Mi történne a világgazdasággal ha betiltanák a reklámot?
Az emberek úgyis megvennék amire szükségük van, hiszen nem akarna senki éhezni, szomjazni, fázni a hidegben, órákat , napokat gyalogolni, eső által megverve lenni.
Mi történne ha a reklám tilos lenne?
A reklám nem arról szól, amire neked szükséged van, hanem hogy én mit akarok neked eladni.
Attól még, hogy éhes vagy, nem fogod automatikusan tudni hogy nem csak kenyeret vehetnél a Józsitól, hanem kalácsot is tőlem. Vagy ha egyáltalán tudnál is a kalács létezéséről, de mondjuk nem szeretnéd a mazsolát, és csak azért nem vennél kalácsot mert egyszer befürödtél a Béla mazsolás kalácsával... és soha nem tudnád meg hogy én végig itt voltam, mazsola nélküli kalácsot árulva.
Az emberek többsége nem fogja végigjárni a boltokat. A másik, hogy a gazdasági növekedés egyik(!) alapja a termékek folyamatos megújulása, a kínálat frissítése, és hogy olyat is eladjanak, amiről a vevő nem is tudja, hogy kell neki. Elég csak pl. a milliárdos divatüzletre gondolni. Ha az emberek nem tudnak bizonyos alternatívákról, akkor be fog szűkűlni a piac. Előbb-utóbb gazdasági visszaesés lenne belőle. A gazdaság egyik fő alapja a kereskedelem, annak a marketing, annak pedig a reklám.
És ugye mi számít reklámnak? Ha a patikában a patikus egy új gyógyszert ajánl valami helyett, az reklám? Vagy ha a bolt kirakatában kiírják, hogy új típusú telefon érkezett? Vagy ha egy filmben Bratt Pitt XY típusú szemüvege megcsillan a szikrázó tengerparti napfényben?
Nem nagyon. Ha nincs reklám, akkor a termékek nagy részének létezéséről nem tudnál se te, sem a bolt. Vagyis nem is tudnád, hogy létezik az a valami, amiről ha tudnál, szívesen keresnéd, illetve a bolt sem tudná neked eladni, hisz ő sem rendelt belőle, mivel nem tudja, hogy létezik.
Lényegében a legtöbb dolgot közvetlenül a gyártótól tudnál csak beszerezni, és a legtöbb dolog létére eleve csak véletlenül bukkanhatnál rá ha jókor jársz jó helyen, hisz a gyártók se reklámozhatják neked semmilyen újszerű ötletüket.
4
A boltok, üzletek számára lenne egy nyilvántartás az összes létező és beszerezhető termékröl és ők döntenék el miként szervezik meg kínálatukat, illetve lenne egy ilyen nyilvántartás is online a vegső felhasználó számára ha esetleg online szeretne vásárolni valamit.
Ha a termék jó és hasznos arra a fogyasztók úgy is rákapnak, annyi előnnyel, hogy valóban a szükséges dolgokat vennék meg és nem lenne ez a pazarlás ami manapság van és ami miatt lelakjuk a bolygót.
És azt honnan tudná bárki is, hogy kinek mi a jó, csak mert van egy listája az egyik féle termékből 76 féle választékkal, a másikból 327-tel?
Biztos van aki elég őrült és gazdag hozzá hogy mintát vegyen a teljes fellelhető választékból, és végigpróbáljon mindent, de az emberiség nagy részének ez nem opció.
A lista irrealitásáról most nem is beszélve...
"nem lenne ez a pazarlás ami manapság van"
A pazarlás működteti a világgazdaságot. (Ld. még: "fogyasztói társadalom".)
6
Persze minden irreális ami jelenleg nem létezik.
7
Ezt tudom. De akkor is értelmetlen hülyeség amivel lelakjuk a bolygót. Tudatosabban kellene élnünk.
"Persze minden irreális ami jelenleg nem létezik"
Már miért lenne az?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!