Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » A tudósok azért magyaráznak...

A tudósok azért magyaráznak el mindent bonyolultan, mert máskülönben az átlagember is megszerezné a hasznos tudást, amivel a tudósok szerepe leértékelődne?

Figyelt kérdés

Pl. az egyetemről kikerülő diplomások a saját tudományukból se tudnak alapvető dolgokat. Olyat se, amit nagyon egyszerű elmagyarázni, csak éppen az oktatóknak nem fűlt a foguk hozzá. Miért csinálják ezt? Ennyire félnek, hogy majd a diákok jobb szakemberek lesznek náluk, és elveszik a munkájukat?


Kérem senki ne tagadja le ezt a jelenséget, mindenkinek vannak tapasztalatai. Nekem pl. a Maxwell-egyenleteket úgy kellett megértenem, hogy a tanárok nem voltak képesek normálisan körüljárni a mágneses indukció és mágneses térerősség közti különbséget, összevissza jelölgették őket az egyenletekben, soha ne mondták el, hogy miért lehet néha kicserélni az egyiket a másikra, néha meg nem.


2022. aug. 17. 23:56
1 2 3 4
 21/40 anonim ***** válasza:
94%

A magyarázat a tudomány dolga, a megértés a tiéd lenne.


A hiba tehát benned van.

2022. aug. 18. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/40 anonim ***** válasza:
88%
a tudosok is atlagemberek voltak mielott beletanultak a tudomanyagukba. mindent pont ugy magyaraznak el, hogy az helyes legyen. le lehet butitani az olyanok szintjere mint te, de akkor sok info elveszik. ezert magyaraznak bonyolultan olyankor, amikor az informacio pontossaga es helyessege a legfontosabb. ha ezt te is meg akarod erteni, akkor tanulj
2022. aug. 18. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/40 anonim ***** válasza:
75%
Csak a szélét nézve és a széléről látva, amikor én jártam a BME-re, akkor nagyon kevés jó tanár volt. Többnyire olyanok voltak, akik nagyon értettek valamihez. Legalább egy volt, aki abban is kitűnt, hogy nagyon sikertelen volt a téma átadásában. És, emlékszem, egy volt, aki a tanteremmel szembe nézve önkritikát gyakorolt, és utána a szó rendes, pozitív értelmében előadott. De hát ez mindenben így van, mondjuk idomítólovaglásban is, az olimpiára felkészített ló idomítója olyan szavakat használ a tegnap jöttem először kislány oktatására, amiket szegény még sosem hallott, és még két évig nem is ért meg.
2022. aug. 18. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/40 anonim válasza:
14%

Teljesen igaza van a kérdezőnek. Sok tantárgynál már eleve olyan tudást várnak el az ötöshöz, amit a tanár is csak azért birtokol, mert sok éve kutatja és tanítja az adott témát.

Jól látszik, hogy sok válaszoló még sose járt egyetemre, és azt hazudja, hogy járt. Aki járt egyetemre, annak tudnia kell, hogy vannak szórótárgyak, amiken nem csak a kiszórandó diákok szereznek rossz jegyeket, hanem mindenki. A jövőbeli tanár is, aki ezt a tárgyat tanítani fogja.

2022. aug. 18. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/40 Kólauborkával ***** válasza:
75%
24# csak hogy azokat a tárgyakat nem a tárgy érthetösége, nehézsége teszi szórótárgyá hanem a tanár személye. Amiböl meghúztak mentem másik tanárhoz, jé ott egyböl sikerült… ráadásul azt, hogy te mennyire tanulod meg az saját felelösség.
2022. aug. 18. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/40 anonim válasza:
15%

#25


Ugyanazzal a tudással más tanárnál vizsgáztál, vagy újrajártad a félévet, és átmentél?

2022. aug. 18. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/40 anonim ***** válasza:
83%
#24 egyetemen mondjuk pont nem lenyeg a jegy, az a lenyeg hoy atmenj. alapbol 50% a kettes (ha nem tobb, tanara valogatja). az otos egyetemen csakis a legjobbaknak adatik meg. ez nem altalanos meg kozepiskola hogy az 50% az harmas, es az osztaly fele szinotos, mert persze hogy szinotos. ugyhogy ezzel felesleges peladloznod
2022. aug. 18. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/40 anonim válasza:
29%

#27


Igen, nekem is ez volt a taktikám, de elismerem, hogy per pillanat annyira vagyok jó szakember, amennyire a korábbi ketteseim mutatják. Az meg abszolút nem érdekel, hogy mások jó szakembernek tartják magukat a korábbi ketteseik mellett.

2022. aug. 18. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/40 anonim ***** válasza:
76%

"Nekem pl. a Maxwell-egyenleteket úgy kellett megértenem, hogy a tanárok nem voltak képesek normálisan körüljárni a mágneses indukció és mágneses térerősség közti különbséget, összevissza jelölgették őket az egyenletekben, soha ne mondták el, hogy miért lehet néha kicserélni az egyiket a másikra, néha meg nem."

És, a végére sikerült megértened, vagy sötéten marad ez a részlet?

2022. aug. 18. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/40 anonim ***** válasza:
80%

Ha már érdemjegy.

“…ha valaki éjt nappallá téve tanult, hogy jelest kapjon, annak megmondták: ha erre van szüksége, rossz úton jár.”

Nem a jó jegyért, hanem az adott tárgy szeretetéért, információ hasznosításáért kell tanulni.


Ha már a kérdés.

A tudós dolga lényegében - kutatni, felhasználni - és magyarázni.

“Ezen a ponton ér véget a tudós felelőssége.” Ahogy Teller Ede fogalmazott.

Azért ér véget a tudós felelőssége, mert ahhoz, hogy a hallgató megértse a tudós mondanivalóját, megfelelő elméleti alapozás, adott szakirodalom ismerete szükséges.

Ezt a hallgató nem kerülheti el, ha megakarja érteni a tudós mondanivalóját.

Természetesen jó, ha az adott tudós rendelkezik pedagógiai érzékkel.

Könnyebbé, gördülékenyebbé teszi az információközlést, a megértetést.


Viszont azzal, hogy a tudós, az aktuális tudását átadja a hallgatónak, nem fog a “szerepe leértékelődni”, hiszen a tudós dolga lényegében az, hogy - kutasson -, így sosem fog a szerepe leértékelődni (új információk miatt), mert mindig a hallgató, a hasznosító előtt fog jár 2-3 lépéssel.

2022. aug. 18. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!