Miért fektetik a vasúti sineket talpfákra?
Figyelt kérdés
nagyon fontos lécci segitsetek2008. nov. 11. 20:11
11/14 A kérdező kommentje:
köszönöm szepen a valaszokat
2008. nov. 21. 20:28
12/14 anonim 



válasza:





mind igaz, amit az előttem válaszolók írtak, egy kiegészítést még elbír a dolog: Az acél hőtágulása nagyon nagy, és ha fixen lenne betonozva, akkor össze-vissza görbülne. Így meg egyszerre mozdul az egész. Jó nagy réseket hagynak is a sínek illesztésénél, ez adja a jellegzetes "ta-tam-ta-tamm ta-tam-ta-tamm" hangját is, ahogy a forgóváz dupla tengelye áthalad rajta.
13/14 anonim 



válasza:





Annyival pontosítanék ,h ma már lehetséges összeheggeszteni a síneket teljesen baj nélkül ,ezért az újabb vasúti pályák már hézagnélküliek és itt már nem zakatol a vonat. A magyarországi fővonalak több mint 80%-a már tudomásom szerint heggesztett. Ezeken nem zakatol a vonat.
14/14 Matula Géza válasza:
Ha esetleg még érdekel: 6 és fél percben bemutatják a ,technikát'...
/ha van Facebook elérésed/,
íme:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!