A tudósok azért magyaráznak el mindent bonyolultan, mert máskülönben az átlagember is megszerezné a hasznos tudást, amivel a tudósok szerepe leértékelődne?
Pl. az egyetemről kikerülő diplomások a saját tudományukból se tudnak alapvető dolgokat. Olyat se, amit nagyon egyszerű elmagyarázni, csak éppen az oktatóknak nem fűlt a foguk hozzá. Miért csinálják ezt? Ennyire félnek, hogy majd a diákok jobb szakemberek lesznek náluk, és elveszik a munkájukat?
Kérem senki ne tagadja le ezt a jelenséget, mindenkinek vannak tapasztalatai. Nekem pl. a Maxwell-egyenleteket úgy kellett megértenem, hogy a tanárok nem voltak képesek normálisan körüljárni a mágneses indukció és mágneses térerősség közti különbséget, összevissza jelölgették őket az egyenletekben, soha ne mondták el, hogy miért lehet néha kicserélni az egyiket a másikra, néha meg nem.
30# A MW egyenleteket csak felületesen vettük át iskolában, én azóta is elöveszem évente párszor, mert nagyon mély ismeretek kellenek ahhoz a pár egyszerü egyenlethez, nem beszélve az alkalmazásukról, szóval inkább azt mondanám van olyan része amit értek, de az egészet még nem tudom alkalmazni.
Nem gondolom, hogy ez az oktatás hibája, inkább zseniálisnak nevezném kitalálóját, hogy ilyen komplexitást ilyen egyszerüen dogalmazott meg.
"Teljesen igaza van a kérdezőnek. Sok tantárgynál már eleve olyan tudást várnak el az ötöshöz, amit a tanár is csak azért birtokol, mert sok éve kutatja és tanítja az adott témát."
Igazából mi állít meg, hogy kutatónak állj?
Hát ha csak ennyi a titok...
Kedves 31-es válaszoló.
Azt is megértem, hogy hiába az adott szakirodalom, az idő szűkössége miatt az iskolában esélytelen elmélyülni az adott témában.
Ezért is szükséges az érdeklődés felkeltése arra a röpke időtartamra.
“…ilyen komplexitást ilyen egyszerűen fogalmazott meg.”
A lehetőségekből az adott előadó annyit tud tenni, hogy a lényeges pontokat, keretrendszerbe foglalva, elmondja.
Ugyancsak Teller Edét idézve:
“Ezen a ponton ér véget a tudós felelőssége.”
Mert a lehetőségekből (hely, idő, képesség stb.) ennyit tudott kihozni.
Ami pedig az értelmed illeti, az átlagos és a nagyon magas intelligenciával rendelkező emberek között a különbség, hogy minél magasabb valakinek az intelligenciája, annál mélyebben látja a szereplők, tényezők (egyenlet részei)
- funkcióit (szerepeit, feladatait),
- jellemzőit (részekre bontás, tulajdonságok, sajátságok),
- kapcsolatait, viszonyait, vonatkozásait (közös jellemző),
- műveletvégzőket (aki csinálja) és műveleteit (mit csinál?, hogyan csinálja?),
- állapotait (az adott téma állapotjelzői),
- folyamatait (alakítói, ok-okozat, hatás).
Ha ezek alapján haladsz a tanulásban (listákban, külön szedve) gyorsulni és mélyülni fog a megértésed, eligazodásod, lényegmegragadásod (egyre magasabb intelligencia).
Végül, könnyedén fogod alkalmazni, hasznosítani adott téma ismeretanyagát.
Én fizikus vagyok. Anno atomfizika előadáson olyanokat adott fel a tanár, amit ő pár éve kutatott. Naná hogy nem tudtuk megcsinálni. A volt elektronika tanárom aki az ELÉT-n végzett azt mesélte, hogy stat fizből, hogy az oktató zagyvaságként adta le az anyagot. Mindenki aki nem kérdezett jelest kapott. Ő aki kérdezett közepest
Rengeteg dolog van már az alap elméleti fizikában is, amit nem értenek a diákok. Nem mesélik el nekik, hogy miért mond ellent a természettel. Nem is értik amikor kikerülnek bizony még fizikusok sem ! Csak ha elmélyülten foglalkoznak vele bizonyos ideig akkor esik csak le. Ilyenek pl az, hogy már a speciális relativitáselméletből következik, hogy ez egy szimuláció. Nem is mozgunk. A mozgás csupán illúzió. Az hogy a paritássértésnek nem is lenne szabad léteznie egy "normális" világban. Az hogy az emberi megfigyelés hatással van a világunkra, a hullámfüggvény a megfigyelés hatására omlik össze. Mi magunk teremtjük a valóságot azáltal, hogy megfigyeljük, elvárásokat, vágyakat fogalmazunk meg a világról. Ezeket nagy fizikusok le is írták, de nem népszerűsítik. Miért? Talán részben azért, mert ismert akadémiai körökben, hogy a materializmus egy hit, nem egy létező valóság és félnek, ha megértik ezt az emberek, akkor nem náluk lesz a hatalom.....
1Fizikus
Te neked miért jó, hogy ide jársz hazudni “1fizikus”?
Az a baj, hogy nagyon ártalmas a tevékenységed, mert valódi tudás nélkül egy fiatalember akár el is hiheti amit írsz, pedig a mondandód igazságtartalma korellál a 0-hoz….
Tényleg nem értem mi az isten jó neked abban, hogy feljössz zagyvaságokat beszélni amit mindig lepontoznak, és szerintem te is tudod, hogy hazudsz, ez az ami a legfelháboritóbb…. Ne árts a fiataloknak lérlek, mert ez csak arra jó amit müvelsz…
#36
Milyen hatalma van egy tudósnak, de úgy őszintén. Mint "fizikus" biztos meg tudod mondani hogy miféle hatalmad van...
Ha meg csak arra gondolsz hogy felnéznek rájuk az emberek akkor ajánlom Karikó Katalin esetét. Rengeteg díjat kapott mégis kb fél Magyarország a halálát kívánja mert fingjuk sincs a biológiáról és kémiáról ami miatt úgy gondolják hogy gonosz népirtó aki eladta a lelkét a sátán Bill Gates gyíkembernek
1Fizikus
Az is érdekes kérdés, hogy miért lettem lepontozva. Ekkora a nyáj szelleme. Csak a materiális válaszokat képesek feldolgozni az itteniek. Mi lehet hazugság mégis abban amit írtam? Azért írtam hogy fizikus vagyok, mert egyrészt az vagyok másrészt megelőzve azt a trollkédést, hogy miért szólok bele, ha nem értek hozzá. Én továbblátok mint a legtöbb fizikus ezen a téren, mivel ezzel foglalkoztam egy ideig és így bizony a materiális ideológián messze túlmegy a szemléletem, mivel a modern kvantumfizika már megcáfolta a materializmust. Csak ennyi....
Tény az hogy amit a kérdező felvetett az egy létező dolog. Hogy miért is van, arról el lehetne gondolkozni ha elismernétek.....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!