Mennyire biztonságosak a repülőgépek probléma esetén?
A repülőgépeket "mőrfi" törvénye alapján csinálják. Ha valami elromlik, az is el fog, kell a helyére valami, ami azonnal helyetesíti a kieső részt. Tehát pl a te példád alapján, leállt hajtómű. Alapból nem véletlen van kettő a gépeken, mert egy is el tudja vinni, az, hogy kettő egyszerre menjen az annyira ritka mint a fehér holló. De a legtöbb gépen van egy harmadik, rásegítő hajtómű is, csúnyán fogalmazva, a gép seggénnél. Ha valahogy mind a kettő tönkre menne, ami szerintem a repülőgépek történetében 3x fordult elő eddig összesen, akkor is a harmadik tud akkora lökést adni a gépnek, hogy azt le lehessen tenni a legközelebbi reptéren.
A sérült szárnyat nem teljesen értem. Magától nem sérül, ha a földön van ilyen, azt nem indítják útnak, a levegőben pedig maximum egy madár tudna neki menni, azt is felszállás közben, de az sem elég arra, hogy tönkre tegye. Ha elektronikai baikra gondolsz sérült szárny alatt, akkor már erre is van tartalék, ugyanis van pótáramkör a gépeken, amik teljesen máshonnan szerzik az elektromosságot is, ezek pedig müködésbe lépnek ha a főrendszer valamiért lehalna.
Ettől függetlenül hibák és balesetek bármikor előfordulhatnak, ilyen a világunk, de próbálják a repülést annyira biztonságossá tenni, amennyire ez csak lehetséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!