Aszfaltút felújítás perzseléssel, hengereléssel?
Ehhez keves lesz a disznoporzsolod meg a kerti gyeproller. Annyira gyorsan eloszlik a ho, hogy centikre kene a par tonnas hengerrel utanamenni, es akkor sem tudnad lesimitani. A lyukakat nem tudod csak ugy elkenni, mintha teszta lenne, ott ki kell vagni az aszfaltot, kipucolni a lyukat, ujra feltolteni, rendesen hengerelni, a reseket meg folyekony bitumennel kitolteni.
Amugy ha ez mukodo megoldas lenne, szerinted katyuznanak meg vagnak az aszfaltot ahelyett hogy csak felmelegitik es ujrahengerelik? Nemigen...
Az aszfalt elég xar hővezető. Szóval tényleg ez a gond, oda felkenve már nem lehet rendesen felmelegíteni. Előbb gyújtod meg a felszínét, mint hogy pár centis vastagságot képlékennyé melegítesz.
És nem pár centit kéne átmelegíteni, hanem minimum arasznyit, hogy a szokványos hibákat kisimíthasd.
De megvan rá a remek módszer, csak nálunk nem mindennapos. Megy egy szép szerelvény, elöl egy aszfaltmaró, ami a felmart darálékot felszedi, továbbítja a mögötte haladó fűtőegységbe, ami (hozzáadva valamennyi friss aszfaltot) képlékennyé melegíti, azt az aszfaltot meg a mögötte haladó egység az útfelületre visszaömleszti, végül ráhengereli.
Van előnye dögivel. Egyrészt reciklál, másrészt egy műveletben, menet közben egyszerre elvégzi az ÖSSZES műveletet, ami az útfelújításnál más esetben hetekig blokkol egy szakaszt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!