Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » én is okos akarok lenni. De,...

én is okos akarok lenni. De, hogyan?

Figyelt kérdés
most, hogy mindjárt itt az iskola rá szántam magam, hogy kiírjam ezt a kérdést. már nagyon elegem van abból, hogy tanulok-tanulok de, mégis csak 2-3 tanuló vagyok. mindigis 4-5 tanuló szerettem volna lenni, egy okos gyerek. minden nap magamtól leültem és tanultam, leckét csináltam, egészen estig ültem és magoltam és másnap mindig jöttek a rossz jegyek. sajnos annyira 'elromlott' a dolog, hogy most életemben először meg is buktam sajnoa, matekból és fizikából is de, készülök a pótvizsgára, át akarok menni és jövőre sokkal jobb tanuló lenni. de, hogyan? nagyon elvagyok keseredve.
2012. aug. 13. 17:09
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
51%

gratulálok.

A kulcsszó nem a magolás. Mert tudod hatalmas különbség tátog a szorgalmas és az okos diák között.

2012. aug. 13. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
100%

Először is gratulálok a szorgalmadhoz! :) Én hiába vagyok okos, az ilyen mértékű szorgalom sajnos hiányzik belőlem.


A lényeg, hogy soha ne magolj. Látszik, hogy ez a baj, mivel a matekot és fizikát nem lehet így megtanulni. Az a gond a magolással, hogy csak az aznapi dolgok vannak a fejedben, nem látod át az összefüggéseket, nem tudod a korábban tanultakat összekapcsolni az új ismeretekkel.


Javaslom, hogy mindig egy kisebb részt olvass el a tananyagból és gondolkozz el rajta milyen eddig tanult dolgok kapcsolódnak hozzá. Ha kell írd fel egy papírra és írd alá pontokba szedve, ami korábbról eszedbe jut és nézd át azokat is.


Matekból a különböző témakörök évfolyamonként visszatérnek egyre több dologgal bővítve. Mikor új részhez értek gyakorold a feladatokat a korábbi évekből is. Itt könnyebb dolgod van, ha különtanárhoz tudsz járni, vagy ha szépen rendszerezve vannak a füzeteid.

2012. aug. 13. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 Alaque ***** válasza:
100%

Nyilván a koncentrálással vannak bajaid. Velem is ilyesmi volt felső tagozattól érettségiig. Rohadtul nem éreztem motivációt, annyira nem érdekeltek, amiket tanulni, pontosabban magolni kellett volna, hogy hiába próbáltam, nem tudtam megtanulni. Tizenkettedik év végére jöttem rá, hogy keresni kell valamit benne, ami érdekel. és arra koncentrálni. Akkor észre fogod venni, hogy a tananyag többi része is kapcsolódik hozzá. Persze volt nem könnyű úgy, hogy fizikából például csak a modern fizika érdekelt, mert abból tanultam új dolgokat is, nem csak azt jól megbonyolítva, amit mindenki amúgy is tud józan paraszti ésszel, történelemből meg csak a XX. század érdekelt, mert ott már előkerültek olyan dolgok (politikai irányzatok, modern államformák), amiknek konkrét közük van a mai politikai élethez, a mai társadalmakhoz is.


Ezért volt, hogy csak tizenkettedik osztályra sikerült éppen hogy összeszednem magam. Matekból sajnos nem sikerült, ciki is volt pótvizsgázni végzősként. :) De ez nem azt jelenti, hogy nem vagyok okos, mert ami érdekelt, például a nyelvtan, a helyesírás, az angol nyelv, az irodalom tantárgy egyes részei, a mechanika és a műszaki tárgyak általában (matek kivételével, bár megkérdőjelezném, hogy a matek valóban műszaki lenne, inkább csak kötődik hozzájuk a számítások miatt), azokból mindig remekeltem. Csodálkozott is mindenki, hogy miért vagyok két-három tantárgyból négyes-ötös, a többiből meg miért kell folyton a kegyelemkettesért puncsolnom.


