Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Az első atombombákat szállító...

Az első atombombákat szállító repülőgépek hogyan jutottak a célig, majd aztán sértetlenül vissza a biztonságba?

Figyelt kérdés

A világháborús légvédelmi tüzérség tüzet is nyithatott volna a Hirosima és Nagaszaki felé tartó amerikai gépekre. Nem tudok róla, hogy megpróbálták volna. Beazonosították egyáltalán, mint ellenséges járművet?

A bombázók az egész háború alatt kötelékekben támadtak, vadászgépek fedezésében. Talán egy-egy magányos gépről nem gondolták, hogy veszélyes lehet? Vagy talán azt hitték, hogy csak eltévedt?



2022. jún. 4. 12:49
1 2
 1/12 lali24 ***** válasza:
100%
pontosan így történt. mivel magányos gépként repült mindenféle kiséret nélkül, a légvédelem észlelte, de nem tulajdonítottak neki túl nagy jelentőséget.
2022. jún. 4. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Nekem rémlik olyasmi - nem tudom hol olvastam, lehet csak rosszul emlékszem - hogy a támadás előtti napokban gyakran csináltak olyat az amerikaiak, hogy csak egy darab dombázó repült be Hirosima fölé majd viszafordult. Nem tudom hogy ennek pszichológiai jelentőssége volt, vagy csak ilyen altatásnak használták/felderő repülést szimuláltak amire nem ugrott a megmaradt légvédelem.
2022. jún. 4. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Akkoriban még nem volt olyan, hogy rádión figyelmeztetik, és két vadászgép lekíséri az idegen vagy eltévedt (eltérítés gyanús) gépeket?
2022. jún. 4. 17:03
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Talán addigra a Japánoknak már semmilyen védelműk nem volt, és így kockázat nelkül repkedhettek az amerikaiak.
2022. jún. 4. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

A bevetést nagy magasságban végezték, ahová a légelhárítás nem tudott fellőni és a japán vadászgépek sem tudtak abban a magasságban manőverezni, de akkor már egyébkét is alig voltak gépeik, üzemanyaguk meg pláne.

Az akkor legkorszerűbb B29 Superfortress négymotoros nehézbombázó könnyű teherrel olyan magasságba tudott emelkedni, ahová semmilyen repülőgép nem tudta követni.

Teljes biztonságban voltak a japánoktól.

2022. jún. 4. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
98%
Hozzátenném az 5. válaszhoz, hogy a legeredményesebb kis mozgékony Nakajima Ki-43 japán vadászgép, a Hajabusza emelkedési magassága csak 5000 méter volt, amíg a B29 10200 méterig felmehetett. Ezt ugyan a Mitsubishi A6M Zero megközelítette, bár nem érte el, de mindkét gép csúcssebessége alacsonyabb volt az amerikai nehézbombázóénál, így nem érték utol.
2022. jún. 5. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 MDaniel98 ***** válasza:
100%
Akkor a japánoknak már nem nagyon volt lehetőségük arra, hogy a berepüléseket megakadályozzák, minden értelemben ki volt már merülve, vagy az utolsó tartalékait élte fel a japán hadsereg.
2022. jún. 5. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 Gugu Gabor ***** válasza:
100%

Egyébként sem volt olyan egyszerű az elfogó vadádzokat a célra irányítani mint manapság.

Technikailag teljesen más világ volt, a radar illetve rádió technika hajnala, nagy, drága és megbizhatatlan berendezésekkel.

2022. jún. 5. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

#8

Nem volt tudtommal radarjuk a japánoknak.

2022. jún. 5. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

Talán a nyílt tengeren kísérleteztek már radarral, de nem a japánok.

A válaszok fényében érthető minden, köszönöm :)

2022. jún. 5. 23:15
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!