Mik azok az égen?
"Éles harci helyzetben mindez igaz.
Jelen esetben ez szerinted mennyire állt fenn?"
A harchelyzet magyarország felett semennyire. Viszont a szomszédunk szélét épp most rágja meg az (ex)SZU, ha épp olyan korban élnénk hogy bizonyos adatokért SR71-et vagy U2-t vagy B2-t küldenék oda, azok biztosan jelzőfények nélkül mennének. A B2 hadrendbe állításakor/előtt voltak Európa felett is tesztrepülések, amiből később NATOn belüli problémák adódtak, ugyanis az amcsik senkinek sem szóltak - csak utólag.
Nem tudom mi az aktuális Nato protokoll, de nem tartom valószínűtlennek, hogy a nem kommersz repülések, FL400 felett helyzetjelző nélkül mennek.. :)
Jogos.
Csak rövid off, én az egymásnak menésnél nem igazán a kötelékre gondoltam, hanem a gyanútlan civil gépekre.
Ugyebár aktív radart ilyenkor a lopakodó sem nyomhat, max a másik gép aktív jelei alapján mérheti be, az merre van, szóval kellhet némi körültekintés az inkognitóban sunnyogáshoz.
Azokat a jeladókat amelyeket a civil gépek a saját azonosításukra használnak lehet figyelniük, az hogy ők nem adnak le ilyen jelet egy másik dolog.
Sőt mivel műholdas kapcsolatuk van akár a flight radart is nézhetik közben.
Viszont légi irányítás és aktív jeladások nélkül mindenképpen nekik kell kitérő pályákra állni.
Ez viszont annyira nem is lehet nehéz mert a repülési magasságuk is jóval nagyobb mint a civil gépeké. Fel meg leszállást úgyis hazai pályán végzik. Illetve esetleg légi tankolásnál csökkentik a magasságot. Nyilván erre olyan helyeken kerül sor ahol légi folyosók sincsenek.
Szóval szerintem sem használnak semmilyen jelzést.
Tegyük fel hogy baráti ország felett bejelentkeznek.
Nagyon talán fényjelet és a kötelező jeladókat is bekapcsolnak.
Emiatt azonnal megjelennének a flight radaron is.
Na most azt az ellenség is figyelheti tehát baráti országon keresztül haladva sem közelíthet így meg célpontot.
Békehelyzetben meg minek repkedne ott ahol nincs dolga.
Szerintem a lopakodókon (B2) semmit nem használnak amitől érzékelhetővé vagy láthatóvá válna.
Biztos be van építve de be nemigen kapcsolják...
Most már elég legyen!!! Nem azért írtam ezt a kérdést, hogy aztán százezernyi oldalon a válaszokban Egy nagy válaszháború legyen!!!
Ne kelljen mégegyszer mondanom!!!
(ha nem hagyja abba mindenki, akkor az első válaszoló válasza és az én "köszi" kommentem után minden utánalevő választ a moderátor figyelmébe jelölök!!!)
"Azokat a jeladókat amelyeket a civil gépek a saját azonosításukra használnak lehet figyelniük, az hogy ők nem adnak le ilyen jelet egy másik dolog.
Sőt mivel műholdas kapcsolatuk van akár a flight radart is nézhetik közben."
Egyelőre szerintem még nem biztosított a szélerssávú kétirányú műholdkommunikáció , de hamarosan az is jön Musk műholdjaival ( a hadügy már elég szép lefedettségre fizetett elő ).
Nagyjából ma már minden nagygépen üzemel az ADS-B és az összes gép sugározza a fontosabb infókat. Egy passzív vevővel simán tudod venni ezeket és látod ki hol van körülötted. Nekem is van ADS_B vevő szoftver a telefonomon és van hozzá USB-s vevőm, a földön állva én is látol ki repül a közelemben. Valszeg ezt alkalmazzák ezeken a komolyabb gépeken is ( tekintve hogy úgy 10$-os megoldásról beszélünk).
Az ADS-B-n felül sem gond a többi gép észlelése, a B2 elég komoly passzív radarral és infravörös keresővel rendelkezik. A vadászgépek már a 60-as 70-es években is rendelkeztek elég komoly infravörös célkeresőkkel. A Mig-23 hőpellengátora vadászgép méretű célokat 20+km-ről talált meg, a késői Szu-27 klónok valszeg ennél már komolyabbal rendelkeztek és a B2-is. Ha olyan gép jön amin megy az időjárás radar vagy az ADS-B arról már minimum 50km-ről tudnak. Ha kellően tiszta az idő akkor az infravörös érzékelők és a lézeres távmérő segítségével legalább 25km-ről akkor is pontos infójuk van a forgalomről.
Ezen felül ha van a "közelben" egy AWACS, akkor az direktben és műholdon keresztül is át tudja dobni az aktuális légiforgalmi infót .
Ki van ez találva rendesen :D
Kérdező: ez nem háború, hanem konstruktív vita amit érdemes figyelni mert sok új infóhoz hozzájuthatsz egy kis olvasással.
Az égen gyorsan mozgó pontok, amelyek hasonlítanak a csillagokhoz, valószínűleg mesterséges műholdak lehetnek. Műholdak különféle célokra indíthatók, például kommunikáció, megfigyelés vagy űrkutatás céljából. Sok műhold látható a Földről a megfelelő időpontokban, és ha nincsenek kijelezve a Flightradar24-en, az azért lehet, mert ez a weboldal kifejezetten repülőgépek követésére van tervezve, és nem minden műholdat tartalmaz az adatai között.
A műholdak általában olyan pályán mozognak az égen, amelyek rendszeresek és meghatározottak, így rendszeresen ismétlődő időpontokban láthatjuk őket. Ezenkívül vannak olyan műholdak, amelyek hosszú ideig láthatók az égen, mivel alacsonyan keringenek. Ezek a műholdak a Napfényben is megvillannak, ami tovább növeli a láthatóságukat.
Ha szeretnél többet megtudni ezekről a gyorsan mozgó pontokról, érdemes lehet használni egy műholdkövető alkalmazást vagy weboldalt, amely pontos információkat nyújt a látható műholdakról és azok pályáiról, például a Heavens-Above vagy a N2YO.
Fontos megjegyezni, hogy az éjszakai égen látható jelenségek, mint a csillagok, bolygók és műholdak, mindig izgalmasak lehetnek, és az égbolt megfigyelése egy kiváló módja az éjszakai természet szépségeinek élvezetének.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!