Miért fektetik a vasúti sineket talpfákra?
Figyelt kérdés
nagyon fontos lécci segitsetek2008. nov. 11. 20:11
1/14 anonim válasza:
Nem vagyok teljesen biztos, de gondolom hogy az elsödleges szempont az ár, ugyanis pl. beton talpfákból sokkal drágább lenne egy pályaszakasz kiépítése,karbantartása. Emelett talán a fa még időtállóbb is, mint a beton ha megfelelően elő van kezelve. Ami a funkcióját illeti: elsősorban a sin minél több helyen történő alátámasztása a cél, ami által a sin kevésbé van kitéve a hajlításnak (ami az egyik legösszetettebb igénybevétel). A másik feladata, hogy a vonat által keltett rezgéseket átvegye, enyhitse, illetve továbbadja a kavicságynak. Ha valamiben tévedtem volna nyugodtan javitsatok ki.
2/14 anonim válasza:
Szerintem a regi sinek voltak fara fektetve,mostanaban inkabb betont hasznalnak mert masszivabb,ez alapul szolgal a sinnek hogy ne sullyedjen meg.
3/14 anonim válasza:
Első válaszoló vagyok, lehetséges, nálunk (Vajdaság, Szabadka) mindenütt fából vannak, elvétve találni betonból, lehet, hogy az újabb vonalakat már leváltották a hagyományos talpfákat.
4/14 anonim válasza:
A vasúti pályamunkások talpfának hívják, akármiből készült. Fontos szerepe -azon kívül, amit az első válaszoló írt- a nyomtáv (két sin közötti távolság) tartása.
5/14 anonim válasza:
Szerintem azért, mert így tartható a legjobban a sínek vízszintessége (vagy kívánt szöge), mert ha csak a sín lenne ott, az könnyebben besüllyedni a földbe...
6/14 anonim válasza:
Mert valamihez oda kell rögzíteni a síneket. Hova csavaroznák egyébként? :) Másrészt pedig "alapozásként" működik.
7/14 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat! meg ha tudtok irjattok es jo lenne a fizikat jobban megkozelitő valasz koszke elore is
2008. nov. 15. 12:12
8/14 anonim válasza:
azért hogy a vonat sulyából adódó nyomást eloszlassa. Bármilyen anyagú talpfának ez az egyik legföbb feladata.
9/14 anonim válasza:
Mert így többtámaszú tartót alkotnak, ami nagyon jó stabilitási szempontból.
10/14 anonim válasza:
Nyomtávtartás miatt vannak a talpfák, arra vannak lerögzítve a sínek így tartható a nyomtáv. Manapság újonnan betontalpfákat tesznek le felújításnál is szinte mindig, mert masszívabb. A beton nem korhad el és ha nincs semmi extrém terhelés akkor nem is törik. Az extrém terhelés alatt pedig minimum egy siklást kell érteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!