Egy szó, mint száz: találj olyat a tananyagban, ami érdekel, és meglátod, a többi része kapcsolódni fog hozzá. Ha érdekel, akkor már magolni sem kell, elég ha elolvasod, vagy ha nem tiszta, akkor elolvasod belőle azt, amit nem értesz. Persze, könnyű mondani, de remélem segíteni fog azért. :)

2012. aug. 13. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:
31%
Én meg nem értem miért akarsz olyan dolgokat megtanulni, amire sose lesz szükséged. Én pl. irodalomból kettes vagyok és nem is szerettem volna jobb lenni, viszont matekból ötös vagyok, érdekel és az irányba tanulok majd tovább. De egyáltalán érdekel bármi matekból vagy csak azért akarod megtanulni, hogy ötös legyél?
2012. aug. 13. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 Alaque ***** válasza:
100%
Talán mert lehet, hogy nem matematikus akar lenni, hanem olyan irányba akar továbbmenni, ahová nem elég a kósza matek ötös. Meg nem árt, ha nem bukik meg az ember.
2012. aug. 13. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
Nem értem ezt mire mondtad. Ha nem matematika irányban akar továbbmenni, akkor elég belőle a kettes, azzal nem lehet megbukni. Én ha egyszer valamiből buknék, azzal még jobban megutálnám a tárgyat, nem pedig minél jobb lenni belőle.
2012. aug. 13. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:

Daniel Keyes - Virágot Algernonnak. :)

Olvasd el!

2012. aug. 13. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:

Nekem csak az nem fér a fejembe, hogy miként lehetséges egyáltalán a magyar általános és középiskolai rendszerben megbukni?! Egy totál agyhalott retardált is összehoz egy 3-ast, ha csak ül a padba és csorgatja a nyálát - sajnos.


Egy jó tanácsom azért van: Ne magolj, hanem kezdj el gondolkodni, meglátni az összefüggéseket. Ha erre valaha képes leszel, akkor már tanulás nélkül is meglesz a 4-es szint és az 5-öshöz is max. egyszer kell majd átfutni az anyagot.

2012. aug. 14. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 Alaque ***** válasza:
100%

20:48!

Szerinted ha valaki nem matematika irányába akar továbbmenni, akkor nem számít bele a matematikai osztályzata a pontszámába? Nem értem, mit nem értesz ezen. Nem vagyok tisztában a ponthatárokkal, de nyilván van olyan irány, ahova elég, hogy matekból ötös legyél, többiből meg épphogy kegyelemkettes, de nagyon sok olyan van, ahol ugyan nem fogsz több matekot tanulni, de bizony beleszámít, mert olyan magasak a ponthatárok.


Kedves utolsó!

Nem az agyhalott retardáltak buknak meg, hanem azok akiket marhára nem köt le a tananyag. A kettőnek semmi köze egymáshoz. Engem marhára nem kötött le, és nem is törtem magam, hogy jobb legyek bármiből is, magasról szartam le. Hát így lehet megbukni.


Egyébként ismerek olyat is, akit szintén nem kötött le (ő sem retardált agyhalott), viszont törte magát, hogy jobb legyen, és kegyetlenül megszenvedett a hármas-négyesért. Megint csak az, hogy rohadtul nem érdekelte a tananyag.


Egyáltalán semmi köze az okossághoz a tanulmányi eredménynek. Volt olyan tanárom, az osztályfőnököm, aki a legunalmasabb témakört is úgy magyarázta el, hogy az osztály végigröhögte az órát, és még a konkrétan retardált agyhalott osztálytársaim is ötösre feleltek belőle, míg volt olyan tanárom, akinél volt, hogy a harminc emberből húsz megbukott. Ezek után ne mondja senki, hogy nem a tanáron múlik! Szerintem nyolcvan százalékban a tanáron múlik, és az egész rendszer azért rohad a velejéig, mert általában nem az lesz tanár, aki annyira tanítani akar, hanem akit máshova nem vesznek fel. Jogos is, hiszen ki a retek akarna tanár lenni százhúsz nettóért, mikor az adott irányú szakértelmét szakmán belül kamatoztatva kétszer annyit, háromszor annyit is kereshetne?


Lehet dobálózni, hogy rosszmájú vagyok meg rosszindulatú, meg biztos utálom a tanárokat, mert megszívattak, de amíg az osztályátlag egy adott tárgyból 2,5 az egyik tanárnál, majd jön egy másik tanár, és az osztályátlag hirtelen felugrik egy egész osztályzatot, akkor ne mondjátok nekem, hogy nem a tanáron múlik! Túl sok a hozzá nem értő, ideges, rosszindulatú, semmirekellő, hatalmaskodó senkiházi a tanárok között.


Kicsit off lett.

2012. aug. 14. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:
74%

A továbbtanuláshoz két érettségi jegye számít. A osztályzatok meg a többi érettségi tárgy mindegy hányas. (Persze lehet máshogy is számolni, de így szokták)


Bocsánat az offokért és nem rosszindulatból mondtam, hogy szerintem nem tanulj.

2012. aug. 15. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!