Mért nem lehet a vizbontásra alapozni a jövö energia termelését?
A vízbontás nem termel energiát.
A jövő energia TÁROLÁSÁT esetleg lehet majd vízbontásra és a H2 és O2 rekombinációjára alapozni. De majd csak a jövőben, még nem tart ott a technológia.
Mert azzal megvalósulna a perpetuum mobile!
.
Felbontjuk a vizet, az eredményből csinálunk energiát, amit felhasználhatunk a víz felbontására.
.
A kígyó a farkánál fogva lenyeli önmagát, kérdés, hogy a szájával mi lesz?
A vízbontás energiát igényel.
Arra már vannak kísérletek, hogy így tároljanak energiát; habár az energiatárolást valamiért nem nagyon akarózik fejleszteni.
A hidogént borzasztó nehéz tárolni. Egyrészt mivel rendkívül robbanékony, tűzveszélyes ha kijut a levegőre. Másrészt meg komoly tartály kell a tárolásához,mert elillan.
Csöveken sem lehet szállítani, mert tényleg veszélyes.
Amit inkább fejlesztenek az pl a methanol termelés. Jó lenne ha a bionapelemfarm végén lenne egy cső ahol kiömlik a folyékony alkohol amit belsőégésű motorokban lehetne használni, vagy műanyag hordókban tárolni.
#6: "Egyelőre..." ??? :D
Mindig is így lesz, a hatásfok kisebb lesz mint 100%, de már most sem rossz, 80-90%, nem ez a probléma, hanem ahogy írták, a tárolás.
Akár folyékonyra hűtve, akár nagy nyomás alatt tárolva, igen nagy probléma.
Nem is olyan távoli az a jövő. Japán 10 éven belül megvalósítja a hidrogén alapú társadalmat. Nem akarok neveket mondani, de a legnagyobb japán cégek gőzerővel dolgoznak azon, hogy háztartási szintre adoptálják a technológiát. Nyilvánvaló hogy a vízbontás nagyon energiaigényes folyamat, de korlátlanul (vagyis a szükséges mértékig) rendelkezésre fog állni az olcsó villamos energia a napelemparkokból. Gigawattnyi teljesítményt építenek a partok közelébe a tengerre mesterséges úszó szigetekre. Így nem foglalja a termőföldet, aminek elég híján vannak. [link]
A hidrogénnel bármit is csinálnak tiszta víz lesz belőle, a vízből van pár óceánnyi, azzal sincs gond, az áram amivel előállítják pedig megújuló. Leszámítva az eszközök előállításakor keletkező CO2-őt, a körfolyamat nulla szén-dioxidot generál. A tárolást ipari méretekben sűrítve, háztartási méretekben elnyeletve akarják tárolni, mint az acetilént a kovafölddel a disszugáz palackban. Így korlátozni tudják a veszélyességét. Az autóknál az üzemanyagcella-elektromos hajtás működő technológia, kicsit csiszolnak rajta, na meg ráerőltetik a népre, és mindjárt elterjed mint a levéltetű. Azért gondolják a jappok hogy a hidrogén a jövő, mert komplex energiarendszert lehet ráépíteni, ellenben a li-ion technológiával, ami csak korlátozottan alkalmazható. Ráadásúl, a hidrogén szisztéma adoptálni tudja a li-ion technológiát, úgyhogy a két szisztéma közt nem lesz ütközés.
Épp nemrég jelent meg új, magyar szabadalom hidrogéntárolásra, ami egy nagyságrendet javíthat a tárolás problémáin.
A másik a xar vízbontási hatásfok problémája, erre is vannak új, katalizátort és napfényt is használó megoldásai, amelyek sokkal jobb hatásfokúak.
Lehet ez is egy jó út a környezetbarát közlekedésre. Viszont ennek még annyira sincs meg az infrastruktúrája, mint az elektromos autók használatának.
Előfordulhat, hogy mire ez gazdaságosra kiépülne, az elektromos hajtásokhoz az akkus áramtárolás energiasűrűsége javul annyit, hogy nem fogja megérni a hidrogént, mint energiatárolót közbeiktatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!