Miért szokták a vonat fékjeit kalapáccsal megütögetni?
Gépészet, finommechanika.
Csak sok felé érdeklődök.
Az érdeklődési irányokban azért jóval kisebb területet látok át.
Kémia, biológia éppen nem túl gyakorlott területem, filozófia abszolút laikus műkedvelő szinten, gazdaság, informatika csak amennyit a napi hírek alapján átlátok, matematika valahol a diffegyenletekig, fizika esetén az einsteini is már csak logikai átlátás szintjén, egyenleteiben én is el tudok veszni, kvantumfizika csak a hiteles (nem bulvár) hírforrások folyamatos olvasása szintjén. Csillagászat ugyanez.
És pofátlanul jó hatásfokkal guglizok, németül, angolul is. :D
#5: Igen, éppen ezt írom, hogy a mikrorepedést nem a koppanás hangjából fogják megmondani. Ha kicsit más erővel üt az ember a kerékre, akkor eleve kicsit más a hang is...
#7: Azt beismerem, hogy az éjszakai meglátásod jó. De én továbbra is azt hallottam vasúti dolgozótól, hogy a kalapácsolás a fékek ellenőrzése miatt van. Tisztában vagyok vele, hogy a fék fordítva működik, mint autóknál, de gondolj bele milyen az, hogyha egy fék nem működik (ergo befogva marad) és utána azt a kereket több tíz vagy több száz km-en keresztül húzza maga után a mozdony.
Azt nézik fog-e a fék vagy nem.
Ilyen egyszerű.
Egyébként ha jól megfigyeled megy a kopogtatás zárt fékekkel és kioldott fékekkel is.
A vasutas a mozdonyvezetőnek széttárt karokkal jelez hogy most engedje ki a féket (hallod a kocsiban ülve mikor fékez és engedi ki).
Miért kellett lepontozni mindenki, aki azt írta, hogy a féket nézik?? Direkt írtam is, hogy vasúton dolgozótól van az információm!
De akkor tessék, itt a hivatalos utasítás, ezt csak elhiszitek már:
"3.1.2. A befékezés vizsgálata
[...]
A vizsgálat akkor tekinthető sikeresnek, ha:
- a tuskós fékeknél a kerekekhez a féktuskók szorosan hozzásimulnak. Ez ellenőrizhető a féksarukra mért kalapácsütéssel, vagy a tuskók más eszközzel történő mozdítási próbájával (2 tengelyes járműveknél járművenként legalább 1 tengelynél, forgóvázas járműveknél forgóvázanként legalább tengelynél)."
Ennyi a történet. Valaki a féksarut üti meg, valaki a kereket. A kerékrepedést nem az elindulás előtt vizsgálják, hanem bent a fűtőházban külön műszerrel.
Megáll az ész, 0 %-on van, aki jól válaszol... Jellemző a GYIK-re.
A kopogtató ember megnevezése az, hogy féklakatos.
A folyamat neve fékpróba.
Azt nézi az ember, hogy fog-e a fék. Amikor fog, akkor tompa hangot hall, amikor nem fog, akkor csengőt. Ugyanolyan elven, ahogy egy gitárhúr megpendítésekor se ugyanazt hallani, ha nem fogjuk le a húrt, meg amikor a legalsó bundon fogjuk le.
A repedésekkel abszolút nem foglalkozik senki egy vasútállomáson.
(egy vasutas)
Csicskakutya: ez egy úgynevezett vándoranekdota, amit mindenki ismer, de mindenki más szereplőkkel.
Az illető elsütött egy régi viccet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!