Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Miért egyre rosszabb a technol...

Miért egyre rosszabb a technológiánk? Például miért gyártanak egyre kevésbé biztonságos repülőgépeket?

Figyelt kérdés

[link]


Ugyanakkor az is jó kérdés, hogy miért halnak meg az információkat nyilvánosságra hozó whistleblowerek?


máj. 20. 14:47
 1/9 anonim ***** válasza:
72%
Egyre drágább a világ, az alapanyagoktól kezdve a munkaerőig minden, minden, hát spórolni kell mindenen, meg is van az eredménye.
máj. 20. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
máj. 20. 14:59
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

A kérdésben feltett állítás nem igaz. Néz meg statisztikákat repült órákra vetítve mennyi gép zuhan le ma, és mennyi 20-30-50 évvel ezelőtt.

Új típusoknál és új megoldásoknál mindig vannak hibák, melyek csak használat közben derülnek ki. Ezeket idővel mindig kijavítják.

Ami a Boeing elmúlt 10 évben történt baleseteit illeti, ott egy jogi kiskapu sajnos lehetővé tette a Boeingnak, hogy saját mérnökei végezzék el a "független külsős auditokat és szakértői vizsgálatokat" a légügyihivatal helyett. Ez azt hiszem nem kell ecsetelni, miért nem szerencsés.

máj. 20. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
85%

A kérdést osszuk ketté:

A Boeing gépek azért lettek rosszabbak, mert közel 100 évig a Boeing szorosan együtt működött a hatóságokkal, azonban megvásárolták a McDonnell Douglast, ahol ennek nem volt hagyománya, és a vezető pozíciókba McDonnell Douglas vezetők kerültek. Ők inkább megpróbálták eltussolni a problémákat.

Van erről a YouTube-n egy riport, hogy a felvásárlás előtt az volt a cégeljárás, hogy bárki problémát látott, azonnal jelezte a vezetőjének. Ha a határidők csúsznak, vagy a profit csökken az belefér. A felvásárlás után a profit és a határidő lett a hangsúlyos. Ez igazából a 747MAX baleseteknél lett széles körben ismert.

A fogyasztási cikkek élettartama az egyre pontosabb méretezés miatt mennek hamarabb tönkre. Erre azt a példát szoktam felhozni, hogy van egy rádióm az 1930-as évek végéről, amikor azt énekelték, hogy "havi 200 pengő fixel ma egy ember könnyen viccel" Ez a készülék akkor volt 600 pengő.

Pár éve vettem egy rádiót 10 000 Ft-ért. Ha ezt "átszámoljuk" akkor olyan 40 pengőért (szerintem pontosabb számítás inkább 35 pengőt mutatna).

Az 500 pengős rádió működött olyan 60 évet (Akkor felújítottam, megint működik). A 10 000 Ft-os olyan 10 évet. A túlméretezés miatt a rádió nagy volt és nehéz (gyönyörű sárgaréz és bronz mechanikai megoldásokkal), de két és fél havi munkáért ma egy szép használt autót kapunk, senkinek sem jut eszébe ennyit költeni egy rádióra (vagy ha igen, az is sokáig jó lesz). Most olcsón előállítják automata gépsorokon, ha meghibásodik kidobjuk. Más a szemlélet.

Autók esetén kicsit más probléma is van. A politikusok a személyautókat kiáltották ki patás ördögnek a szén-dioxid kibocsájtással kapcsolatban. Előírtak rengeteg euro 6-7 kibocsájtási határértéket. Ezt csak úgy tudják tartani, ha az autó minden grammján spórolnak. Ezért "ment ki a divatból" a pótkerék. A csapágyak mindenféle szerkezeti elem a lehető legkönnyebb. Ebből adódóan az élettartamuk is korlátozott. A divat és az környezetvédelem miatt irreális szervizperiódusokat írnak elő. Ha valaki nem csak lejtőn hátszéllel egyenletes tempóval használja az autóját, akkor a 30 000 km mint olajcsere periódus bizony erős túlzás.

máj. 20. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

"miért halnak meg"

Te meghaltál?

Jó tudni.

EZOTÉRIA!!!

Amúgy miért kell ezt a kérdést havonta feltenni?

máj. 20. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 VándorSeregély ***** válasza:
100%

Inkább úgy mondanám, hogy egyre nagyobb a választék, minőség terén is. Például háztartási gépekből is jó pár külön árkategória is létezik, és noha aláírom, nem minden egyes esetben, de azért javarészt minőségbeli különbség is van az eltérő árak mögött. Ha kell egy új mosógép, a legtöbben nem engedhetnek meg maguknak egy felső kategóriás terméket, de sokan még egy közepes kategória árát sem tudnák csak úgy hirtelen kifizetni. Maradnak az olcsóbb gépek, amiket természetesen olcsóbb alapanyagokkal, gyengébb elektronikával szerelnek, stb. Ezek miatt nem is lesz olyan hosszú a várható élettartama, mint egy minőségi terméknek, de mivel ez utóbbit nem mindenki engedheti meg magának, ezért gyártják az olcsóbb verziókat is. Mert mindkettőnek megvan a maga piaca.

A repülőgépek esetében felteszem az elmúlt idők Boeing hibáira gondolsz, ez esetben pedig emberi hiba áll a dolog mögött. Ahogy a második kommentelő is utalt rá, elég sokat sumákoltak a vizsgálatokkal és a szervizeléssel. Azt pedig minőségtől függetlenül bármilyen gép megsínyli, ha nincs rendesen karbantartva.

máj. 20. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

5


Én sosem dolgoztam egyetlen repülőgépgyártónál sem!

máj. 20. 18:51
 8/9 anonim ***** válasza:
Pénz, haszon, kapzsiság.
máj. 20. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Egyfelől nem rosszabb, mert a fejlődés egyre újabb és jobb dolgokat produkál.

Másfelől sok dolog silányabb, ennek a tömegtermelés és a túltermelés az oka. Sok olyan háztartási eszköz van, ahová a hibát igen jól képzett mérnök konstruálja bele. Úgy, hogy közvetlenül a szavatosság lejárta után jöjjön elő. A repülőgép nem e kategóriába tartozik.

máj. 20. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!