Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Ha egy műrepülőgépnek a...

Ha egy műrepülőgépnek a légcsavarját egy tengellyel a farkához raknánk akkor is működne?

Figyelt kérdés
Mármint nem az orránál lene a csavar hanem a hátulján. Lennének a gépnek tulajdonságváltozásai? Pl: manőverezőképesség, fellszállásihossz, végsebesség stb?
2009. jún. 14. 00:08
 1/3 anonim ***** válasza:
63%

A farokrész valószínűleg eltörne valahol. A gépet mozgató vonóerő támadáspontja ugyanis eredetileg elöl, nagyjából a légcsavarnál van (mondjuk igazán támadáspontja sincs, mert felületi erő mozgatja a gépet előrefelé), a farrésznek csak a vízszintes és függőleges vezérsíkokon eredő erőket kell kibírnia. Húzásra, csavarásra és hajtásra van méretezve, nem biztos, hogy jól érezné magát nyomóerő hatására.

Ezen kívül - ha jól tudom - a szárnyakon ébredő felhajtóerő egy része is a légcsavarszélből származik, valószínűleg ez is csökkenne.

A repülőgép tulajdonságai pedig alapvetően változnának meg: a vonóerő nem húzná, hanem tolná, ezáltal a tengelyei körül kevésbé lenne stabil.

2009. jún. 14. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
Régen voltak erre próbálkozások...
2009. jún. 14. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
100%

Ha a repülőgépet úgy tervezik, akkor repül toló-légcsavarral is tökéletesen. Példa rá a Predator:

http://www.youtube.com/watch?v=kSpOYZR0klA

2009. jún. 14. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!