Megérné feldobni a MÁVot?
ezzel az előző érvekkel cask néhány gond van:
"A mellékvonalak bezárása nem lenne megoldás ezt tudja minden vasúti szakember. " - pedig de. Én is közlekedésmérnök vagyok, mégis azt mondom hogy ez lenne megoldás, szóval ez a szakemberek azt állítják mondatod alapjában nem állja meg a helyét. egyedül a máv-al érdekkapcsolatban álló szakemberek mondják azt, hogy nem megoldás, meg persze a máv alkalmazottai. (meg akinek elment az esze)
"Ha a mellékvonalat bezárják akkor a fővonalon is kevesebb utas lesz, hiszen a mellékvonalaknak ráhordó szerepük van és bizony vna olyan mellékvonal, amin nem 1-2 ember utazik" - Nem, abszolut nem! Mivel a bezárt mellékvonalak helyett buszjáratok közlekednének, tizedannyi költségvetésből, az utasoknak ugyanakkora árért, így is el lehet jutni a fővonalakra.
Most annyi hogy máshol lesz az állomás, hát akkor mi van? Van aki nem jár jól vele, akik a vasút mellett laknak, de ugyananynian meg jól járnak vele, akik eddig gyalogoltak 20-30 percet a vonttól hazáig!
továbbá a szárnyvonalak nagyrészén nincs is teherforgalom, a ráhordás iparvágányokon valósol meg, nem a fa talpfás vonalakon, de már nincs is túl sok oylan gyár tudtommal, amelyik vasúton árút szállítana. Sokkal inkább közúton. Persze, az igaz hogy jobb lenne rengeteg árút vasúton szállítani, csökkene a közutak terhelése is, csakhogy ehhez akora pályafejlesztést kellene végezni, amire egyrészt nicns, és soha nem is lesz pénz, másodszor már így is lekéstünk, mert a külföldi gyárak már évek óta Szlovákián át szállítanak, mivel ők beelőztek minket ilyen téren, a hazai 1-2 gyár miatt meg egyszerűen értelme sincsen fejleszteni, mert kb 500 év múlva térüle meg, vagy soha..
Integrált közlekedési rendszer - igen mainak tűnő szakkifejezés, pedig szép múltat mondhat magának. Az első ismertebb verzió a római hadiutak hálózata volt. A működési lényege röviden az, hogy a hálós lefedettségű helyi rendszert gyűjtő erekkel kell ellátni, a gyorsaság és a mennyiségi árú/személymozgatás jegyében. Erre az első jelenkori példa a vasút/lovasszekér integráció volt. Épültek is a vasutak rendesen, mi szerény kis országunkban is, a sin védve a a kocsistól alig józanabb mozdonyvezetőt az eltévedéstől, biztos alapot adott a nagy teljesítményű közlekedési ágazatnak. Az ugyanakkor kiépített resti hálózat pedig biztos fellelési helye volt a vasúti személyzetnek.
A következő főleg a személyszállítást segítő integrációs lépés a vasút/autóbusz párosítás volt. Sajnos ez az együttműködés MÁVAUT önállóvá válásával, mára egy szart sem érő káosszá vált. A rendben az állam sem érdekelt, mivel jómaga egy erősen ÁFA függő gittegylet, személygépkocsin alapuló káoszból gazdagodik, mint a sírásó a kocsmai tömegverekedésből. A rend, a bérletes utas nem hoz neki sem a konyhára eleget a dőzsöléshez. Természetesen az üzletláncok is csak oda települnek hogy személyautóz hülye magyar, akár összeesküvés elméletek közé is bevehetjük :)) Az órás menetű vonatközlekedés/ráhordó buszjáratok meg a parkolj és vonatozz egy sör mellet Bécsig az osztrákoknál jól bevált dolog. [link]
Sajnos kevés szakcikk keletkezik, azt sem olvassa mindenki, de egy MÁV/VOLÁN integráció elkelne mint egy falat kenyér, csak akkor túl jól mennének a dolgok. Sajnos a káosz többet fizet, természetesen a mi zsebünkből :))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!