Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért ütögetik kalapáccsal a...

Miért ütögetik kalapáccsal a vonat kerekeit?

Figyelt kérdés

2013. ápr. 12. 19:31
1 2
 1/13 anonim válasza:
58%
a fékeket ellenőrzik illetve az állapotát! :D
2013. ápr. 12. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
84%
Illetve az abroncsok sérülései is kiderülnek így, más a hangja a repedt keréknek, mint az épnek.
2013. ápr. 12. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
81%
Azért, mert a hangból sok minden leszűrhető(repedés stb.).
2013. ápr. 12. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Repedést azt nem nagyon keresnek a féklakatosok, szép is lenne, ha annyira repedt lenne egy kerék, hogy hangból észre lehessen venni!

:D


A fékpróba során szokták megütni a kerekeket: behúzott féknél tompa, kiengedett féknél csengő hangja van!

Nem is mindet ütik meg, csak amit nem lát biztosan.

2013. ápr. 12. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
35%

Abroncsos kerék. Ismerős? Ütögetéssel megállapítható, ha laza az abroncs.


A féklakatosok valóban nem azért ütögetik, de a kérdésben szó nem volt féklakatosokról:)

2013. ápr. 12. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

A kérdező jó esetben fejállomáson találkozik "kerék ütögető" munkásokkal, amikor vár a vonat indulására, és épp a kötelező fékpróbát csinálják.

Pár évet lehúztam a vasútnál (igaz már 20 éve) de már akkor is röntgennel vizsgálták a kerekeket nem kalapáccsal!

:D

2013. ápr. 12. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
47%
Ja, és sok-sok éve már monoblock kerekeket használnak.
2013. ápr. 12. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

"Ja, és sok-sok éve már monoblock kerekeket használnak."


Jah, vegyesen abroncsos kerékpárokkal. Sőt az új járművek is mind-mind abroncsosak.

Tiszteletem a soksok évedért, de azért nem baj, ha belátod, hogy tévedtél.

Most is röntgenezik a kerekeket, kötelező ultrahang vizsgálat is van, de az érkező és az induló vonatvizsgálatnak is része a kerék vizsgálata, a kalapácsütéssel. Leginkább az abroncs laza volta jön ki olyankor.

2013. ápr. 12. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
mi az igaz?
2013. ápr. 12. 21:36
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

Az, hogy a kerék futófelületére mért ütéssel abroncsos kerék esetén ha fémesen csengő hangot hall, akkor rendben van a kerék, ha tompa puffanást, akkor nem, mert meglazult/elfordult.

De ez csak abroncsos keréknél igaz, monoblock keréknél nincs abroncs, nincs mit vizsgálni.


Emellett a fékvizsgálatnál is lényeges, a fék feloldott állapotát lehet ellenőrizni, de e célból inkább a tuskót szokták megütni.

2013. ápr. 12. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!