A robbanómotoros autók támogatói miért (akik gyűlölik az elektromos autózás térnyerését) főként a kevésbé tanult vidéki rétegekből kerülnek ki?
A hatásfokot régóta nem tudják fejleszteni, a robbanómotor nagyon rég elérte a fejlődésének csúcsát.
A nyomaték versenyeknél számít, és az autóvezetés élvezetében, ezt a robbanómotoros kevésbé képes biztosítani.
Another way of thinking about thermal efficiency is in respect to fuel costs. For every dollar of gasoline a person purchases, almost 80 cents is lost as waste. Only 20 cents out of every dollar actually moves a gasoline engine down the road. While still shockingly low, even normal diesel engines put at least 40 cents per dollar to mechanical use.
While 60 cents out of every dollar of diesel is lost to thermal inefficiency, that is still twice as good as the average gasoline engine.
Ezek az adatok a 90-es évek óta nem változtak. Érted te szakmunkás azaz proli?
Tehát te lemaradtál a fejlődésben, értem.
#41 "A hatásfokot régóta nem tudják fejleszteni, a robbanómotor nagyon rég elérte a fejlődésének csúcsát."
Ezt mondd már el kérlek az F1-es motorgyártóknak is (Mercedes, Ferrari, Honda, Renault), akik a jelenlegi, 2014-ben bevezetett formulát (1.6L V6 turbó hibrid) kb. 800 lóerő körül kezdték, azóta pedig már az 1100 lóerőt súrolják. 25%-kal növelték a teljesítményt úgy, hogy az üzemanyag fogyasztás is maximalizálva van, szóval a teljesítmény javulás az pusztán 100%-ban a hatásfok növelésével érték el.
Azt meg már nem is mondom, hogy jelenleg azonos teljesítményre kevesebb károsanyag kibocsátás jut az F1-es technológiával, mint az elektromos autókkal.
Tudom mit fogsz mondani. "JAJ DE HÁT AZ F1 NEM KÖZÚT"
Még... az F1-et mindig is a közúti autók népszerűsítésére használták a gyártók és mindig közúti autóban felhasználható technológiát követeltek a szabályoktól. Most még egy kicsit túl drága és túl komplikált, de a drágább sportautókban már régóta elérhető. Idők kérdése, hogy az olcsóbb kategóriákban mikor terjed el, habár az F1-ben szerzett tapasztalatokat már manapság is használják a hibridekben.
Mindeközben a full elektromos Formula E-t sorban hagyják el az autógyártók és csak a privát csapatok maradnak. :D
"Hatékonyságban nem tudnak fejlődni,"
Ez elég béna hazugság, tekintve hogy épp az előbb kaptál rá ellenpéldát.
Már a Volvo is belátta hogy a robbanómotorban nincs jövő:
A Toyota vezérigazgatója is azért mondott le mert túl sok jövőt jósolt a robbanómotornak, holott egyre romlanak az eladási statisztikái.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!