Repedést azt nem nagyon keresnek a féklakatosok, szép is lenne, ha annyira repedt lenne egy kerék, hogy hangból észre lehessen venni!
:D
A fékpróba során szokták megütni a kerekeket: behúzott féknél tompa, kiengedett féknél csengő hangja van!
Nem is mindet ütik meg, csak amit nem lát biztosan.
Abroncsos kerék. Ismerős? Ütögetéssel megállapítható, ha laza az abroncs.
A féklakatosok valóban nem azért ütögetik, de a kérdésben szó nem volt féklakatosokról:)
A kérdező jó esetben fejállomáson találkozik "kerék ütögető" munkásokkal, amikor vár a vonat indulására, és épp a kötelező fékpróbát csinálják.
Pár évet lehúztam a vasútnál (igaz már 20 éve) de már akkor is röntgennel vizsgálták a kerekeket nem kalapáccsal!
:D
"Ja, és sok-sok éve már monoblock kerekeket használnak."
Jah, vegyesen abroncsos kerékpárokkal. Sőt az új járművek is mind-mind abroncsosak.
Tiszteletem a soksok évedért, de azért nem baj, ha belátod, hogy tévedtél.
Most is röntgenezik a kerekeket, kötelező ultrahang vizsgálat is van, de az érkező és az induló vonatvizsgálatnak is része a kerék vizsgálata, a kalapácsütéssel. Leginkább az abroncs laza volta jön ki olyankor.
Az, hogy a kerék futófelületére mért ütéssel abroncsos kerék esetén ha fémesen csengő hangot hall, akkor rendben van a kerék, ha tompa puffanást, akkor nem, mert meglazult/elfordult.
De ez csak abroncsos keréknél igaz, monoblock keréknél nincs abroncs, nincs mit vizsgálni.
Emellett a fékvizsgálatnál is lényeges, a fék feloldott állapotát lehet ellenőrizni, de e célból inkább a tuskót szokták megütni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!