Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Miért közel 90 fokos szögbe...

Miért közel 90 fokos szögbe tervezték a Tigris tank frontpáncélzatát? Akkor még nem jöttek rá hogy a meredekebb szög jobb védettséget jelent?

Figyelt kérdés

2022. febr. 1. 22:47
 1/5 anonim ***** válasza:
87%
Csak elölről nézve 90 fokos, a lövedékek becsapódási pályája felől viszont szép meredek.
2022. febr. 1. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Tudtak róla. De így lehetett egységnyi anyagból az abból adódó súllyal a legnagyobb küzdőteret biztosítani. Azaz belül így volt hely a legénységnek és a lőszernek.

Ez egy valamit valamiért típusú trade-off, ha növeled a dőlés szőget, akkor kevesebb és rosszabbul kihasználható hely lesz a harckocsin belül.

2022. febr. 1. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Inkább az egyszerű gyárhatóság miatt. A becsapodási szög ami kb 5-10 foknyít térhet el a merőlegestől, szerintem nem tényező.
2022. febr. 2. 04:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 MDaniel98 ***** válasza:
100%
Szerintem is azért volt, mert így egyszerűbb gyártani, a későbbi tigrisek amúgy is elég problémások voltak gyártási szempontból.
2022. febr. 2. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

A németeket sokkolta az orosz T34 és KV1 harckocsikkal való találkozás és a Tigris tankot erre válaszul, de kutyafuttában tervezték meg.

A német mérnöki szakértelmet mutatja, hogy hét-nyolc hónappal az elhatározás után legördültek az első harckocsik a futószallagról. Ez hihetetlenül rövid idő, de amit lehetett, azt kész megoldások alkalmazásával adaptálták.

Ilyen volt a kész 88-as löveg, amelyet beépítettek, ez jó is volt, de mert nem speciálisan tervezett harckocsilöveg volt, ezért plusz tonnákkal járult az amúgy is túl nehéz harceszköz súlyához, amiből a problémái adódtak.

A döntött páncélzathoz nem voltak korábbi megoldásaik, ezért maradtak az egyenes páncélnál, egyszerűen drasztikusan megnövelték a vastagságot, ez is járható út volt a kellő védettség eléréséhez, ám az egyszerűség ez esetben súlyos hibaforrás lett, mert nagyon megnövelte az ősszsúlyt. Ugyan a létező legerősebb motort tették bele, de kevés volt, már elinduláshoz is magas fordulatszám volt szükséges és a nagy igánybevétel gyorsan leamortizálta a motorokat, aztán a lánctalpakra nehezedő nagy nyomás is komoly hibaforrás volt, ráadásul laza talajú terepen be sem vethető volt, na meg a 21 literes motor hatalmas fogyasztása, mindezért a következő évben le is álltak a gyártásával.

2022. febr. 2. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!