Miért közel 90 fokos szögbe tervezték a Tigris tank frontpáncélzatát? Akkor még nem jöttek rá hogy a meredekebb szög jobb védettséget jelent?
Tudtak róla. De így lehetett egységnyi anyagból az abból adódó súllyal a legnagyobb küzdőteret biztosítani. Azaz belül így volt hely a legénységnek és a lőszernek.
Ez egy valamit valamiért típusú trade-off, ha növeled a dőlés szőget, akkor kevesebb és rosszabbul kihasználható hely lesz a harckocsin belül.
A németeket sokkolta az orosz T34 és KV1 harckocsikkal való találkozás és a Tigris tankot erre válaszul, de kutyafuttában tervezték meg.
A német mérnöki szakértelmet mutatja, hogy hét-nyolc hónappal az elhatározás után legördültek az első harckocsik a futószallagról. Ez hihetetlenül rövid idő, de amit lehetett, azt kész megoldások alkalmazásával adaptálták.
Ilyen volt a kész 88-as löveg, amelyet beépítettek, ez jó is volt, de mert nem speciálisan tervezett harckocsilöveg volt, ezért plusz tonnákkal járult az amúgy is túl nehéz harceszköz súlyához, amiből a problémái adódtak.
A döntött páncélzathoz nem voltak korábbi megoldásaik, ezért maradtak az egyenes páncélnál, egyszerűen drasztikusan megnövelték a vastagságot, ez is járható út volt a kellő védettség eléréséhez, ám az egyszerűség ez esetben súlyos hibaforrás lett, mert nagyon megnövelte az ősszsúlyt. Ugyan a létező legerősebb motort tették bele, de kevés volt, már elinduláshoz is magas fordulatszám volt szükséges és a nagy igánybevétel gyorsan leamortizálta a motorokat, aztán a lánctalpakra nehezedő nagy nyomás is komoly hibaforrás volt, ráadásul laza talajú terepen be sem vethető volt, na meg a 21 literes motor hatalmas fogyasztása, mindezért a következő évben le is álltak a gyártásával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!