Török hadjáratok idejében tűnhetett fel az első vasút az Alföldön, mikor a török hordát szállították a Birodalomtól a Duna felé harcolni?
Akkoriban lovasvonatok kialakulása volt megfigyelhető, ami egyfajta szekérkaravánnak is mondható.
Lovak után minél hosszabb pótkocsit, vagy szekeret raktak, amin egyre több katonát tudtak elvinni.
Amikor rájöttek hogy nem kell gumi a szekérkerékre, hanem csak két sín közé rakják a szekér kerekét, akkor gyorsabban gurult a karaván is, mikor a lovak húzták.
A sínek közötti fák amiket meg mostanában láttunk, úgy alakultak ki, hogy mikor jött az esős őszi idő, a lovak sokszor megcsúsztak a nagy pótkocsik húzása közben.Így a sínek közé fákat raktak bizonyos távolságonként, amiken a pata jobban megtapadt.
Így alakult ki a vonat elődje, a török háborúk alatt?
nehezen fog a kérdező erre forrást mutatni, mivel ez nem egyéb, mint egy hatalmas marhaság.
(kezdjük ott, hogy a gumit akkoriban még hírből sem ismerték...)
#2 Kiemelted azt a részletet, ami éppenséggel igaz; a gumit 1516-ban írták le először, de Cortez és Pizarró katonái is ismerték már, a lábbelik vízhatlanná tételére használták (a technikát az amerikai őslakosoktól lesték el). Szóval a török hódoltság idején hírből már hallhattak a gumiról.
A történet minden más eleme hibás (fizikailag, gépészetileg, energetikailag nem működik), egyedül a gumi nem az...
nem a gumit ismerték, hanem a kaucsukot*. a gumi feltalálása néhány évszázaddaL később történt.
*igazából még a kaucsukat se nagyon ismerhették, mert bár már kolumbusz is hozott belőle mintát, de egyáltaláűn nem terjedt el ez az információ európában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!