfelülettel
jún. 13. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
75%

A hajtómű ha jól tudom azért van leggyakrabban a szárny alatt,mert az egész gépre kifejtett nyomatéka így enyhén felfele dönti a gépet,nem lefelé. Amit egyszerűbb kezelni. De lehet hülye vagyok.

Az biztos,hogy a szárny körüli légáramlatba nem nagyon szól bele

jún. 13. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
76%
Miért is lenne jobb? Gondolkozz már kicsit. Ugyanaz lenne csak stabilitás szempontjàból jobb a szárny alatt. Tudod alacsonyabb tömegközéppont a repülőknél is fontos.
jún. 13. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
58%

Igen, aerodinamikailag előnyösebb a szárny feletti hajtómű, viszont gyakorlati okokból mégis a szárny alatti az elterjedt:

Hajtómű tűz esetén a szárny kisebb eséllyel károsodik, továbbá lényegesen hozzáférhetőbb a földi személyzet számára a hajtómű. Rengeteg időt lehet spórolni azzal, hogy nem kell létrázni, állványozni.

jún. 17. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
72%
#6 Igazából ez lényegtelen, mert amúgyis folyamatosan trimmelni kell a gépet a sebességéhez.
jún. 17. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!