Mért nem lehet a vizbontásra alapozni a jövö energia termelését?
#10:
Egyrészt ne ragadjunk le a lítium-technológiánál.
Másrészt ne ragadjunk le az akkuknál sem. A szuperkondenzátorok nanotechnológiás fejlesztése is lehet a jövő útja.
Ez megoldaná a nagy töltési és leadási sebességeket, szinte korlátlanul.
A magas töltőáramról:
"Azért azt megnézném milyen töltő tud belenyomni egy aksiba 5 perc alatt 50 kWh-át."
A cikkből:
" A Tesla Model 3 töltése 7%-ról 81%-ig nagyjából 38 percet vett igénybe!"
Jöjjön egy kis nagyon durva közelítő számolás.
A Model 3 max. 120 kW-tal tud tölteni.
A töltő 350 kW-ot tud.
Vagyis a 75kWh-s akkut tippelve (ami a legvalószínűbb Perforamnce model esetén) max. 120 kW töltéssel 74% töltést küldtek 38 perc alatt, akkor ha tudná a 350 kW töltési sebességet, amire a töltés képes, akkor 13 perc alatt küldte volna be a 74%-ot, átlagosan 50 kWh-hoz 8,8 perc kellett volna.
Ez azért MA sincs messze az írt 5 percedtől.
A legizmosabb töltőállomások töltőteljesítménye az elmúlt 5 év alatt csaknem háromszorozódott, szerintem az az 5 perces 50 kWh töltés igen-igen közel van.
"600 kW teljesítmény, kb egy kisváros energiaigénye"
600 kW azért elég kis város. Mondjuk max 500 lakás, legyen ennyi.
Tegyük fel, hogy mindenkinek van egy 50 kWh akkus kocsija. Számoljunk teslásan kilométert, 50 kWh elfuthat olyan 250 km távot.
Azzal napi átlagos családi kilométerrel számolva családonként minimum három napot elmegy a kocsi egy full töltéssel (durván számolva, általában inkább egy hétre elég).
Vagyis 500 lakás 3 naponta 5 percig töltene 350 kW teljesítménnyel.
Havonta 10X5X500 percig szívnák a töltőket.
Ez összesen 17 napnyi 350 kW igény.
Egy hónapra széthúzva 198 kW átlagos fogyasztás.
Az alapból 600 kW fogyasztású városka áramigénye egyharmadával növekedne, ha minden lakója villanyautózik.
És mikor fog ez megtörténni? Hogy minden autó, de legalébb túlnyomó többsége elektromos lesz?
Olyan 20 -25 év múlva.
Mennyit is növekszik a világ áramtermelése 20 évente?
Évenkénti szerény 2%-kal számolva is 20 év alatt 49%-os emelkedés.
És most még csaltunk is óriásit, mert CSAK a lakossági áramigényből számoltunk, pedig a kisvárosod teljes energiaigénye annak a 600 kW-nak, iparral, közmúvel, mindennel együtt minimum a duplája, tehát még kisebb része az elektromos autók igénye.
Amúgy ha most azonnal az összes személyautó a világon le lenne cserélve elektromosra, az a világ elektromos áram igényét 4%-kal növelné összesen.
Nincsen itt semmiféle lehetetlenség az elektromosra átállásban. Még a Li-akkukkal sem.
A lítium fogyó bányászata sem igazi érv, ma az akkuk visszaforgatása nulla, hulladéka is az, legalábbis elektromos autóban (mert még nem olyan korúak, hogy halni kezdenének, meg van még egy életciklusuk házi erőművekben), de amint a recycling beindul, a lítium csaknem 100%-ban visszaforgatható lesz.
És akkor még ott vannak a nem lítium alapú vagy nem akkus, ahnem kondenzátoros tárolási alternatívák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!