Más is úgy gondolja, hogy sokkal többen élték volna túl a titanic katasztrófáját, ha több lett volna a mentőcsónak?
Nem éltek volna túl sokkal többen. Hiába lett volna több csónak, nem lett volna idő mindet megtölteni és leengedni. Az utolsó két csónakot így sem sikerült időben vízre tenni, az utolsó csónak felborult és lesodorta a hajóról a ledőlő kémény által keltett hullám. A fő probléma az volt, hogy nem volt kiürítési gyakorlat soha, nem tudta a szeélyzet hogyan kell a csónkaokat lereszteni és mi a teendő ha a hajót ki kell üríteni. Hibát hibára halmoztak.
Eleve a csónakok nem arra valók, hogy mindenki abba szálljon át, hanem csak arra, hogy másik hajóra átszállást biztosítsák vdleük, így nem kell annyi, hogy mindenkinek jusson. A hajók sűrűn járt hajózási útvonalon jártak, Titanicon volt vízzáró rekesz okkal volt feltételezhető, hogy sokáig felszínen tud maradni bármi is történik, van rádiója, tud segítséget kérni, környékbeli hajókra utasokat át lehet szállítani.
Eleve az ütközés után több mint 30 percig vártak, mire leadták a vészjelzést, pedig ütközés után sejthető volt, hogy a hajót ki kell üríteni. Az első csónakot több mint 1 óra után engedték le, addig tartott mire sikerült rájönni hogyan kell, nem volt kiképzett személyzet erre. Ha előbb kezdik el a kiürítést többen megmenekültek volna, első csónakok azért is mentek el, szinte üresen, mert sokan be se akartak szállni, mert még nem látszott, hogy nagy a baj, és Lightoller szigorúan vette, hogy csak nők és gyerekek mehetnek, a másik odlalt Murdoch nem, ha nem akart több nő és gyerek beszállni akkor hagyta, hogy beszálljanak férfiak az üres helyekre, akik menni akartak.
A Titanic elsüllyedése után lett szabály arra, hogy mindenkinek kell mentőcsónak, de azóta sem volt olyan hajótörés, ahol minden mentőcsónakot fel tudtak volna használni. Britannic pl. alig 55 perc alatt süllyedt el, sokra mentek a plusz csónakokkal. Lusitania alig 20 perc alatt, alig pár csónakot tudtak vízre teni. Csak arra volt jó a több csónak, 1912 óta mindig, hogy azokkal együtt süllyedt el a hajó.
Inkább az volt a katasztrófa fő oka, hogy töketlenkedés ment majd 1 óráig, mire sikerült az első csónakot leengedni addigra már a Britannic elsüllyedt pár évvel később. Lustinai meg már 2x is elsüllyedt volna. Azt se tudták ,hogy a csónakok teljes terheléssel is biztonságosak, ha vállalják a csónakok minimális túlterhelését, 700 helyett akár 1400 ember is befért volna. Ha még éjfél előtt az ütközés után 10 perccel kb. leadják a vészjelzést még veszi a közeli Californian is, mert éjfélkor telt le a rádiós szolgálata, Carpathia is előbb veszi és fél órával korábban idaért volna. Californian pedig 1 órán belül odaér és megkezdheti a mentést, mire a hajó elsüllyedt volna, már több csónaknyi embert fel tudtak volna venni és a saját csónakjaikat is leengedve még több embert kimenthettek volna. Aki pedig nem fért volna fel a hajóra őket 20 perc múlva felvette volna a Carpathia-
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!