A m/sec, vagy a km/h a nagyobb?
m/s km/h
1 km = 1000 m
1 h = 60 * 60 s = 3600 s
1 km/h = 1000 m / 3600 s = 0,277777... m/s
ha mindkét oldalt osztod 0,27777...-tel:
3,6 km/h = 1 m/s
A helyes válaszhoz előbb érdemes a kérdést értelmezni, mert csak abban az összefüggésben van értelme.
A kérdés: két mértékegység közül melyik nagyobb? Mértékegységek között a "nagyobb" nem értelmezett tulajdonság. A helyes válasz tehát: a kérdés értelmetlen.
De azért gondolkodjunk tovább. A kérdező feltehetően találkozott valahol a problémával, de nem értette. Mit is? Az átváltást. Két sebesség nagyobb-kisebb összehasonlítása csak a mennyiség és mértékegység együttesével lehetséges (értelmezhető), tehát amire a kérdező gondolhatott (csak nem tudta, hogy hozzá kell tenni, mert nem érti), az így hangzik: az 1 m/sec, vagy az 1 km/h a nagyobb? Mivel 1 m/sec = 3,6 km/h, ezért az 1 m/sec a nagyobb (ha a jobboldalon a 3,6-ot a kisebb 1-re cseréljük, nyilván a baloldal lesz a nagyobb). Ebben vitázhattak a tesóval, csak nem tudták, hogy sebességet kizárólag egy mennyiséggel és egy mértékegységgel együtt lehet meghatározni.
22-23#
Egyetértek veled!
78 %-os lepontozós "kolléga" ezt nem akarta megérteni.
A 19. válaszomban leírtam az értelmezést, 74%-os, ha nem érted még mindig, akkor ismételtem tudom ajánlani többszöri átolvasását.
Lényegében a 22-23 -as válaszoló is ugyanazt az eredményt hozta ki, amit én már megmondtam tegnap, azzal a kiterjesztéssel, ahogy a 19. válasz szerinti értelmezését vizsgáltuk a mértékegységek nagyságának összehasonlításához.
A 19. válaszomból az is nyílvánvaló, hogy a prefixek nem tartoznak külön fejezetbe, az általam bemutatott általános módszer szerint tárgyalhatók.
Azt valóban nem egészen értem még mindig, hogy mit akartál írni előző válaszaidban, hiszen megállapításaid több helyen elentmondásosak, továbbá látni belőlük, hogy mennyire nem értetted meg, amit leírtam...
Ennek ellenére nem pontoztalak le.
Ha hiszed, ha nem értem mit is szerettél volna mondani. /értettem is ne gondold, hogy kötöszködöm/
De az a hozzászólásod miszerint a mértékegységek külön is "használhatók" a mérőszámok nélkül továbbra sem helytálló. Figyelembe véve azt amit korábban is írtam, hogy megzavarod vele T.Kérdezőt.
27: #23-as nem volt bunkó, tulajdonképpen igaza van, talán nem elsős, de bizony alsós általános sulis szintű a kérdés. Elég kulturáltan fogalmazva figyelmeztetett a súlyos matematikai hiányosságra.
A sajnálatos tény, hogy a mai tizenévesek minimum 80%-a ugyanígy gondban lenne ezzel a kérdéssel mértékegység-váltás terén.
Azon persze el lehetne vitázni, hogy ez mennyire az ifjú generáció és mennyire az oktatás hiánya. És abba beleértem a szülőket is, nem csak a sulit.
Amint egy szülő úgy áll hozzá, hogy az oktatás csak az iskola dolga, már veszett fejsze nyele az egész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!